Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showmaster 24

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dave,

Die case is geschikt voor een Scanmaster controller. Dus die 3 HE is, en niet al te diep. Dus dit gaat niet passen.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
      Dave,

Die case is geschikt voor een Scanmaster controller. Dus die 3 HE is, en niet al te diep. Dus dit gaat niet passen.
      Qua HE's zal hij er wel in moeten passen (ik hou volgens mij nog 1HE over nog ook), het gaat meer om de diepte i.v.m. de 6 stekers die achterin moeten.

Comment

Flightcase waar alleen switch in past:

Stevige en voordelige 19 inch doubledoor flightcase met een inbouwhoogte van 2 HE, geschikt voor bijvoorbeeld een versterker, enkele CD speler, equalizer of andere randapparatuur.

De achterkant kan je gewoon openlaten. :mrgreen:
        Dan neem je nog een apparte case erbij, bijvoorbeeld deze:

De ideale flightcase voor al uw 19 inch apparatuur die horizontaal geplaatst kan worden. En dankzij de schuin opgestelde rack rails heeft u een veel beter overzicht over potmeters, displays en faders.

Comment

Zelf vindt ik de oplossing die yobotje aandraacht vrij handig, beide sturing in een aparte case. Je kunt ze dan altijd los gebruiken en zo neerzetten als je het zelf wilt. We zou ik voor de showmaster niet die case pakken maar een "speciale" showmaster case ( zo een dus) bespaart je toch een euro of 80

Comment

dap cases, hmmm...

Comment

Showmaster en Dj-switch, hmmm...

daar is een dap-case goed genoeg voor. Beetje vreemd als je twee keer zoveel uitgeeft aan een kist dan aan het apparaat erin. Heb zelf dap-cases voor o.a dj-set en scan's, en die zijn zeker niet verkeerd.

Comment

@ Yannick

Dat klopt, maar in de cases die ik heb neergezet die kan je ook in de toekomst nog gebruiken, en gaan ook lang mee wegens kwaliteit.

Edit:

Nogmaals links:

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Comment

Flightcase voor de showmaster 24 staat nu naast me ;)
                  De switch heb ik zolang in de flightcase zitten waar de lite-4 ingezeten heeft.

Comment

Even een vraagje.

Ik heb binnenkort een klusje waar er 16 parren en 2 fresnells hangen, hier gebruik ik dus 18 kanalen voor (denk ik wel het handigst)

Mocht ik nou een programma met de parren willen maken en deze opslaan, kan ik deze dan op kanaal 19 opslaan en tegelijkertijd wel kanaal 13 t/m 18 dimmen/gebruiken.
                    Omdat deze wellicht in een andere stand moet staan?

Comment

Ik heb een vergelijkbare tafel.
                      Je kan die tafel in 3 modi gebruiken
                      1. 24 kanaals
                      2. double (kanaal 1 en 13 zijn het zelfde)
                      3. Scene/chase (fader en flash 13-24 zijn scenes/chases)
                      Als je dus op kanaal 19 een scene zet en je die wilt bedienen moet je hem in de 3e modi zetten. Dan kan je ondertussen niet kanaal 18 apart bedienen. Dat kan wel als je alleen kanaal 18 in een scene zet en die onder fader 18 progammeert.
                      Wat ik vaak doe is de lampen die je veel gebruikt onder 1-12 zetten en de rest onder 13-24, zodat je evt. nog kan bijspringen met je kanaal-faders.
                      Soms heb je ook de mogelijkheid om verschillende parren op 1 kanaal te zetten.(probeer ik zelf altijd te vermijden)

Comment

Dat laatste begrijp ik even niet,
                        Ik programmeer het volgende:

Kanaal 1 & 2 voor de fresnells en kanaal 3 t/m 18 voor de parren.
                        Deze wil ik dan als 24 kanaals besturen (optie 1 zoals jij al aangaf)
                        Alleen houd ik kanaal 19 t/m 24 over.
                        Daar zou ik graag een aantal programma'tjes voor de parren onder willen programeren.

Maar mijn vraag was dus of die ook programma's afspeelt als je hem op optie 1 (24 kanaals) hebt staan.

Comment

Als hij op 24 kanaals staat kan je niet je progamma's bedienen.
                          Wat je wel kan doen is de parren die onder kanaal 13-18 zitten als scene progammeren onder fader 13-18.
                          Dus lamp 13 als scene onder fader 13.

Comment

Je kunt wel programmas maken in de 24 kanaals modus, echter kan je deze niet oproepen als je ook de 24 kanalen live wilt kunnen schuiven.

Wat je kunt doen is dus de optie met presets kiezen. je hebt dan op de bovenste rij de eerste 12 kanalen en op de onderste 12 faders voor programma's. Wat je dan kunt doen is dat je dus per kanaal een preset (pramma van 1 stap) maakt dus als je bijvoorbeeld programma 1 start gaat gewoon kanaal 13 aan. op 19 /m 24 kan je dan de andere progjes zetten.

Comment

Mm, dan kennen jullie die showmaster nog niet helemaal goed. Je moet even wat met de knoppen spelen en wat selecteren. Het is namelijk al weer even geleden dat ik er mee heb gewerkt. Je kan als je b.v. 17 kanalen hebt dan 18t/m24 voor programma's gebruiken. Ik heb het zelf 1 keer gehad. Hoe precies weet ik niet meer.

Comment

Ik denk dat het wel is zou kunnen werken, anders is het ook nog niet zo'n probleem.
                                Genoeg oplossingen desnoods zet ik de parren maar op 2 kanalen, ligt eraan wat ik met de kleuren van plan ben.

In iedergeval bedankt

Comment

Working...
                                X