Announcement

Collapse
No announcement yet.

EuroLite ESX-4 DMX instelling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EuroLite ESX-4 DMX instelling

Hallo allemaal ik ben nieuw in de light scene :)
    Kan iemand mij vertellen hoe is de EUROLITE ESX-4 in mijn Daslight kan krijgen
    Ik weet dat het met de Scan libery editor moet maar ik weet niet hoe ik het moet instellen :(

ALs iemand al een SSL file hier voor heeft heel erg graag :)

Alvast grote dank.

Robert Salome

De meest simpele oplossing: 4 dimmers aanmaken in je software (dus vier parren), die corresponderen met de DMX-kanalen waar je switchpack op zit. Of je neemt een willekeurig 4-kanaals dimmerpack.

Dus stel, het startadres van je switchpack is 32. Dan maak je dimmers (parren) aan die op kanaal 32, 33, 34 en 35 zitten.

Je switchpack zal vermoedelijk pas reageren als de waarde van een kanaal meer dan 50 wordt. Bij het programmeren zorg je dus dat 0% uit is en 100% aan. ;)

Comment

Esx-4

Ok dat werkt dan kje Rick.

Volgende vraag :) als het mag.

Moet je een DMX terminator gebruiken??

Op dit moment ook al staan de dimmers allemaal uit blijft de led iedere 2 seconde een flits geven..

Thanks

Comment

Een DMX terminator móet niet, maar is wél handig om te gebruiken, om storingen te voorkomen. Vermoedelijk is er een hele kleine lek-stroom waardoor je switchpack toch een beetje stroom doorlaat naar je lichteffecten, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Comment

Kennisbank -> Verlichting & Decoratie

Comment

Working...
          X