Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zeer simpele dmx scanlichttafel gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zeer simpele dmx scanlichttafel gezocht

Voor onze verhuurafdeling ben ik opzoek naar een zeer simpele dmx scancontroller. Op dit moment gebruik ik een jb systems scanmaster, wat voor verhuurklanten toch niet de meest simpele tafel is.

Bestaat er iets dat makkelijker werkt?
    Het hoeft van mij geen tafel te zijn met veel features (dit maakt het allemaal ingewikkelder).

Eigenlijk zou je een apparaat als een Martin 2510 moeten hebben. Gewoon simpel door chases lopen die je van tevoren kunt inprogrammeren.
    Misschien is er de mogelijkheid om LightJockey hierbij te gebruiken en de gemaakte chases in de controller te laden?

Comment

Aan dit systeem zat ik zelf ook al te denken. Zelf heb ik geen originele martin dongle, is dit wel verplicht? Ik heb zelf wel een dmx4all dongle, waarop de oude martin lightjockey versie 2.0 met een aantal aanpassingen wel werkende mee is te krijgen.

Comment

Nouja, om het allemaal netjes te houden dien je wel de originele dongle aan te schaffen. ;)
        Aan de andere kant, je gebruikt LightJockey niet om complete shows mee te draaien, alleen om wat DMX-waarden in de controller te stoppen..
        Beetje kwestie van wat je wil. ;)

Comment

Nergens is ooit gevonden dat op deze manier te werk gaan illegaal is, echter brengt het bij mij wel zo nu en dan een storinkje. Dit is dan ook de reden dat ik met freestyler werk.

Voor mij is de vraag: Kan je programma's uploaden in de martin 2510 zonder een originele dongle?(ik denk zelf van niet)

Tevens ben ik zelf niet zo happig op deze controller. Ik lees toch wel dat verschillende mensen er niet zo tevreden over zijn, oa geen fade time.

Comment

Er zit o.a. geen fade time op omdat het zo'n simpel ding is.
            En dat is nu juist zijn sterke kant voor een doorsnee café of andere horeca-gelegenheid die wat simpele chases wilt afspelen. ;) Geen ingewikkeld gedoe met dingen waar je niks van weet, gewoon aanzetten en laten spelen, de hele avond. :D

Om te weten of het werkt, is er eigenlijk maar 1 optie. En dat is uittesten. ;)

Comment

Wellicht is dit een betere optie link. Deze tafel kan je wel 8 kanalen live aanpassen, lijkt mij ideaal.

Comment

Ik weet niet hoe de precieze opbouw van het apparaat is, maar er zitten wel heel veel knopjes op voor een leek.
                Je zult dus toch een beschrijving moeten maken met de diverse onderdelen, want voor een leek is een "FX"-knop of een "SHOW1"-knop niet direct duidelijk.
                Wanneer je dit makkelijk duidelijk kan maken zal het niet zo'n probleem zijn.

Comment

De uitleg hiervan lijkt mij veeeel simpeler 6 chasesknoppen speed en fade instellen en verder nergens aankomen. Bij een scanmaster kan er veel meer fout gaan.

Iemand ervaring met dit apparaatje?

Comment

Working...
                  X