Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik geloof niet dat daar een houdbaarheidsdatum op zit. Een paar weken geleden heb ik toevallig mijn ZR 44 weer eens uit de kast getrokken (iemand interesse?). Dat beestje stond al twee jaar stil met een gevulde tank Jem iFog. Na het opwarmen kon ik geen verschil in prestatie waarnemen en binnen no time stond het huis vol rook.
Hmmm
Beetje raar. Ik besteed er toch al snel 5 minuten aan ( gewoon ff via de site van martin )
Fluid types covered: All water based fluids produced by MMUK
For storage temperatures in the range 10 to 30 degrees Celsius, fluids may be
stored in sealed containers for up to 5 years.
For fluid installed in smoke machines, the life will be reduced to 2 years when
operated in the 10 to 30 degree temperature range.
Fluids can be stored and used at higher ambient temperatures, but with
consequential loss of service life
On behalf of Martin Manufacturing UK plc
Jason Andrews
General Manager
Wouw dat had een medewerker van bax natuurlijk niet zelf uit kunnen zoeken. Nee we gaan gewoon weer in de naam van bax zomaar wat roepen van IK GELOOF NIET.
Let nu onderhand eens op met wat je roept. Zeker met dat logo van bax in je naam. Als je met de naam en logo van bax iets roept roep je dat dus ook namens bax. Zorg dan nu eens dat je de zaken op orde hebt en je advies gegrond is en klopt. Leuk dat je op je slaapkamer een rookmachine hebt en zelf ook wat ervaring hebt maar als je hier in logt met je administrator naam mag ik ook hopen dat je dan zo je eigen gedraagt. Daarnaast vind ik het ook erg knap van je als je na 2 jaar merkt of je machine wel of niet meer rook produceert als daarvoor. Zeker niet als het een aantal procent is.
5 jaar dichte kan. Met temp tussen 10 en 30
2 jaar in je machine.
Last edited by ronennieshow; Thursday-19-11-2015, 19:56.
volgens mij is mijn vloeistof al 5 jaar of ouder kan dat dan aan de oorzaak liegen dat die niet zoon aangename geur af geeft?
maar wel een goede rook opbrengst blijft geven?
Aangezien het een mengsel is van meerdere producten kan het dus goed zijn dat door tijd, licht, temperatuur wisseling de eigenschappen veranderen. Misschien niet extreem veel maar waarschijnlijk wel wat. Voor zover ik weet is er eigenlijk maar zeer weinig waar tijd, temperatuur en licht geen invloed op hebben als het om de precieze eigenschappen gaat.
Wat ook kan is dat er toch wat troep mee in de rookmachine mee aan het opwarmen bent.
Enne dat de rook nog goed is? Tja ik weet het niet. Ik kan niet net als roland zeggen of me rookmachine nog precies het zelfde werkt en reageert als 2 jaar geleden. Dat er nog rook uit zal komen geloof ik graag zo gek veel zullen de eigenschappen van de vloeistof ook niet zomaar veranderen.
Comment