Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat te doen met mijn truss en verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat te doen met mijn truss en verlichting

Zoals reeds gemeld laatst 2 Winners aangeschaft om wat meer flair te geven aan de verlichting :)

Mijn totale lichtset bestaat nu uit:
    -1 maal T4 met PAR56 short
    -2 maal Winner
    -2 maal LED Star Ball
    -1maal Mushroom
    -1 40cm speigelbol (5mm spiegels)

Alles wordt bevestigd aan een Global Truss setje (230 hoog, 240 breed).

Nu twijfel ik heel erg hoe ik een en ander het mooist kan neerzetten. Ik draai veel bruiloften en 30/40/50e verjaardagen en geen jongerenfeesten. Daarom was voor mij belangrijk dat de scanners ook smooth kunnen bewegen.

Ik ben bang dat het te druk wordt als ik teveel wil. Daarnaast wil ik misschien uitbreiden naar een 2e setje parren, dan stap ik meteen over op LED.

Om een (slechte) indruk te geven heb ik wat foto's gemaakt van de verschillende opstellingen (in mijn woonkamer:o) Verder heb ik er nog mijn 'booth' voor staan (110 cm breed/hoog ong.).

Opstelling met spiegelbol, Starballs op de grond en zonder Mushroom. Winners tussen de truss staanders: foto 1, foto 2

Opstelling nu met de Winners meer op de hoeken, voor de staanders. Tussen T4 en Winners de Starballs: foto

Zelfde maar nu heeft spiegelbol plaats gemaakt voor de Mushroom: foto

En nu weer zonder de Starballs, heb ze weer onder aan gelegd maar dat is niet meer zichtbaar: foto

Misschien zijn een spiegelbol (nog even los van hoe ik hem moet gaan ophangen) EN de Starballs een beetje teveel van het goede. En hangt het niet een beetje te vol als alles er in hangt? Zit te denken om 2 stukken truss van 1 meter hoog naast mijn DJ meubel te zetten en dan de Starballs er op te zetten. Ook dan weer de vraag of ik dan de mushroom of de spiegelbol in het midden moet hangen.

Daarnaast is uitbreiden met een extra meter breedte wel een optie, al moet het midden dan denk ik leeg blijven. Smalste bar om PARs aan te hangen die ik tegen kwam is 120 cm breed. De effectieve breedte is nu 2 meter en zou 3 meter worden. Als ik de Winners ophang zoals bij optie 1 en 4 past dat dus net. Wil ik een mushroom of spiegelbol in het midden hangen dan zullen de Winners zoals op optie 2 of 3 moeten hangen.

Wat denken jullie er van?

Hee Dimitri. Das toevallig, ik kom uit Terheijden..

Even Ontopic:
    Ik zou 2 stukken truss naast je meubel plaatsen, met daarop de ledjes. Indien er ruimte genoeg is, kan je altijd de setup groter opzetten ( dus de 2 stukken in je huidige truss vast maken ). Zelf vind ik het netjes dat je van 1 dmx bar naar zon setje bent gegaan!

Eventueel kan je de leds aan de horizontale balk vast maken en dan vanplaats de 2 stukken naast je meubel de truss met 1 meter verbreden zodat je de lichten minder op elkaar krijgt.

Comment

Ik zou als ik jou was naar een nieuw truss-systeempje gaan kijken. De hele constructie is namelijk erg gevaarlijk zoals je het nu hebt staan.

Je hele constructie balanceert nu namelijk op twee kleine voetjes die echt de constructie niet tegen gaan houden als hij een stootje krijgt. Zeker als je de scans en de parren helemaal bovenin hangt ligt je zwaartepunt erg hoog. Er hoeft maar eens iemand op een feestje tegenaan te lopen en het geheel gaat gegarandeerd omvallen.

Hou er zeker rekening mee, je scanners hangen al naar voren! Hierdoor valt het zwaartepunt al bijna buiten de truss en is er maar een klein zetje aan de achterkant nodig om het geheel op gang te brengen.

En een hete par of een zware scanner in je nek, dat lijkt me niet bepaald prettig.

Je geeft aan dat je constructie 2.30m hoog is. Voor hetgeen je neerzet op die twee kleine dwarsvoetjes is dat hoog. Te hoog.

Daarom is het beter om te kijken naar een set wind-ups. Die hebben een veel groter grond-oppervlak en staan veel steviger. Die krijg je niet zomaar omver. Hiernaast is het voor je verlichting onmogelijk om het zwaartepunt buiten de constructie te hebben. Een setje ST-132 statieven is dan al perfect.

Betekent dit dat je het hele spulletje de deur uit moet doen? Nee.
      Je kunt twee truss-pilaartjes maken waar je de Star Balls op monteert. Hier kun je dan ook de tubes netjes in wegwerken. Die zet je dan naast je booth, op de baseplates. Dan is het geheel al een stuk veiliger. Voor je overige verlichting zou je eens kunnen kijken naar een setje mooie wind-ups. Hetgeen je nu hebt staan is namelijk erg gevaarlijk.

Comment

ik ben met je eens dat de base plate(jes) wel aan de krappe kant zijn als je naar het geheel kijkt. Overigens is het niet zo dat de boel wankelt of erg makkelijk uit balans te brengen is en staat het altijd achter mij en nooit in een looppad oid. Wat zeker niet wegneemt dat het niet fijn zou zijn als de boel omvalt. Ik heb ook zal zitten kijken naar zwaardere en grotere baseplates.

Windups vind ik zelf echt lelijk staan en zijn ook enorm lomp en onhandelbaar qua transport als ik de verhalen over de ST132 lees.

Maar de vraag is vooral wat het beste oogt qua indeling :D

Comment

Je zou kunnen kijken naar een American DJ DuraTruss systeem. Is erg compact en goed handelbaar. Dan kun je alleen niet meer je eigen truss gebruiken en je hebt niet zoveel uitbreidingsmogelijkheden.

Dat truss er beter uitziet dan windups is waar, maar de stabiliteit moet hier niet onder lijden. ;)

Comment

Dan kun je beter investeren in iets groter groundplates, is je probleem ook opgelost.

Deze groundplates zijn wat minimaal (en wat lichtjes gok ik).

Comment

is het niet leuk om over de staande truss die je misschien voor je booth wil gaan zetten een cover te trekken en dan een led-par erin. Geeft een heel leuk effect.

Comment

Vergeet ook niet dat als je op een houte vloer of podium staat en er gaan mensen staan springen kan het ook omvallen (ik heb er ervaring mee dat me djboot bijna van keyboard statief af viel omdat ze het zo leuk vonden te springenmiss is het een op lossing om het geheel op 3 of 4 poten te laten steunen? je draait alles omhoog met windups en dan zet je de trusspoten er onder.

kwa ophaninging ziet het er netjes uit, ik zou inderdaad die led bollen op 2 trusjes naast je booth zetten ik heb het zelf ook alleen ik heb 2 40cm spiegelbollen erop staan

succes!

Comment

Je zou het geheel ook nog kunnen ombouwen naar een U-vorm;

Dan staat het geheel stabieler en je kunt dan erg leuke dingen doen met de verlichting die je hebt. Je hebt dan ook voldoende ruimte.

Comment

jaja mag wat kosten :) Beetje base-plate kost meer dan 200 euro, veel geld gezien de prijs per kg.

Comment

Je hebt dan niet zulke grote baseplates nodig aangezien je dan een stabiele constructie hebt waarbij het zwaartepunt niet buiten je vloeroppervlakte valt. Je zwaartepunt zou dan ergens midden in het denkbeeldige vierkant zweven.

Comment

Een duratruss systeem is ideaal voor je doeleinden. Niet te duur en heeeeeel stevig. Echt. Ik heb hem thuis ook. Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=T_Y_jHO-4ZY

Comment

Working...
                        X