Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichttafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe lichttafel

Sinds januari heb ik een SM-1612. Deze bevalt opzich prima, maar soms loop ik tegen een paar grenzen aan.

-geen feedtime/speed te programmeren in een chase.
    -soms te weinig faders

Nu wil ik misschien een nieuwe lichttafel kopen maar welke? Er is zoveel keuze.

Ik dacht aan deze: scanmaster 16/2
    Deze scanmaster biedt nog meer opties dan zijn andere scanmaster-familieleden en dat is duidelijk te merken. Dertig kanalen per fixture maken een uitgebreide programmeringsvrijheid mogelijk.

Die zou mijn fader probleem verhelpen, maar ik weet niet of ook speed/fadetime in te programeren zijn.

Ook nog gedacht aan een DMX-dongel erbij, zodat ik kan wisselen. De programma's in Freestyler, en live met de SM-1612:

Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven, ik hoop voor de SM-1612 120 euro te krijgen. (iemand kopen?)

Ik stuur er mee aan:

2 scanners van verschillende types (6 en 8 kanalen), 1 ervan staat te koop, maar nog geen succes gehad)
    2 led parren (6 kanalen elk)
    1 Bax 3 lenzen effect ding(10 kanalen) (is alleen onmogenlijk in fraastyler toe te voegen)
    1 DMX laser (4 kanalen)

En mijn uitbreidingswensen zijn:

2 led paren
    1 dimmerpack
    1 movinghead (1 scanner gaat dan weg)

Ik vermoed dat het lastig gaat worden om € 120,- voor de SM-1612 te krijgen.

Eerder zou ik gewoon een extra dongle erbij kopen, om diverse effecten te programmeren, en eventueel de parren los o.i.d. op de JB systems.

Als ik jou was zou ik toch gaan voor symitrie (of hoe je het ook schrijft..). Dat ziet er een stuk netter uit. Dus of 2 dezelfde scanners of 2 movingheadjes zou ik je aanraden. Dat maakt je show een stuk gaver.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
      Ik vermoed dat het lastig gaat worden om € 120,- voor de SM-1612 te krijgen.
      Daarom staat er ook "ik hoop".

Eerder zou ik gewoon een extra dongle erbij kopen, om diverse effecten te programmeren, en eventueel de parren los o.i.d. op de JB systems.
      Ik wil alles op 1 manier, om makkelijk shows te programeren. Wil wel tussen de 2 wisselen, dus software en SM-1612 hebben, maar niet tegelijkertijd gebruiken.

Als ik jou was zou ik toch gaan voor symitrie (of hoe je het ook schrijft..). Dat ziet er een stuk netter uit. Dus of 2 dezelfde scanners of 2 movingheadjes zou ik je aanraden. Dat maakt je show een stuk gaver.
      Weet ik, daarom verkoop ik er ook 1, de HQ power space 250 staat in de verkoop. Ik heb met de Voorjaars actie een Eurolite TSL-100 gekocht.

Het wordt trouwens gewoon op een zolderkamer gebruikt.

Ik ben trouwens verziekt met een ETC Express op het werk/school, dus (gratis) software die daar in de buurt kom is welkom. :)

EDIT:

Ik er ook nog iets mogenlijk met een midi paneel in combinatie met freestyler? Ik weet daar niets van.
      Last edited by Rio; Sunday-27-03-2011, 19:17.

Comment

2 scanners van verschillende types (6 en 8 kanalen), 1 ervan staat te koop, maar nog geen succes gehad)
        2 led parren (6 kanalen elk)
        1 Bax 3 lenzen effect ding(10 kanalen) (is alleen onmogenlijk in fraastyler toe te voegen)
        1 DMX laser (4 kanalen)

En mijn uitbreidingswensen zijn:

2 led paren
        1 dimmerpack
        1 movinghead (1 scanner gaat dan weg
        Veel verschillend licht door elkaar. Mijn keuze zou dan direct voor software zijn.

In freestyler kun je namelijk zelf redelijk wat overzicht creëren en chases maken voor de lichteffecten apart. Niet geheel onbelangrijk is het dat je ook nog een MIDI-controller kunt toevoegen zodat je makkelijker je chases kunt triggeren.

Je kunt in Freestyler ook submasters aanmaken, zodat je per effect of soort (beweging, kleur etc.) chases kunt aanroepen in een lijstje.

Terugkomend op dit;
        Makkelijkste is gewoon om dan 10 normale parretjes aan te maken (10 DMX-kanalen) en daar de dimmer-intensiteit van te veranderen.

Comment

En wat voor midi paneel zou ik dan moeten kopen Rick? En moet ik dan nog iets hebben om midi naar mijn pc te krijgen?

Er is geen midi paneel te krijgen die dan lijkt op de manuele faders van de SM-1612? En waarop ik bijvoorbeeld ook kan selecteren welke fixture ik wil aansturen. (in freestyler of op het midi paneel.)

Comment

En wat voor midi paneel zou ik dan moeten kopen Rick? En moet ik dan nog iets hebben om midi naar mijn pc te krijgen?
            Ligt er een beetje aan wat je er mee wilt doen. Mij lijkt het in ieder geval handig om een soort knoppendoosje te hebben als de Icon Istage. Kun je eenvoudig je override buttons mee triggeren, bijvoorbeeld als je speciale kleuren direct wilt aanroepen of effecten (strobe etc).

Het ligt er verder aan wat je precies wilt aansturen. Ik heb mezelf nooit goed in het MIDI verhaal van Freestyler verdiept (gaat niet meer gebeuren ook denk ik :mrgreen:)

Voor live-situaties geldt dat de BCF 2000 en BCR 2000 worden hier regelmatig voor gebruikt. Je zou met de encoders (draaiknoppen) bijvoorbeeld dimmers kunnen triggeren, of wellicht kun je door het lijstje in je submasters scrollen. Dat weet ik echter niet zeker aangezien ik het nooit heb uitgeprobeerd. Met de drukknoppen zou je de start/stop kunnen bepalen van iedere submaster.

Voor het programmeerwerk zou je eens in de instellingen van Freestyler kunnen kijken wat er allemaal toegelaten wordt om te bedienen. Dit weet ik niet uit m'n hoofd namelijk. ;)

Comment

En als je meer in het buget segment kijk Rick?

Dit ofzo?

en een:
              Altijd al eens echt een eigen nummer willen maken maar heeft u er gewoon het geld niet voor om al die apparatuur te kopen? Nu wel! Korg heeft een apparaat gemaakt waarmee u kunt produceren voor een zeer schappelijke prijs.

Die BCF 2000 is wel mooi, Maar die kan hetzelfde als mijn SM-1612? Met de faders DMX-kanalen aansturen en als ik een andere lamp wil aansturen ergens anders op kliken om de volgende fixture te selecteren?

Comment

Die BCF 2000 is wel mooi, Maar die kan hetzelfde als mijn SM-1612? Met de faders DMX-kanalen aansturen
                Dat zou gewoon moeten kunnen, in de opties zou je daar een MIDI kanaal voor moeten kunnen aanwijzen. Heb Freestyler echter nergens meer bij de hand dus kan het niet controleren.
                en als ik een andere lamp wil aansturen ergens anders op kliken om de volgende fixture te selecteren?
                Dat weet ik dus niet zeker, als het mogelijk is zou dat in de opties aanwezig moeten zijn.

Comment

En het budget segment Rick, eigenlijk wil ik niet teveel besteden, max 150 euro, liever minder natuurlijk.
                  Van de 150 euro moet ook nog een DMX-dongel van 65 euro af.

EDIT:

Is het niet mogenlijk om met de SM-1612 Freestyler gedeeltelijk aan te sturen? Er zit een DMX-in functie in freeslyler? Of gaat gaat een grote duit kosten?
                  Last edited by Rio; Monday-28-03-2011, 10:21.

Comment

Met een Nanokontrol en een iStage heb je in principe al voldoende. Ik zou wel aanraden om eerst je dongle te scoren en eens te experimenteren met Freestyler. Vervolgens kun je nagaan wat je precies mist aan je aansturing en wat je er voor nodig gaat hebben. Dat is namelijk voor iedereen anders.

Comment

Okee, ik ga er nog eens goed over nadenken, en experimenteren in Freestyler.

Comment

Is het niet mogenlijk om met de SM-1612 Freestyler gedeeltelijk aan te sturen? Er zit een DMX-in functie in freeslyler? Of gaat gaat een grote duit kosten?
                        Dan heb je alleen wat aan je faders en niet aan je fixture knoppen. Als je DMX uitstuurt, zend je in feite alleen maar 192 kanalen uit met een waarde tussen 0 en 255.

Comment

Dat wordt dan niets.

Comment

Ik heb nu een eurolite USB-DMX dongel, maar hoe krijg ik die werkend in Freestyler?

Ik heb hem als interfase geselecteerd, fixtures toegevoegt met de juist DMX kanalen. En geprobeert om een lamp aan te doen, niet gebeurt.

Bij show output gekeken en hij heeft geen uitput, waar kan dat aan liggen? Hoe krijg ik hem werkend?

Comment

Het is opgelost

Comment

Working...
                              X