Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede vervanging Parren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede vervanging Parren

hallo,

ik heb 4 ouderwetste par lampen aan een T4 balk
    Nu wil ik overgaan op Led, maar heb nog geen idee welke in de buurt komen van de oude parren (lichtopbrengst).
    Als je kijkt naar zalen waar ong 50 t/m 100 mensen op de dansvloer staan.
    Zelf vind ik bijv ook de compacte versies wel handig zoals de Eurolite en Showtec.

Jullie mening graag :p

Originally posted by djgrant View Post
    hallo,

ik heb 4 ouderwetste par lampen aan een T4 balk
    Nu wil ik overgaan op Led, maar heb nog geen idee welke in de buurt komen van de oude parren (lichtopbrengst).
    Als je kijkt naar zalen waar ong 50 t/m 100 mensen op de dansvloer staan.
    Zelf vind ik bijv ook de compacte versies wel handig zoals de Eurolite en Showtec.

Jullie mening graag :p

welken parren had je eerst ?
    en met een hoeveel watt lamp erin ?
    Last edited by BL Systems; Friday-13-05-2011, 14:55. Reason: spellingsfoutje (weer al)

Comment

Gaat het om normale Par 56 300W lampen, dan kom je uit bij een KLS-400/401, KLS-800/801 of soortgelijk.

Meer richting de Par 64 kom je uit bij een KLS-1001.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Gaat het om normale Par 56 300W lampen, dan kom je uit bij een KLS-400/401, KLS-800/801 of soortgelijk.

Meer richting de Par 64 kom je uit bij een KLS-1001.
        Ik heb dezelfde vraag, alleen heb ik een Botex t4 met 500w parren.

Comment

Dan zou je meer in de richting van een KLS-1001 moeten denken. Misschien zelfs wel een Eurolite SLS-18.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Dan zou je meer in de richting van een KLS-1001 moeten denken. Misschien zelfs wel een Eurolite SLS-18.
            Ja hallo,Dan praten we over meer dan 920 per 4 lampen en dan nog 1 balk en dan nog eens zo'n setje.

Ben gekke henkie niet. Het is maar hobby hé!

Comment

Een echte vervanging voor conventionele parren ga je in het (low) budget segment niet vinden. Wellicht heb je echter meestal maar 1 par (kleur) tegelijk aan (in een chase bevoorbeeld). Als je nu ter vervanging alle led parren wel gewoon aan laat (dus per 4 en dan enkel de kleur veranderen) heb je waarschijnlijk net zo veel licht in totaal. Dan zou een eenvoudig kls setje ook kunnen voldoen.

ps. Ik zie dat de grotere verhuur bedrijven (die ik ken) op het gebied van led toch vaak met showtec werken, zou daarom ivm bijhuur etc, eventueel eerder voor een showtec spectral kiezen dan een eurolite expemplaar. Maar das natuurlijk maar mijn mening en dat mag je geheel zelf weten.
              Last edited by SLGV; Saturday-14-05-2011, 21:05.

Comment

De Showtec Spectral M800's worden inderdaad steeds meer gebruikt in het rental circuit, maar ook dan zit je weer aardig aan de kosten. ;)

Comment

Om welke reden wil je overstappen op led?
                  Ik heb ook nog steeds 2 par 56 balkjes met 300 watt lampen, en ik denk er nog niet aan om over te stappen op led.

Comment

Ik heb ook nog steeds 2 par 56 balkjes met 300 watt lampen, en ik denk er nog niet aan om over te stappen op led.
                    LED is nu op het niveau dat het overal ingezet kan worden zonder problemen. Je ziet bijna geen evenement meer zonder iets wat LED als lichtbron heeft.

Comment

Working...
                    X