Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met ledcon en varytec ledpars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaring met ledcon en varytec ledpars

Heb onlangs ledpars gekocht van varytec, en wou deze aansturen met de ledcon2 van JBS, maar er is een duidelijk comunicatie verschil tussen de twee apparaten, heeft hier iemand ervaring mee?

Mvg Atarieke

Specificaties LedCon 02
    De LEDCON-02 is een controller die speciaal ontwikkeld is om LED-parren van JB Systems aan te sturen.
    - LED aansturing speciaal voor de LED Manager, LED spot, LED wash, LED ball en LED parren
    Ik denk dat hier je probleem ligt.

Comment

heb je mss een alternatief voor mijn probleem, daar ik niet weet welke sturing er geschikt is voor mijn ledparren, iets dat ongeveer in dezelfde prijsklasse ligt?

Ik heb mijn leds wel aan de praat gekregen , alle kleurenpresets werken en zijn correct, alleen kan ik de parren niet appart sturen waardoor je een looplicht van kleuren kunt realiseren.

De volgende jumpersetting heb ik achter op de PARS
      1-2-3-6 op ON 4-5-7-9-10 op OFF, alleen de STROBO en FADE functie doen het niet.

mvg

Comment

Dat bepaalde functies niet werken is dus waarschijnlijk te wijten aan de andere instellingen van je ledparren, aangezien deze niet van JB Systems zijn.

Hiernaast is het naar mijn weten ook niet mogelijk om de parren apart aan te sturen.
        Wat je eventueel wel kunt doen, is iets van een scenesetter of anders scanmaster (of een van zijn klonen) aanschaffen. Hierbij kun je wel alle functies aanroepen.

Comment

Dan kan je de ledparren waarschijnlijk wel appart sturen, net zoals je bv 4 scans op een rij plaatst die dan om de beurt een kleur geven?

Het zou mss handig zijn moest ik het ergens kunnen testen, zodat ik weer geen kat in een zak koop.

Thanks

Comment

In dat geval gedraagt een ledpar (mits deze uiteraard beschikt over een DMX-functie) zich net als een scanner, op een scanmaster of scenesetter.

Je kunt altijd eens naar de showroom van Bax gaan om een demootje te vragen.

Comment

De ledparren gebruiken volgens de handleiding 6 DMX kanalen, maar hoe die in te stellen of zo weet ik niet, ik kan het document (handleiding, 1 A4 )inscannen, maar waar post ik dit dan?

Comment

Instellen van de dipswitches op de achterzijde kun je waarschijnlijk terugvinden in de handleiding en anders is het wellicht interessant om meer te lezen over DMX en dipswitches. Twee leuke termen om eens in een zoekmachine (zowel dit forum als Google) te mikken en eens te lezen over deze onderwerpen. :)

Comment

De functies van elk DMX kanaal staat vaak in de handleiding uitgelegd. Probeer hem eens te posten via bijvoorbeeld Imageshack

Comment

Ik geef het op met die ledcon, is echt alleen maar te gebruiken met ledparren van JBS,
                    er valt nl niets in te stellen of te programeren op de ledcon.
                    Ik denk te gaan voor een showtec sm8/2, of een van zijn soortgenoten ( ik heb zo'n sterk vermoeden dat de Elation DMX Operator I DMX lichtsturing, en de VDPC145 van HQpower exact dezelfde toestellen zijn, clonen)), enkel ander drukwerk op het toestel.
                    (of heb ik dit mis)

Comment

Veel apparaten zoals de Elation DMX Operator 1 en zijn cosoorten lijken sterk op elkaar en werken precies volgens hetzelfde principe. Er kunnen alleen wat afwijkingen zijn wat betreft faders, LED'jes, bedrukking en de kwaliteit van de connectoren, of de optie van een extra kunststof kap die meegeleverd wordt, of niet. Mede hierdoor en de verschillende prijsmarges van de diverse fabrikanten zit er een prijsverschil tussen al deze aangeboden producten.

Comment

Heb de showtec sm8/2 aangekocht, werkt perfect, eenvoudig te bedienen, veelzijdiger dan de ledcon, en goedkoper!!!

Aanrader (ook voor de clonen van dit type van showtec en andere merken) voor diegenen die een eenvoudige goedwerkende en niet dure sturing zoeken voor ledparren.

Comment

En daarom zijn die apparaatjes ook hartstikke populair. Compact, makkelijk te bedienen en nog eens spotgoedkoop ook. Ideaal voor kleinschalig gebruik van DMX-verlichting en het maken van simpele chases met welk soort verlichting dan ook. ;)

Comment

Hallo Bax-forum!

Sinds kort hebben we 8 led-parren van het merk vary-tec nu zoek ik alleen een juiste controller.

Ik zag een kastje van jb kan ik daarmee leuke programma,s krijgen op geluid en alle parren 1 kleur laten worden (bijvoorbeeld alle 8 de parren rood bij het nummer van marco borsato)

Comment

Zoals al vermeld in dit topic biedt de LEDCON-reeks alleen ondersteuning voor JB-Systems LEDparren, voorzover bekend.
                              Ik denk dat je het moet zoeken bij een iets eenvoudigere controller.
                              Misschien is de Elation Stage Setter iets voor je?
                              Hierbij heb je bepaalde 'bump'-buttons waarbij je tijdelijk een scene kunt laten afspelen.
                              Dus bijvoorbeeld ook alle LED-parren rood kleuren.
                              Klik
                              Meer informatie behalve de link naar webshop en de handleiding is nog niet echt beschikbaar, maar binnenkort kom ik er meer over te weten in de showroom van Bax. Er is namelijk een order voor me aangemaakt, dus ik hoor binnenkort wanneer hij binnen is en we er eens naar kunnen kijken wat de 'bump'-buttons precies doen, of je transparant kunt programmeren en of de ingebouwde chases te overschrijven zijn.

Comment

Working...
                              X