Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lichttafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Dan heb je alleen wat aan je faders en niet aan je fixture knoppen. Als je DMX uitstuurt, zend je in feite alleen maar 192 kanalen uit met een waarde tussen 0 en 255.
    dit lukt wel, via een midi interface, op school hebben ze (een tijdje terug) scans aangestuurd zodat je ze via freestyler met een joystick kon bewegen

Comment

Ja klopt, maar in feite heb je dan alleen iets aan de pan/tilt. ;) Je kunt niet met de fixture knoppen op je scanmaster gebruiken om fixtures in Freestyler te selecteren en daar ging het om.

Comment

Wat kan ik doen met dit ding?:

Heb ik dan controle over de fixture die ik selecteer of over een vaste fixture/kanalen?

Comment

Je kunt die controller toewijzen aan allerlei functies binnen je software.

Ik weet dat je in Freestyler een menu hebt waar je kunt selecteren welk MIDI signaal je waar aan wilt toewijzen. Daar zou je eens tussen kunnen kijken om te zien wat je waar voor zou kunnen gebruiken. Kun je naar eigen inzicht bepalen, het is niet zo dat er een vast patroon is waar je controller aan moet voldoen o.i.d. ;)

Comment

kan je deze controllers ook aansluiten op een scanmaster 1 d.m.v. de midi aansluiting? en wat is dan het nut ervan?

Comment

Dan vraag ik me ten eerste af, waarom zou je hem dan op een scanmaster willen aansluiten als je niet weet wat je er mee moet. ;)

Een externe MIDI controller wordt soms inderdaad gebruikt om een lichtsturing te triggeren, vaak is dat om te wisselen tussen scenes (bijv. bij bandjes die hun eigen licht meenemen en af en toe wat scenes willen wisselen).

Echter heb je dan een MIDI controller nodig die een bepaalde waarde uitstuurt. In de handleiding wordt dat verder gedefiniëerd.

Comment

ah oké!

Comment

Ik kick dit topic even omhoog.

Ik heb momenteel een JB Systems SM-1612 en deze wil ik graag weg hebben. Ik wil een DMX controller die makkelijker te programmeren is, en niet al te veel poes pas.

Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar hij moet wel 16 kanalen beschikken.
                  Ik bestuur voorlopig alleen de KLS-800 van Eurolite ermee.

Alvast bedankt voor 't meedenken.

Comment

Showtec showmaster 24? :)

Comment

Elation Stage Setter.

Geen gedoe met scenes en van scenes chases maken, maar gewoon een chase kiezen en daar direct stappen mee recorden.

-faders instellen
                      -record
                      -faders instellen
                      -record

Verder heb je onderaan nog de bump-toetsen waar je een scene onder kunt programmeren, ideaal voor bijv. full on, blinders, stroboscoopfuncties etc.

Ik gebruikte hem altijd voor twee scans, twee Solars en een lasertje.

Comment

Working...
                      X