Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vernieuwing van ''oude'' lichtset.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vernieuwing van ''oude'' lichtset.

Na lang denken en doen wil ik toch het een en ander gaan vernieuwen aan me lichtset, en daarvoor heb ik jullie tips nodig, wat het slimste is.

Ten eerste staat mijn KLS-800 op de JB Systems SM-1612 aangesloten, en dit vind ik niet echt handig, aangezien je live niets kan veranderen. Bijvoorbeeld de felheid van de spots.. En door het toenemende vraag voor grotere ruimtes gaan er regelmatig ook spullen bij gehuurd worden. Dus ik dacht meteen: Een software met dongle. Van het weekend heb ik gewerkt met Sunlite (groene versie??), En dit vond ik wel erg fijn, aangezien je gewoon vanalles in kunt vullen. (Dus dat de movingheads een sterretjes vorm deed, de kleuren simpel aangepast konden worden etc).

Mijn vraag is: Is er ook zo'n soort software met dongle die goedkoper is dan de Sunlite, maar wel het zelfde principe? En wat voor laptop is dan geschikt?? Ik dacht zelf aan een 10 inch laptopje, waar het programma op draait. (Deze moet dan nog aangeschaft worden).

Ten tweede heb ik een Antari F80z rookmachine. Deze lekt tijdens het spuiten een beetje, dus ik vind het tijd om 'm te vernieuwen. Ik heb al een tijdje lopen zoeken maar ik word er niet echt wijzer van. Dit zijn de specificaties waar de rookmachine aan moet voldoen:
    - Redelijke power
    - DMX gestuurd / Afstandbediening (indien mogelijk draadloos)
    - Liefst rond de 100 / 130 euro
    - indien mogelijk: niet steeds hoeft te opwarmen.. Dus continu te gebruiken.

En als laatste, wat is een goede rookvloeistof die niet stinkt en gewoon wel een lekkere dikke wolk trekt?

P.s de DMX dongle + software, daar moet makkelijk een armatuur in geprogrammeerd worden, bijv. als iemand een lampje een keer meeneemt..

Alvast bedankt!

Ik dacht zelf aan een 10 inch laptopje
    Ik denk dat je dan veel overzicht verliest.

wat is een goede rookvloeistof die niet stinkt en gewoon wel een lekkere dikke wolk trekt
    JEM Heavy Fog Fluid. Als je echt een dikke wolk wil.

- Redelijke power
    - DMX gestuurd / Afstandbediening (indien mogelijk draadloos)
    - Liefst rond de 100 / 130 euro
    Leg een beetje geld bij en je hebt een Bax WSM03. Heeft DMX, kan via een timer-afstandsbediening werken, heeft een draadloze afstandsbediening, alles wat je zoekt. Kost iets meer dan je aangegeven hebt, maar op de rookvloeistof na zit wel alles er bij.

- indien mogelijk: niet steeds hoeft te opwarmen.. Dus continu te gebruiken.
    Binnen dit budget is dat sowieso lastig. Maar als je dikke wolken gaat maken gebruik je die toch niet 5 minuten lang. ;) Even een minuutje laten roken, dan laten wegtrekken en een 10 minuten later doe je dat nog eens, etc.

Comment

P.s de DMX dongle + software, daar moet makkelijk een armatuur in geprogrammeerd worden, bijv. als iemand een lampje een keer meeneemt..
      Als ik aan verhuur denk, denk ik aan plug&play en laat maar wapperen. Misschien een los tafeltje voor verhuur met wat chases er in, en voor jezelf een softwarematige sturing?

Verder, als Sunlite je bevalt, zou ik gewoon gaan sparen voor Sunlite. In een goedkoper segment moet je een compromis gaan maken, is het niet in functies, dan wel in gebruiksgemak.

Comment

JEM Heavy Fog Fluid. Als je echt een dikke wolk wil.
        Ik schrok eerst even van de prijs. Maar gaat deze dan ook langer mee dan de andere? Of kan ik gewoon beter voor zo'n eentje gaan: klik?

Leg een beetje geld bij en je hebt een Bax WSM03. Heeft DMX, kan via een timer-afstandsbediening werken, heeft een draadloze afstandsbediening, alles wat je zoekt. Kost iets meer dan je aangegeven hebt, maar op de rookvloeistof na zit wel alles er bij.
        Wat heeft deze rookmachine eigenlijk meer dan deze? Behalve de wattage? Klik

Als ik aan verhuur denk, denk ik aan plug&play en laat maar wapperen. Misschien een los tafeltje voor verhuur met wat chases er in, en voor jezelf een softwarematige sturing?

Verder, als Sunlite je bevalt, zou ik gewoon gaan sparen voor Sunlite. In een goedkoper segment moet je een compromis gaan maken, is het niet in functies, dan wel in gebruiksgemak.
        Momenteel ga ik nog niet aan verhuur beginnen, alleen soms aan vrienden. Welke versie is de groene Sunlite eigenlijk? Want ik heb alleen het kasje gezien, en de software op 't laptopje (ook 10 inch). En dit vond ik gewoon erg handig. Eventueel komt er dan een 15 inch laptop. Ligt er maar net aan of ik 't makkelijk kan lezen.

In iedergeval, bedankt voor je snelle reactie.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
          Ik schrok eerst even van de prijs. Maar gaat deze dan ook langer mee dan de andere? Of kan ik gewoon beter voor zo'n eentje gaan: klik?
          ZR-mix kan ook, maar is wat minder dik. Vergelijk het met 'medium'. Het blijft wel vrij lang hangen overigens, als nevel.

En ja, als je rookvloeistof wilt die niet zoveel troep achterlaat in je machine, vrijwel reukloos is en zuinig is, moet je daar voor betalen. Maar aan de andere kant, hoe lang doe je met 5 liter? Als ik een kan op een jaar verslind is het veel. ;) Op jaarbasis maakt het dus vrij weinig uit en de voordelen die er aan zitten, tellen voor mij meer dan de prijs.

Wat heeft deze rookmachine eigenlijk meer dan deze? Behalve de wattage? Klik
          Uh ja, het 'wattage'. Een wat sterkere pomp en iets groter verwarmings-element, wat resulteert in een wat hogere output. En de behuizing is daar op aangepast.

Momenteel ga ik nog niet aan verhuur beginnen, alleen soms aan vrienden. Welke versie is de groene Sunlite eigenlijk? Want ik heb alleen het kasje gezien, en de software op 't laptopje (ook 10 inch). En dit vond ik gewoon erg handig. Eventueel komt er dan een 15 inch laptop. Ligt er maar net aan of ik 't makkelijk kan lezen.

In iedergeval, bedankt voor je snelle reactie.
          Even mee naar Arno gegaan, de groene is een oude Economy interface.

Tegenwoordig heb je Sunlite 2, die volgens Arno een 10x betere gebruikersinterface heeft.
          Last edited by Rick; Wednesday-04-05-2011, 14:47.

Comment

Over de rookmachine, hiervoor ga ik sparen en die komt zo snel mogelijk. Aangezien ik me steeds meer wil focussen op Hockeyfeesten schoolfeesten etc, waar grote rookwolken wel gewenst zijn.

Alleen over de DMX. Heeft iemand misschien een tip? Het moet voldoen aan:
            - Simpel
            - Compact
            Eventueel een DMX controller mag ook, maar 't liefste heb ik 'm toch op een laptop..

Comment

Dit schemaatje al bekeken?

Comment

Ja, ik heb dat schema al bekeken, alleen werd er niet veel wijzer uit helaas.

Comment

Wat zijn je criteria buiten 'simpel en compact'?

In je beginpost zei je dat je je ergerde dat je nu niet makkelijk in kan grijpen 'live'. Wat dat betreft kom je uit bij Sunlite basic, Cuelux of Sunlite 2048.

Ik zelf ben momenteel CueLux aan het testen, met name omdat het een goede touchscreenvriendelijke layout heeft, en ik niet zoveel waarde hecht aan een uitgebreide scanbibliotheek:)

Keuzes, keuzes:)

Comment

Met simpel en compact bedoel ik: simpel in gebruik, en compact qua kleinheid. Dus gewoon makkelijk te gebruiken en makkelijk in te zetten.

Is het ook mogelijk bij de Sunlite 2002 / 2004 dat je hier ook live dingen kunt veranderen? Of het zelfde als bij daslight?

Comment

Wij hebben hier het een en ander besloten.

Qua dongle met software, neem ik toch een grote stap. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de software FreeStyler, en een simpele dongle van DMX4all (DMX4u). Dit, omdat ik dan een stukje goedkoper uitkom, en toch de mogelijkheden heb, die ik zocht.

Qua rookmachine, binnenkort zal deze aangeschaft gaan worden. Of het wordt een bax eigen merk, of toch een ander merkje, maar wel met de power tussen de 1000 watt en 1500 watt. Waarom ik nog twijfel, is toch of ik de DMX besturing moet nemen. Omdat dit toch wat geld scheelt??

En qua rookvloeistof. Ik heb 't hier besproken met een plaatselijke verhuurder, die heeft er gewoon American DJ vloeistof in zitten (blauwe variant), dus ik schaf die ook maar aan. Ik vond 'm niet zo stinken, en hij gaf toch een dikke dichte mist, wat ik zocht.

In iedergeval, bedankt voor 't zoek werk. Ik hoor 't alleen nog wel graag over welke Dongle ik kan nemen, die 't beste is / werkt met Freestyler.

Comment

Ik heb zelf wel goede verhalen gehoord over de Enttec open DMX i.c.m. Freestyler.

DMX4ALL zijn vaak problemen mee i.c.m. Freestyler. Daar is wel wat over te vinden op het forum.

Comment

Ik heb verschillende verhalen gehoord van verschillende bedrijven/drive in shows. Uiteindelijk ga ik toch voor een DMX tafel. Waarom? Als je laptop een keer vast hangt, ermee stopt of iets anders, dan doet je verlichting 't niet meer.. Dus vandaar.

Ik heb deze dmx lichttafel gevonden. Klopt het onderstaande?

- flashknoppen, voor bijv; de KLS-800 op de kleur wit?
                          - er 12 lampen aangehangen kunnen worden?

Hoeveel HE neemt deze tafel in beslag?

Ps; eerst moet mijn andere DMX controller verkocht worden voordat er een nieuwe komt.

Comment

- flashknoppen, voor bijv; de KLS-800 op de kleur wit?
                            Nope. Flash-knoppen zijn er vooral om een bepaald kanaal met die knop een volle intensiteit te geven.
                            In jip-en-janneke-taal: Als je op die knop drukt stuurt dat kanaal 100% uit, ongeacht de waarde die hij origineel heeft.

- er 12 lampen aangehangen kunnen worden?
                            Nee, 12 kanalen als je de onderste rij voor chases wilt gebruiken. Dit is dan ook een tafeltje voor een setje parren en wat frontlicht bijv., niet om LED-fixtures aan te hangen.

Met een Stage Setter, kun je wel doen wat je aangeeft.
                            Je hebt daar namelijk 'bump' knoppen waar je een scene onder kunt programmeren. Programmeer je daar dus 'KLS volledig wit' onder, dan geeft je KLS wit als je die knop ingedrukt houdt.

Een ander voordeel is, je chase-knoppen zitten rechts. Je hebt er 10 om zelf te programmeren, 5 zijn vast ingeprogrammeerd en niet te wijzigen. Zijn standaard looplichtjes voor normale parren.

Je hebt dus 24 kanalen vrij om te programmeren en voor elk kanaal heb je een fader.

Comment

Als je voor de KLS-800 wilt gaan zou ik sowieso voor de Eurolite DMX LED Operator 4 gaan, hiermee kun je selecteren welk eurolite product je hebt. Vervolgens heb je een relatief eenvoudige controller waar je alles mee kan en welke ook nog geschikt is voor dry-hire;)

Comment

Working...
                              X