Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laserworld EL-200RGY DMX settings

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laserworld EL-200RGY DMX settings

Hoi, ik heb hier de Laserworld EL-200 RGY en ik zoek bepaalde figuren. Helaas lukt het me niet om mooie tunneleffecten en een draaiende beam te maken.

Misschien dat er mensen zijn die zelf ook deze laser hebben en me kunnen helpen met instellingen.

Ik zoek het figuur wat als standaard komt nadat de vierkant een streep wordt, en de streep gaat draaien ? Euhm, hoe leg ik het uit.

een horizontale (of verticale) streep, die om z'n as draait.

Uiteraard via dmx en niet via de standaard figuren die ie laat zien.
    Alvast bedankt voor het meedenken !!

Strakke ronde tunnel effecten zul je niet kunnen realiseren met deze laser, daar zijn de motortjes eenvoudigweg te langzaam/on-nauwkeurig voor. Daarvoor moet je een laser hebben met snelle (dure) galvo's en geen stappenmotoren volgens mij.

Er zijn bij deze laser ik weet niet hoeveel figuren te maken waarvan een deel te beinvloeden is. Kwestie van expirimenteren met een dmx tafeltje.
    Kanaal 2 heeft 18 patronen (waarde 0 tot 35) die je kunt beinvloeden met kanaal 3 t/m 8. Alles boven de 35 zijn programma's die je vrijwel niet kunt beinvloeden. (wel de kleur geloof ik, kanaal 8 )

Succes!

Comment

Dankjewel, nu heb ik in ieder geval de 18 patronen die ik kan bewerken. Maar eigenlijk toch raar dat patronen die het apparaat zelf maakt (standaard) dat je die zelf niet via dmx kan maken ?

Comment

alle figuren zijn voor geprogrammeerd, daar kan je zelf geen nieuwe figuren bij maken,
        wat hierboven als is beschreven, is dat je alleen de bestaande figuren kan bewerken.
        voor dit soort lasers bestaat er geen programma om zelf figuren te maken, dan moet je echt overstappen op ilda lasers.

als je zelf echt figuren wilt maken, moet je op bepaalde plaatsen punten zetten,
        met dmx is dat simpel weg niet te doen,
        als je een ilda programma bekijkt, kan je in je editor scherm op bepaalde plaatsen punten zetten en zo een figuur maken.

succes in ieder geval!
        Last edited by laserworld; Friday-17-06-2011, 13:04.

Comment

Originally posted by boekie View Post
          Strakke ronde tunnel effecten zul je niet kunnen realiseren met deze laser, daar zijn de motortjes eenvoudigweg te langzaam/on-nauwkeurig voor. Daarvoor moet je een laser hebben met snelle (dure) galvo's en geen stappenmotoren volgens mij.
          Onzin, dit kan (vrijwel) elke laser.

Comment

Originally posted by rintie View Post
            Onzin, dit kan (vrijwel) elke laser.
            Heb je de EL-200RGY wel eens in je handen gehad??
            Denk het haast niet.

Wij hebben er ook een in het jongerencentrum. Erg leuk ding, maar strakke tunnels of figuren gaat er gewoon niet mee, dan zul je echt richting een flink duurdere variant moeten.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
              Heb je de EL-200RGY wel eens in je handen gehad??
              Denk het haast niet.

Wij hebben er ook een in het jongerencentrum. Erg leuk ding, maar strakke tunnels of figuren gaat er gewoon niet mee, dan zul je echt richting een flink duurdere variant moeten.
              Zeer vreemd, mijn 4 jaar oude 18 euro laser van de zwarte markt kan het prima.

Comment

Zeer vreemd, mijn 4 jaar oude 18 euro laser van de zwarte markt kan het prima.
                Met echt rond wordt dan ook echt rond bedoeld. Een laser in het budgetsegment projecteert iets dat in de lucht op een cirkel lijkt, maar de muurprojectie is heel anders. Dat lijkt op een dronkenlap op een trilplaat die een cirkel heeft geprobeerd te tekenen. ;)

Is dat erg? Nee. Niet als je daar zelf niets om geeft en het alleen doet voor de projectie in de lucht.
                Geef je daar wel iets om? Dan is ILDA het antwoord.

Comment

Working...
                X