Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX over Ethernet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX over Ethernet

Heeft er hier iemand ervaring met DMX over Ethernet?

Want aangezien wij voor veel evenementen zoals sportevenementen en LAN-party's zowel een Ethernet-netwerk als een DMX-netwerk aanleggen zou ik die twee graag combineren in 1 netwerk.

Wil je een standaard dmx lijn gaan versturen over een ethernet kabel.
    Of wil je een Artnet netwerk (meerdere dmx lijnen over een kabel) maken ?
    Je moet voor je lampen sowieso toch weer terug naar dmx (er zijn enkele uitzonderingen).
    Volgens mij moet je in beide geval toch een aparte ethernet kabvel leggen voor licht en voor computers. (daar ben ik echter niet zeker van)

Dus waarom zou je eerst converteren en dan weer terug gaan? Tenzij je console natuurlijk direct artnet uit kan sturen, dan kan je beter kort bij je lampen pas over gaan op dmx.

Comment

Art-Net is een protocol wat over de zelfde ethernet-infrastructuur kan draaien als de rest dus dat bespaart tijd en bekabeling.

Comment

Wij zijn hier ook mee bezig geweest en bij ons liep het uit op een drama. Kregen het gewoon niet zo dat het probleemloos liep tegelijk met internet. Kregen hele rare storingen. Wat we als oplossing hebben genomen? Heel eenvoudig gewoon remote desktop en een software programma'tje aansturen.

Simpel goedkoop en erg effectief. Wat nog makkelijker maakt is dat als je een wifi router ding hebt je het ook nog draadloos zou kunnen doen. Als je bijv cuelux gebruikt kan het zelfs met je smartphone. Dit werkt echt erg effectief. Nu kun je gewoon je laptop meenmen naar waar je maar wil en dus van een afstand toch alles programeren.

Als het je wel lukt om zowel artnet als ethernet over 1 kabel te sturen zonder rare dingen dan hoor ik het graag.

Cuelux heeft al wel een artnet functie. Maar zoals al gezegt om die te gebruiken met ethernet nope da werkte niet echt van wouw.

Comment

Art-Net en Internet zijn niet tegelijk op een netwerk te zetten, want het IP subnet van Art-Net ligt in een publieke range. (2.0.0.0/8 )
          Als je investeert in enkele managed switches dan kun je gebruik maken van Vlan's om je Art-Net data en gewoon netwerkverkeer te combineren over 1 ethernetverbinding.

Comment

Al onze switches zijn manageable ;-)

Comment

Mijn ervaringen in vaste installatie zijn erg goed (grandMA2) met etc nodes, ma splitters en een patchsysteem zijn erg goed..

Meerdere in/outs eenvoudig te patchen in de locatie.

Comment

Working...
              X