Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martin Mania SCX 500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin Mania SCX 500

Hey allemaal,
    Ik zit de laatste tijd een beetje te zoeken voor scanner/movingheads en ik kwam deze martin scanners tegen http://www.bax-shop.nl/effect-lichts...t-details.html
    Ik vroeg me alleen af of je deze nou ook met een normale DMX controller kan besturen aangezien er een heel stuk over voorgeprogameerde programma's er in staat.
    Alvast bedankt,
    Groetjes

Thomas Moelker (DJ Basskicker)

Bij die lichtset wordt deze controller meegeleverd: Martin 2510X controller. Hiermee kan je alleen de voorgeprogrammeerde programma's afspelen, via muziek of manual. Dus je kan zelf de scans niet laten bewegen.

Wel kan je op het internet allerlei programma's uploaden naar de controller. Als je zelf echt de scans in wil programmeren, zou ik eerder denken aan een Scanmaster. Bijv. die van Showtec of JB Systems.

Comment

Ja dat probeerde ik te vragen of je de scans ook zonder die Martin 2510X kon besturen. Dus met zo'n scanmaster bijvoorbeeld.

Comment

Je kunt die scanners met een gewone DMX-lichttafel besturen.

Comment

Oke,heel erg bedankt dan is mijn vraag beantwoord. :)

Comment

Wat ook met de controller kan is voor programeren met martin lightjockey. Wij hebben dit in het verleden ook wel eens gedaan als er iemand anders draaid. Dan hoefde de dj alleen maar een keer een ander nummer te kiezen en tadaa een andere voorgeprogrameerde lichtshow begon te draaien.

Dit werkt echt heel erg netjes. Gewoon met martin lightjockey inprogrameren pc menemen en de controller achter laten. Dus als je met je scanmaster alleen maar voorgeprogrameerde shows wil oproepen heb je die dus niet eens nodig dat kan ook met de martin controller. Alleen live aanpassen gaat dan niet meer.

Comment

Working...
            X