Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

met een ragertje de nozzle schoonmaken, anders kan daar de vloeistof zich ophopen.
    Als je met een ragertje de troep naar binnen duwt wordt het er ook niet veel beter op.

Comment

Wat voor rookmachine`s hebben jullie dan?

Comment

Showtec FZ-300 fazer. (Rookmachine met ingebouwde ventilator want ik heb geen rookpluimen nodig).

Hiervoor een Vivid F-1 fazertje gebruikt met de drive-in show. Was ook een erg leuk apparaatje.

Comment

Ik heb een antari F 80z, best een leuk dingetje. Het enige nadeel is dat hij niet op dmx is, maar toen ik hem kocht wist ik nog niet eens wat het was.;)

Comment

Oke, ik heb de Bax WSM01 MKII 900 watt DMX rookmachine
            Doet het ook erg goed!

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Showtec FZ-300 fazer. (Rookmachine met ingebouwde ventilator want ik heb geen rookpluimen nodig).
              verkopen jullie deze, ik kan hem niet vinden in de shop?

Comment

Deze is uit het assortiment gehaald (met nog meer producten uit de Nebula reeks als ik het zo zag), gaat vervangen worden door de Showtec Atmos serie.

Comment

@ rick zijn ook de ventilators te dimmen/zachter blazen? of i het alleen de rook dat er uit komt?

Comment

Via DMX zou de ventilator aan te passen zijn, heb ik echter nog niet uitgeprobeerd.

Comment

is hij dan vergelijkbaar met die van antari of die van bax?

Comment

De Bax fazer is wat sterker en heeft een wat hogere output als je hem vol gas geeft.

Antari zit er in prijsklasse nogal boven met zijn rookmachines, dus dat durf ik niet als vergelijking op te geven.

Wel is het een erg strak apparaat voor het geld als ik eerlijk mag zijn. Kan een hele lichte nevel uitstoten, maar vol gas gaat er een flinke wolk rook de lucht in. (Niet recht vooruit, maar schuin omhoog. ;))

Comment

Ik heb zojuist volgens de genoemde procedure mijn antari fazer II gereinigd.
                          Er kwam echter na zon 25 minuten geen stoom meer uit en nadat ik het gedestilleerde water weer heb vervangen door vloeistof komt er inderdaad ook geen rook meer uit.
                          Het pompje slaat wel aan maar het lijkt er dus op dat of het pompje kapot is of hij nu ineens verstopt zit.
                          Voor de duidelijkheid hiervoor deed hij het wel prima maar aangezien ik hem al een behoorlijk tijd niet gereinigd heb leek me dit nu wel een goed idee.
                          Iemand suggesties wat het probleem zou kunnen zijn?
                          Mvg,

Joël Dijkstra

Comment

Hoelang heb je hem weer laten blazen/pompen na de reiniging? Want er zit nu gedestilleerd water in de leidingen. ;) Dat moet er eerst weer uit voor hij weer rookvloeistof kan aanzuigen.

Comment

lang, haha maar er komt ook geen water meer uit, dat voel je namelijk wel als je je vinger voor de nozzle houd. Als er nog stoom uit zou komen zou dat namelijk pijn doen:)

Comment

In het meest erge geval (iets wat ik met deze methode nog nooit heb meegemaakt of heb gehoord van iemand) is het mogelijk dat er deeltjes zich gevormd hebben tot een prop en nu je leiding verstoppen. Ofwel je pomp is er inderdaad mee opgehouden.

Het doorspoelen van je leidingen met gedestilleerd water zou namelijk gewoon moeten werken, vooral omdat het geen kalk kan achterlaten.

Comment

Working...
                                X