Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is nu DMX?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik snap niet goed waar ik hel zou moeten aansluiten op m'n mengpaneel...

En wat versta je onder een 'normale' scanner. Ik denk dat je bedoelt: Geen rommel, maar er is beter. Zijn er dan nog beter voor deze prijs, of iets duurder?

Comment

Originally posted by woedi View Post
      Ik snap niet goed waar ik hel zou moeten aansluiten op m'n mengpaneel...

En wat versta je onder een 'normale' scanner. Ik denk dat je bedoelt: Geen rommel, maar er is beter. Zijn er dan nog beter voor deze prijs, of iets duurder?
      Je zal toch echt even de DMX topics moeten lezen die Rick heeft gestuurd. Als je doorhebt wat DMX eigenlijk is, stelt het vrij weinig voor. Tevens is het instellen van apparatuur op een mengpaneel verschillend. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.

Je kiest voor een LED scanner zonder gobo's en filters. De producten uit de Bax reeks zijn zeker ook geen rommel, maar de mogelijkheden zijn niet enorm. De scanner is vrij goedkoop. Je kunt dus bijvoorbeeld niet kiezen welke kleur álle LEDS worden, en de spiegels zullen waarschijnlijk zo soepel gaan als de duurdere merken.
      Tevens koop je 2 scanners in één, en je betaald ook nog weinig. De opties zijn minder dan bij een duurdere scanner, maar rommel is het zeker niet.

Comment

Het zijn die gobo's en filters die ontbreken dat ik spijtig vind, maar voor die prijs vond je niet beter vrees ik...

Comment

Dat is spijtig genoeg geen LED, en dat is toch wel wat ik zoek.
          Die van ADJ zijn vrij duur voor wat het eigenlijk is denk ik, of denk ik dat fout?

Comment

Ja, je betaal dik voor led. Een halogeen versie is net zo goed en lampen zijn niet duur.

Wil je toch led, met gobo's en kleurenwiel? Deze is de eerste die goed is voor wat jij zegt, ik heb hem ook:
            Een scanner met een hoge lichtopbrengst, erg veel functies en een compact, klein maar robuust design. Wat wilt u nog meer voor deze scherpe prijs? Deze 20 Watt LED-scanner zorgt voor het juiste effect bij elk feest!

Het is dus, wil een scanner met gobo's en kleurenwiel of led?
            Mijn scanner mag weg voor 100 euro, krijg je er nog een reservelamp bij.

Comment

Is die dan beter dan die van ADJ of Jb systems, die eigenlijk hetzelfde zijn, dan dacht ik aan de comscan.

Comment

Ja, die van Adj en Jb systems hebben een gecombineert kleuren en gobowiel. De gobo's hebben dus een vaste kleur en dat kan je niet veranderen. De Eurolite TSL-100 kan dat wel, en voor een tientje meer heb je de TSL-200 met gobo rotatie.

Maar je ziet het, een led scanner is veel duurder dan een gewone hallogeen scanner.
                Daarom haalde ik ook de scanner aan die ik verkoop.

Comment

Dat zijn dan wel 4 tientjes ;)
                  Maar dan zou ik wel kiezen voor de TSL 200, dat is weinig duurder, en je hebt draaiende gobo's.

Moeilijke keuze, die TSL-200 lijkt me wel erg goed, maar, is dan ook weer erg duur als je dat vergelijkt met die bax LED dubbele scanner van 100€

Comment

Ik bedoelde met dat tientje verschil het verschil tussen de TSL-100 en de TSL-200.

De TSL-100 bevalt mij uitstekend, ik heb de versie zonder goborotatie omdat de TSL-100 in de voorjaarsactie maar 124 euro kost, en de TSL-200 kost toen nog steeds 248 euro. :)

Je betaal voorwat je krijg, de TSL-200 is duurder, maar je krijg wel een stuk meer voor je geld.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                      Ja, je betaal dik voor led. Een halogeen versie is net zo goed en lampen zijn niet duur.
                      Dat zou ik niet te hard zeggen. Ongeveer 3 weken terug zijn er 3 lampen van mijn ShowTec Challengers MKII er door gegaan. Ik heb het Onderdelenhuis Oldenzaal gebeld en voor die 3 lampen moest ik 482 euro betalen. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan, en heb gelijk op Bax gekeken. Bij Bax kom ik rond de 240 euro voor 3 lampen.
                      Natuurlijk is dit een uitzondering, omdat het gaat om Osram gasontladingslampen.

En ik zou zeker een paar tientjes extra betalen voor roterende gobo's. Dit geef een veel actiever effect als de scanner op één punt staat.

Comment

Originally posted by rintie View Post
                        Natuurlijk is dit een uitzondering, omdat het gaat om Osram gasontladingslampen.
                        Logisch, het zijn gasontladingslampen en geen halogeenlampen. Die zijn altijd veel duurder. Een nieuw halogeenlamp gekost gemiddeld iets van 12 euro.

Comment

Toch ga ik liever voor LED: Geen warmte, lager verbruik en de andere voordelen kennen julie ook wel.

Voor de eurolite TSL-200, goede keuze? Ook qua prijs/kwalitietsverhouding?

Comment

Zeker weten, mijn tsl-100 bevalt me goed en is het kleinere broertje van de TSL-200.

Comment

Je betaalt maar een klein beetje meer, maar je hebt wel draaiende gobo's.

Iemand die hier weet wat bewegingsmacro's zijn?

Comment

Working...
                              X