Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overstappen van digitaal naar minder-digitaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overstappen van digitaal naar minder-digitaal

Ik heb nu MYdmx, en een Sm8/2

maar zoek iets anders(duh!)

wat ik zoek:
    Een Lichtcontoller(geen software)
    Een Controller voor zowel MH, Ledpar, en dimmer packs
    Die controller moet mij bieden:
    Dat ik met een schuif(fader) een kleur uit meerdere lampen kan halen
    bvb: fader een, ledpar rood, en conventionele par rood,fader 2 groen, fader 3 blauw,enzo. maar ook
    bvb: dat ik met een fader meerder lampen in een scene kan dimmen/switchen dus Frontlight wit blauw, backlight groen geel, onder een fader

maar dus ook (hot keys) bumps voor de mhs scenes
    bvb: hot key een, mh's: wit, open gobo, die om elkaars as heen draaien

Wat is je budget?
    Een echte tafel met deze eissen ga je net goedkoop vinden.
    Tja en dan begint, het roepen van merken en types, door iedereen die zijn favoriete tafel wilt aanraden..

Een avolites tiger voldoet wel aan je eissen denk ik, en vindt ik een zeer fijne tafel.
    Is dat zo iets wat je zoekt?

Comment

als ik de Avolites bekijk, dan is dit idd buiten mijn budget...

ik zocht meer iets rond de 5/600€

waar ik zelf aan dacht(en ooit eens mee hebt gewerkt)
      is een showtec showdesigner 512
      (iemand ervaring en weet iemand of dit ook de functionaliteit bied die ik zoek)
      Last edited by JONKIE_NL; Monday-23-05-2011, 23:35.

Comment

Dit lijk mij een hele mooie tafel:
        Uitgebreide DMX controller met twee interfaces die goed zijn voor 1024 kanalen. Het grote LCD display, 24 faders en twaalf ingebouwde effecten maken het programmeren erg gemakkelijk.

Alleen helaas nog niet leverbaar.

Comment

Aha, had geen idee ervan dus maar das nu al een stuk duidelijker.
          Die showdesigners lijken me vrij leuke tafels, ik denk dat ze dit wel kunnen (maar durf het niet met zekerheid te zeggen, ken ze niet) die elation zou
          Misschien ook een migelijkheid zijn (zelfde als showtec jewel).

Comment

ik heb btw ook een controller nodig die minimaal 150 kanalen heeft,
            dus een showtec 48 is leuk maar heb ik weinig aan :P

waar ik het merendeels voorgebruik is school voorstellingen,
            waar bij het dus zeer belangrijk is om dus ook een LIVE aanpassing te kunnen maken buiten je scene, (werken met kinderen is vaak onvoorspelbaar en een volledig voor geprogrameerde show is leuk, maar heeft altijd nog wat tussentijdse aanpassingen nodig)

Comment

Die showtec showdesigner 512 heeft dus 512 kanalen, dat zou dus genoeg moeten zijn. Deze zijn verdeeld over 32 fixtures (lampen) met elk 16 kanalen. Heb je spots met meer dan 16 kanalen per stuk? dan kan je beter de showdesigner 1024 nemen met 32 kanalen per fixture en 1024 kanalen totaal.

Eigenlijk wil je gewoon een tafel die alles kan, maar niks mag kosten..
              Ik denk dat met een beetje handig programeren (eerste keer) je hier best veel live kunt ingrijpen,

Comment

De eisen die jij opsomt krijg je met zowat elke intelligente sturing wel geprogrammeerd. Ik denk dan uiteraard direct aan stevige consoles als Avolites, Jands, Chamsys... Maar ik denk dat die wel wat over je (beperkte) budget heen gaan.
                Misschien kun je tweedehands wel een degelijke tafel op de kop tikken? (Hier staat b.v. nog een Celco Ventura te koop: Beest van een tafel, spijtig genoeg wel een beetje aan het verouderen...)

Comment

Let wel op dat je met de Showtec Showdesigner 512 geen kanalen kunt patchen! Je kunt dus niet de kanalen toewijzen aan de faders en zo afstemmen op jouw wensen. Deze tafel is in feite gewoon een uitgebreide versie van een Scanmaster.

Een tafel waarbij je wel de kanalen kunt patchen zul je voor 500 / 600 euro niet krijgen vrees ik. Goedkoopste hardware tafel wat zo in me opkomt (patchen en 150+ kanalen) is de Jester ML24 van zero88, maar de prijs hiervan gaat al richting de 2600 euro...
                  Last edited by rick1993; Wednesday-25-05-2011, 11:29.

Comment

ik doe zelf veel via software kwa licht, enzo, maar de MYdmx software heeft geen goede midi ondersteuning,
                    nu ben ik ook aan het kijken voor sweetlight, en sunlite, en dashlite, maar ik weet niet of je daar een x-aantal bcf/brc's aan kan hangen en misschien nog een korgnano pad,

wat ik dus zoek, de voordelen van software, en de live/besturing van hardware, maar ik twijfel gewoon aan de midi kwaliteiten van de meeste software programs,
                    (heb zelf mydmx, en heb ook met freestyler, suntlite suite)

ik weet dat een pure hardware controller idd buiten mijn budget ligt, dan maar software!
                    iemand idee?

Comment

Freestyler of Chamsys (werken beide op enttec dongle's) dus je zou ze ook nog naast elkaar kunnen gebruiken.
                      Freestyler werkt zoals de bij jou bekende software, hier kan je ook veel diverse midi controllers aan hange.

Chamsys werkt zoals de chamsys tafels ( dit geeft dus meer het echte hardware tafel idee) helaas kan je hier volgens mij enkel de chamsys controllers aan hangen, maar mischien zijn die wel tweedehands binnen jou budget te vinden. Dan heb je echt een krachtige lichtsturing.

Comment

Je zou eens een leuke tweedehands Jester ML24 zero 88 ergens moeten kunnen scoren, kan je zowat alles mee.

Comment

Working...
                        X