Ik zit te denken om de Complete Par 56 kort set zwart "Ready to use" te gaan aanschaffen. is dit een goede keus? ben zelf 13 jaar, beetje jong.. maargoed. wat denken jullie hiervan ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Complete Par 56 kort set zwart "Ready to use"
Collapse
X
-
Lijkt mij een prima setje om mee te beginnen. Let wel op dat je nog een mooi statiefje zoals deze er bij neemt, want een T4 kan niet op de grond staan. Tevens kun je nog eens kijken naar een leuke sturing, zoals deze of een soortgenoot van een ander merk. Er zijn namelijk meerdere merken die dit lichtpaneeltje maken.
Wanneer het budget er nog niet is voor een sturing, kun je de T4 meestal op een automatische of geluidsgestuurde modus zetten, zodat deze toch het knipper-effect geeft.
In ieder geval ben ik blij dat je gelijk een goede keuze maakt door gelijk te starten met een mooie basis, namelijk het gebruik van parren. Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum om meer te weten te komen over DMX, parren etc. Kan zeker van pas komen wanneer je hierin verder wilt gaan.
-
Prima keus! Je hebt je huiswerk goed gedaan en niet gelijk lichteffecten gekocht. Parren zijn meestal je basis in een lichtshow (alleen met effecten wordt je gek). Één tip nog: Bax heeft ook een ready to use set met lampen van het merk GE, deze zijn iets prijziger maar zijn van betere kwaliteit waardoor ze langer mee gaan.
Een mooi lichtstatief hierbij is een Showtec Tripod.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostLijkt mij een prima setje om mee te beginnen. Let wel op dat je nog een mooi statiefje zoals deze er bij neemt, want een T4 kan niet op de grond staan. Tevens kun je nog eens kijken naar een leuke sturing, zoals deze of een soortgenoot van een ander merk. Er zijn namelijk meerdere merken die dit lichtpaneeltje maken.
Wanneer het budget er nog niet is voor een sturing, kun je de T4 meestal op een automatische of geluidsgestuurde modus zetten, zodat deze toch het knipper-effect geeft.
In ieder geval ben ik blij dat je gelijk een goede keuze maakt door gelijk te starten met een mooie basis, namelijk het gebruik van parren. Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum om meer te weten te komen over DMX, parren etc. Kan zeker van pas komen wanneer je hierin verder wilt gaan.
Comment
-
Als je dat reeds voor elkaar hebt op die leeftijd, ben je heel goed bezig. Graag zien we eens een foto van het spul in werking, lijkt mij een heel mooi resultaat als je een showtje wegzet.
Vind het alleen zonde van de movinghead, naar mijn idee voegt dat niet veel toe aan de show. Hij is namelijk maar in zijn eentje en een movinghead wordt vaak gebruikt wanneer deze in het midden van de zaal worden opgehangen. Wanneer je alles vanaf één hoek belicht, kan dat ook prima met scanners.
Tevens vraag ik me dan af waarom je eerst scanners + colorchangers aanschaft, waarna je pas gaat denken aan parren? Eventueel kun je ook een mooi setje maken met colourchangers als basislicht. Wanneer je deze leuk inprogrammeert per 4 of 8, kun je hiermee ook een mooi basislicht maken. Je scanners zorgen dan voor het benodigde effect.
Ook verneem ik graag hoe 4 colourchangers + 4 scanners zich gedragen op het Duratruss-systeem. Ik zou er namelijk persoonlijk niet meer aan hangen dan 2 T4's, 2 scans en 1 á 2 center-effecten plus niet langer maken dan 4,5 meter.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostAls je dat reeds voor elkaar hebt op die leeftijd, ben je heel goed bezig. Graag zien we eens een foto van het spul in werking, lijkt mij een heel mooi resultaat als je een showtje wegzet.
Vind het alleen zonde van de movinghead, naar mijn idee voegt dat niet veel toe aan de show. Hij is namelijk maar in zijn eentje en een movinghead wordt vaak gebruikt wanneer deze in het midden van de zaal worden opgehangen. Wanneer je alles vanaf één hoek belicht, kan dat ook prima met scanners.
Tevens vraag ik me dan af waarom je eerst scanners + colorchangers aanschaft, waarna je pas gaat denken aan parren? Eventueel kun je ook een mooi setje maken met colourchangers als basislicht. Wanneer je deze leuk inprogrammeert per 4 of 8, kun je hiermee ook een mooi basislicht maken. Je scanners zorgen dan voor het benodigde effect.
Ook verneem ik graag hoe 4 colourchangers + 4 scanners zich gedragen op het Duratruss-systeem. Ik zou er namelijk persoonlijk niet meer aan hangen dan 2 T4's, 2 scans en 1 á 2 center-effecten plus niet langer maken dan 4,5 meter.
Binnenkort als ik me kamer opgeruimt heb maak ik graag een foto ;)
Die movinghead is ook nooit een vaste keus geweest, maar het werdt me door een vriend van 18 aangeboden voor vreselijk weinig geld, dit kon ik echt niet laten :P
die scanners, ect. eerst heb ik als rede gehad dat ik knipperende dingen enzo helemaal geweldig vindt, maar als ik dan zo aan het draaien ben op feestjes heb je wel sfeer, maar als je dan parren gebruikt vindt ik het toch wel weer mooier worden.. had laatst een feest bij me opa en oma ( ja.. inderdaad... ) ik had toen een setje parren geleend van die jongen. zag er leuk uit ;)
Bij het dura truss systeem zit ik te denken 1,5 meter bij te kopen, dan heb ik iets meer ruimte :P
Dat waren alle antwoorden op je vragen, maar ik zal me kamer eens gaan opruimen :P
owja.. heeft iemand een link naar het parrensetje van GE daar had ook iemand het over..
Comment
-
Originally posted by roderickk View PostBij het dura truss systeem zou ik niet gaan verlengen met de gewichten die jij hebt. De koppelstukken kunnen dit waarschijnelijk niet aan. Wanneer je zo'n show hebt hoort daar ook een deftige truss bij vind je ook niet?
ik heb nu 3 meter. die hangt tussen de statieven.
ik wil bij 4,5 meter een stukje OVER de statieven heen latengaan, zodat het dus wel weer steviger is.
wat vinden jullie daarvan?
Editje: die colors wegen geen kilo's per stuk, we hebben het over dit setje
EDIT: over een andere truss.. ik had eerder een goedkopere en simpelere truss. als ik er dan wat aan ging hangen begon hij al door te buigen, en het budget was op dat moment zeer laag dus ik kon niet anders. tot nu toe bevalt het Dura Truss system goed :DLast edited by dj-drace; Sunday-30-11-2008, 21:22. Reason: Link toegevoegd. en antwoord op roderickk
Comment
-
Waar ik dan liever voor zou kiezen, is een soort T4 zelf maken, maar dan met colorchangers. Zo zit je ook niet steeds met 4 losse fixtures + een lompe besturing die je steeds op moet hangen, maar kun je een balk met 4 colors + aansturing aan de brug hangen. Verder zou ik dan voor 8 colorchangers gaan, in plaats van 4 parren + 4 colorchangers, want dat vind ik iets minder netjes staan.
Je duratruss-setje zou je dus eventueel kunnen verlengen tot 4,5 meter. Zoals je al aangeeft, zou ik de statieven dan een stukje naar binnen zetten, zodat er nog een stukje truss links en rechts uitsteekt. Ziet er in mijn ogen ook een stuk netter uit.
Wellicht is een trussbrug uit een iets hoger segment iets voor de toekomst?
Comment
-
Originally posted by Rick View PostWaar ik dan liever voor zou kiezen, is een soort T4 zelf maken, maar dan met colorchangers. Zo zit je ook niet steeds met 4 losse fixtures + een lompe besturing die je steeds op moet hangen, maar kun je een balk met 4 colors + aansturing aan de brug hangen. Verder zou ik dan voor 8 colorchangers gaan, in plaats van 4 parren + 4 colorchangers, want dat vind ik iets minder netjes staan.
Je duratruss-setje zou je dus eventueel kunnen verlengen tot 4,5 meter. Zoals je al aangeeft, zou ik de statieven dan een stukje naar binnen zetten, zodat er nog een stukje truss links en rechts uitsteekt. Ziet er in mijn ogen ook een stuk netter uit.
Wellicht is een trussbrug uit een iets hoger segment iets voor de toekomst?
Comment
-
Ik zorg voor het idee, dan heb ik in mijn ogen al een aanloopje gegeven. Het eventuele huiswerk zou dan voor jou zijn. ;) Aangezien ik er niet voor betaald word....
Wanneer ik zelf over veel apparatuur zou beschikken, zou ik dat zo indelen dat ik juist wel alles tegelijk kan meenemen, zodat je een zeer effectieve show neer kunt zetten met al je apparatuur. Want, alles wat je niet meeneemt, staat maar een beetje thuis te niksen. Plus, beter wat teveel licht dan te weinig. Zeker wanneer je iets grotere klussen wilt gaan doen raad ik je aan om een lichtset voor elkaar te krijgen waarbij je alles mee kunt nemen en zo een mooie show neer kunt zetten. Hiernaast maak je eventueel wat kleinere sets voor de wat kleinere feesten en naar mijn idee is dat ook de beste manier om zo effectief mogelijk te werken.
Wat jij momenteel doet, is verschillende basis- en effectverlichting opstellen. Wanneer je dan alles meeneemt, is het effect stukken minder mooi dan wanneer je allemaal dezelfde soorten verlichting hebt. (Dus straks werk je zowel met colorchangers als parren waarbij je eigenlijk beter kunt kiezen voor één van de twee.)
Comment
-
Originally posted by roderickk View Postik heb exact hetzelfde setje (die je eventueel mag overnemen). Ik doe het alsvolgd: Ik pak een t-bar van mijn tripod en hang daar vier colours aan (de controller gaat los). Zo neem ik altijd die t-bar mee en nooit 4 losse colours.
Maargoed, om het even af te ronden, zal ik dan zoon setje parren aanschaffen? of zal ik gewoon door sparen zodat ik een lekker nice geluidssetje kan aanschaffen. die T-bar voor de colors gaat wel goed komen :D
Comment
-
Ik vraag me juist af waarom er zo'n haast bij zit... kun je niet gewoon even goed nadenken wat je precies wilt, wat jou het beste lijkt en daarbij de redenatie waarom?
Dan kunnen wij daar eventueel nog feedback op geven.
Zie ook mijn bovenstaande post(s) voor mijn ideeën betreffende het gebruik van verlichting door elkaar.
En de afweging tussen het verbeteren van je licht of het verbeteren van je geluidsset zul je zelf moeten doen denk ik. Je weet zelf het meeste over het materiaal dat je gebruikt en zult dan ook beter kunnen inschatten welke kant (licht of geluid) eigenlijk 'tekortschiet' voor jouw eisen.
Wanneer je denkt dat je licht oké is en je toch wat veranderingen wilt doorvoeren voor je geluid; geluid aanpassen.
Heb je het idee dat je voorlopig nog even vooruit kunt met je geluid en nu meer de aandacht wilt leggen op licht; licht aanpassen.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostIk vraag me juist af waarom er zo'n haast bij zit... kun je niet gewoon even goed nadenken wat je precies wilt, wat jou het beste lijkt en daarbij de redenatie waarom?
Dan kunnen wij daar eventueel nog feedback op geven.
Zie ook mijn bovenstaande post(s) voor mijn ideeën betreffende het gebruik van verlichting door elkaar.
En de afweging tussen het verbeteren van je licht of het verbeteren van je geluidsset zul je zelf moeten doen denk ik. Je weet zelf het meeste over het materiaal dat je gebruikt en zult dan ook beter kunnen inschatten welke kant (licht of geluid) eigenlijk 'tekortschiet' voor jouw eisen.
Wanneer je denkt dat je licht oké is en je toch wat veranderingen wilt doorvoeren voor je geluid; geluid aanpassen.
Heb je het idee dat je voorlopig nog even vooruit kunt met je geluid en nu meer de aandacht wilt leggen op licht; licht aanpassen.
btw, ik zit op het forum, maak een topic aan, meteen reactie, ik kom vaker terug ;)
Comment
Comment