Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar gaat dmx out van je dmx controller heen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar gaat dmx out van je dmx controller heen

Hallo allemaal,

Ik weet nog niet veel af van dmx controllers. Ik wil led parren aansluiten op een dmx controller, maar de dmx controller heeft maar één dmx out, wat moet er tussen de led parren en de dmx controller komen?

Mvg,
    Chris

Vanaf de DMX-out van je controller ga je met een dmx kabel ( = xlr kabel) naar de dmx-in van je ledpar, vervolgens ga je van de dmx-out van je led par weer met een dmx kabel naar de dmx-in van de volgende led par, net zo lang tot je alle lampen hebt aangesloten.

Comment

Dit is heel eenvoudig.

Je legt 1 dmx kabel van je dmx controller naar de eerste lamp. Deze kabel sluit je dus aan de ene kant aan op de dmx out van de controller en op de dmx in van je lamp.

Nu leg je de 2de kabel van je eerste lamp naar je tweede. Deze 2de kabel sluit je dus aan op dmx out van lamp 1 en op dmx in van lamp 2.

Deze stap blijf je herhalen tot je alle lampen met dmx hebt aangesloten en tadaa al je lampen zijn met dmx aangesloten.

Daarna moet je nog wel je dmx adressen goed zetten. Dit kan met dipswitche of met een ditiaal schermpje en wat knopjes.

Misschien heb je hier wat aan.

Comment

Ook hier staat nog veel praktische informatie. :D

Comment

Kun je effecten ook doorlussen?

Comment

Alles wat DMX aan boord heeft (behalve je lichtsturing dan..) kun je aan elkaar doorlussen. Merk, type, maakt allemaal niet uit.
            Zorg wel dat je een DMX-terminator gebruikt als je veel lichteffecten aan elkaar doorlust via DMX. Dat voorkomt hinderlijke reflecties in het signaal die storingen kunnen veroorzaken.

Uitzondering: Martin Protocol. Hierbij zijn de signaalpinnen omgedraaid, is het geval bij hele oude Martin lichteffecten. Hier zijn eventueel her en der nog speciale converters voor verkrijgbaar. Koop je nieuwe spullen of spullen van een ander merk dan hoef je nergens op te letten.

Comment

Bedankt :)

Comment

Ik vroeger op school ook mijn ogen uit te kijken toen ik zag dat er maar 1 dmx kabel uit het paneel kwam, tot ik erachter kwam dat het gewoon doorlussen en startadressen invoeren was ;)

Comment

@DJMrFreaky Ha, dat soort opmerkingen krijg ik wel meer.

Hun: "Waar zijn al die kabels voor de lampen?"
                  Ik: "Hier" (met de dmx kabel in mijn hand)
                  Hun: "hu, daar heb je toch wel meer kabels voor nodig."
                  Ik: "Nee, dat zit zo..."

Ik vind het altijd wel grappig om dan DMX heel simpel uit te leggen en dat ze dan kijken van "What the?? Jij weet er veel over.", terwel het gewoon de basics zijn. (doorlussen, 512 kanalen, tussen de 0 en 255 waarden, ect.)

Comment

Working...
                  X