Announcement

Collapse
No announcement yet.

eerste lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste lichtset

Beste allemaal,

Sinds kort hebben ik en een maat van me een drive in show. We hebben bij Bax-shop het geluid gehaald enzovoorts. Paar keer mee gedraaid maar nu vroegen ze of we ook licht mee konden nemen!
    Wij zeiden natuurlijk; geen probleem mevrouw komt in orde.
    Dus wij achter de computer en gaan kijken op Bax-shop.
    Maar nu gingen we er is eventjes voor zitten en kwamen erachter dat licht nog een stuk duurder is dan we dachten!

We hebben eens even goed rondgekeken wat er mogelijk was met ons budget van 800 euro en kwamen op het volgende uit:

2x Eurolite KLS-400

1x DMX4ALL DMX sturing via USB

2x Eurolite STV-40 lichtstatief zonder T-bar

1x procab kabel van 10 meter

1x procab kabel van 5 meter

ik kom op het totaal van: 803,95 euro

raden jullie dit aan of af als eerste lichtsetje?
    wat kan er beter of wat hoeft er niet?
    zijn er nog andere goede mogelijkheden?

ik vind trouwens wel dat de lichtopbrengst vrij hoog moet zijn. lukt dat met dit setje?

alvast bedankt,

Davy

Lijkt mij een erg nette set om zo mee te kunnen starten!

De lichtopbrengst van de KLS-400 is prima in orde, is te vergelijken met 300 Watt parren. Echter heb je nu het voordeel dat je met de spots nu alle kleuren kunt maken.

De keuze voor software is ook goed in mijn opinie, omdat je dan erg makkelijk creatief kunt programmeren met meerdere chases, scenes en effecten.

Wel, en dat is een volstrekt persoonlijk iets, ben ik meer gecharmeerd van de Tri-LED kleurenmenging. Hierbij zitten de LEDs per drie achter een honingraatlens, waardoor je kleurenmenging beter is. Je ziet dan als je in de spot kijkt bijvoorbeeld ook kleuren als paars en geel terug. Bij een systeem als de KLS-400 zie je al gauw blauw + rood, of groen + rood.
    Maar dat is iets waar je zelf een keuze in kunt maken. ;)

Een voorbeeld hiervan is de Showtec Compacte lichtset met LED-modules.

Wat ook nog kan, is de Eurolite KLS-801. Beetje hetzelfde idee als de Showtec, maar met wat meer uit elkaar geplaatste LEDs. Die heeft als extraatje vier IEC stroom-uitgangen extra op de balk zitten, zodat je er nog eens (DMX)gestuurde effecten op kunt aansluiten. Kan makkelijk zijn als je een compact setje wilt creëren en geen stroomblokjes in je statief wilt. :)

Comment

Dank u voor uw reactie.

De setjes waar u naar verwijst zullen zeker beter en mooier zijn maar ik kan in principe niet meer besteden. Gelukkig is het setje waar ik eerste instantie voor koos niet slecht, en de besturing ook oke :D

Ik kom volgende week wel even langs. Goes is maar 3 kwartiertjes rijden vanaf ons.

hartelijk dank! :D

Comment

Hmm, ik zal dan wel een apparte pc gebruiken voor de lichtsturing! Alleen misschien is de eurolite kls 150 ook nog wat?

Comment

Die sturing lijkt mij niet echt top. De freestyler software wilt nogal een vastlopen en raar doen. (BC Drive in show)

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
            Die sturing lijkt mij niet echt top. De freestyler software wilt nogal een vastlopen en raar doen. (BC Drive in show)
            Wij draaien al jaren probleemloos met Freestyler, nooit vastgelopen. En dat met 200+ kanalen.

Comment

De freestyler software wilt nogal een vastlopen en raar doen.
              Dat zal dan aan je eigen PC of laptop liggen vermoed ik. Talloze gebruikers hebben er namelijk geen enkel probleem mee. ;)

De setjes waar u naar verwijst zullen zeker beter en mooier zijn maar ik kan in principe niet meer besteden.
              Dan is de KLS-400 inderdaad qua prijs/kwaliteit ideaal.

Alleen misschien is de eurolite kls 150 ook nog wat?
              Gaat in lichtopbrengst wat tegenvallen. De KLS-150 is meer te vergelijken met de KLS-200.

Comment

Beste allemaal,

hartelijk dank voor jullie advies.
                Ik heb het gister gekocht en wil het gaan gebruiken in combinatie met freestyler.
                Maar nu moeten er zogenaamde fixtures gemaakt worden?
                Ik heb nu .pff files gevonden voor de kls-200, maar ik heb nu dus de 400.
                Zou ik die gewoon kunnen gebruiken? Ik heb donderdag weer tijd om het verder uit te vogelen en kreeg gister maar 2 lampjes aan de praat haha! Maar dat moet ik dus nog eventjes uitzoeken. De kleur mixer heb ik gevonden en de stroboscoop. Hoewel ik alle 8 de lampen had gemarkeerd, activeerde er maar 2 bij de stroboscoop. Ligt dat dan aan de geimporteerde fixtures of aan mijn instellingen of iets dergelijks?

ik hoor het graag van jullie!
                alvast bedankt,

Davy

Comment

De KLS-400 en KLS-200 hebben dezelfde DMX-indeling, dus die kun je inderdaad gebruiken.

Wat betreft het niet inschakelen van de lampen, dat zul je even moeten bekijken in het fixture profile zelf.

Heb je geen groepen aangemaakt?

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Dat zal dan aan je eigen PC of laptop liggen vermoed ik. Talloze gebruikers hebben er namelijk geen enkel probleem mee. ;)
                    Kan ook aan de dongle liggen. DMX4all schijnt nogal vaak vast te lopen i.c.m. met freestyler terwijl andere dongle's daar geen last van hebben.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
                      Kan ook aan de dongle liggen. DMX4all schijnt nogal vaak vast te lopen i.c.m. met freestyler terwijl andere dongle's daar geen last van hebben.
                      En wederom: Wij gebruiken hier 2 DMX4Aall dongles (Stage profi), en geen enkel probleem! loopt nooit vast, en blijft absoluut niet hangen!

Comment

misschien erg dom, maar hoe maak je groepen?
                        want ik weet niet precies wat u nu bedoeld.

dit is wat ik nu heb:

Davy
                        Last edited by davyschouw; Tuesday-03-05-2011, 22:00.

Comment

Jij doet iets verkeerd, je moet maar 2x de Kls-200 toevoegen, niet 8x.

1 "plaatje" zegmaar bestuurd de hele bar.

1 spot heeft echt niet 15 dmx-kanalen, de hele bar heeft er 15. :mrgreen:

Comment

owwwww!
                            hahaha dat was niet slim!

Maar ik dacht dat omdat er in de fixture's naam staat: spot 1 en in de andere weer spot 2
                            dan leek het mij logisch dat er 4 in moeten, spot 1 t/m spot 4.

maar ik ga u advies is even opvolgen! :D

Davy

Comment

Dat zet Freestyler er automatisch achter.

Comment

Working...
                              X