Announcement

Collapse
No announcement yet.

(wind-up) statieven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (wind-up) statieven

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe lichtstatieven voor mn dmx barren.
    Met het oog op de toekomst dacht ik om gelijk wind-ups aan te schaffen, om daar later maar ook als het nodig is een trussbrug van te maken.
    Nu hoor ik veel over de American dj st-132, is dit wat en word deze ook vaak gebruikt qua verhuur?

Wat zouden jullie mij aanbevelen?

Wordt vaak gebruikt inderdaad.
    In verhuur iets minder, rentall bedrijven gaan toch vaak voor een gekeurd alternatief van Eurolift, Mobil-Tech oid.

Het is een mooi handzaam allround statief.
    Je kunt hem bijna overal kwijt, ideale dingen dus.

Comment

Oke dus een mooi statief om te gebruiken voor 2 fourbarren (zijn die statieven dan niet te lelijk?) en om eventueel een trussbrugje overheen te leggen.

Comment

(zijn die statieven dan niet te lelijk?)
        2 fourbarren
        Wanneer neem je 2 fourbarren mee? Als het donker is. Dan zie je die statieven vermoedelijk niet tot amper staan.

Comment

Daar heb gelijk in, maar wil weten of het ook statieven zijn die even meegaan en eventueel nog bruikbaar zijn in de toekomst (een of meerdere klusjes per week) of of ik dan beter voor andere statieven kan gaan.

Comment

ST-132 statieven worden ongelofelijk veel gebruikt voor de meest veelzijdige toepassingen. Ook bij intensief gebruik.

Comment

Wat voor spigot zou ik er dan op moeten doen als ik ze zou gebruiken in combinatie met een t-4, moet natuurlijk niet opvallen...

Comment

Je zou je T4 er in principe los in kunnen schuiven, anders zou je deze adapter kunnen nemen.

Comment

Los in kunnen schuiven?
                  Hoe bedoel je dat?

Comment

Door de plastic dop boven uit het statief te halen kun je er zo een spigot in schuiven.
                    Ik raad je wel aan om de adapter die Rick aanhaald er op te zetten anders kan je t4 vrij rond draaien en een helikopter effect is meestal niet de bedoeling.

Als je lange spigotten hebt moet je dan alleen alsnog de dop er uit slopen maar dat is vrij makkelijk te doen door er een stevige schroef in te draaien en dan met een nijptang er aan te trekken en wrikken.

Comment

Ik dacht dat het st 132 statief 35 mm was?

Comment

De buitenmaat van de buis van de st132 is 35mm. De buitenmaat van een spigot is 28 mm. Er is dus een adapter nodig van 35 naar 28mm (of andersom, het ligt er net aan hoe je kijkt).

Comment

Statief is inmiddels besteld, maar moet er dus nog 2x een spigot van 25 naar 28 mm kopen.

Comment

Je moet voor elk statief een zo'n adapter die Rick aanhaalde kopen. Ik gebruik ze zelf ook in combinatie met een T4 of een trussbrug van 6 meter. En het is van 35 naar 28.

Comment

Oke, Ik heb zo'n statief gekregen bij mn toemalige botex t-4. daar zit ook een adapter op. zouden die allemaal hetzelfde zijn? want dan hoef ik er maar 1 aan te schaffen.

Comment

Working...
                              X