Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dipswitches

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dipswitches

:-PHoi,
    ik had een vraag over de dipswitches.
    want kan je bijvoorbeeld een lamp met 8 dipswitches op een lamp van 10 dipswitches aansluiten.

als iemand meer over de dipswitches weet hoor ik het graag.

Dj max

Met dipswitches stel je alleen maar een lamp in op zijn DMX kanaal. Of je zet hem op muziekmode, automatische mode, master-slave, ect.

Als je lampen via DMX door linkt heeft het aantal dipswitches daar niet mee te maken.

Comment

maar kan je dan ook een lamp van 10 dipswitches op een lamp van 8 dipswitches aansluiten?

djmax

Comment

ja dat kan, alleen een lamp met 8 dipswitches kan je een minder hoog dmx kanaal geven. Ik adviseer dan ook om de lamp in het begin/midden van je setup te zetten.

Comment

Originally posted by djmax19 View Post
          maar kan je dan ook een lamp van 10 dipswitches op een lamp van 8 dipswitches aansluiten?

djmax
          Ja, dat zeg ik toch!

Je moet niet naar dipswitches kijken, heb er niet mee te maken. En met aansluiten bedoel je hoop ik dmx doorlussen via/door de lampen?

Comment

Originally posted by yobotje View Post
            Ik adviseer dan ook om de lamp in het begin/midden van je setup te zetten.
            De volgorde van de apparaten heeft niets te maken met de adressen van de kanalen. De armatuur met 8 dipswitches kan best achteraan de keten staan, terwijl het startadres lager is dan de armatuur met 10 dipswitches.

Comment

Zou ik mogen weten welk apparaat er maar 8 dipswitches heeft, heb ik wel beniewd naar?
              10 is namelijk normaal; de eerste 9 zijn er om te adresseren en de 10e om de dmx aan of uit te zetten. met 8 switches zou je maar tot kanaal 256 kunnen gaan, dus dat is maar een halve dmx-lijn.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                Zou ik mogen weten welk apparaat er maar 8 dipswitches heeft, heb ik wel beniewd naar?
                10 is namelijk normaal; de eerste 9 zijn er om te adresseren en de 10e om de dmx aan of uit te zetten. met 8 switches zou je maar tot kanaal 256 kunnen gaan, dus dat is maar een halve dmx-lijn.
                mijn showtec ledpars 36

Comment

Originally posted by Rio View Post
                  Als je lampen via DMX door linkt heeft het aantal dipswitches daar niet mee te maken.
                  Even voor de duidelijkheid, als je het DMX gebruikt hebben dipswitches er juist wel mee te maken. Zonder gaat zo moeilijk het adres instellen.

Comment

Citaat:
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rio

Even voor de duidelijkheid, als je het DMX gebruikt hebben dipswitches er juist wel mee te maken. Zonder gaat zo moeilijk het adres instellen.
                    Ik hoop dat je nu ziet Aantal dipswitches. (niet vervelend bedoeld)

Comment

Mijn scanner en mijn dimmerpack hebben toch echt geen dipswitches hoor DJ-Walter en ik bestuur ze wel met DMX. ;) Langleven het digitaal instellen.

Edit:
                      Waar drek dus op doel...

Comment

Originally posted by Rio View Post

Edit:
                        Waar drek dus op doel...
                        ?

Maar mijn fout, niet iedereen kan alles snappen.

Comment

Lees de post van Drek eens, lees dan jou post nog eens en lees dan Rio's post weer. Dan snap je waar Drek op doelt.;)

Comment

Inderdaad. Het ging alleen over een leesfout. (over het woord aantal heen gelezen)
                            Maar om het kort te zeggen:
                            Er zijn grofweg 2 manieren om een fixture zijn kanaal toe te wijzen:
                            1. dipswitches
                            2. digitaal

Dus in die zin hebben je dipswitches niets met dmx te maken, het is alleen een manier om te adresseren.

En iedereen kan wel eens een fout maken.

Comment

Working...
                            X