Announcement

Collapse
No announcement yet.

BAX ERO 001 Auto focus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BAX ERO 001 Auto focus

Hallo allemaal,

kanaal 15 van de BAX ERO 001 is een auto focus kanaal maar ik krijg dat niet aan de praat.

Iemand een idee hoe dat kanaal moet worden in geregeld??

Alvast dank

Rob

Originally posted by robertrdam View Post
    kanaal 15 van de BAX ERO 001 is een auto focus kanaal maar ik krijg dat niet aan de praat.

Iemand een idee hoe dat kanaal moet worden in geregeld??
    Hoi Rob,
    Ik heb deze MH's ook sinds kort.. ben bezig om een library te maken voor in Chamsys.. maar het kanaal voor auto focus (15) wordt wel "auto focus" genoemd, maar hiermee wordt bedoeld dat deze d.m.v. DMX gefocust kan worden en niet volledig automatisch zoals je zou vermoeden bij deze term.
    Probeer eens een gobo in je beam te zetten (kanaal 13) en dan vervolgens met de focus deze scherp te krijgen (waarde variëren tussen 0 en 255 of 0% en 100%)

Comment

Autofocus

Hallo Pjotr,

Idd dat was allemaal al gelukt ik werk zelf met DASLight dus een gobo en scherp zetten is geen probleem, en beetje verwarrende term.
      Autofocus.

Maar ok het betekend dus niet meer en minder dan scherpstellen via DMX.

Dank voor de bevestiging :)

Rob

Comment

De term is misschien wat verwarrend, maar de meeste movingheads en scanners in dit segment hebben alleen een handmatig verstelbare focus die je echt met de hand aan moet draaien. Dat kan ook geïnterpreteerd worden als 'handmatig' met je fader.

Zodoende is de keus voor autofocus gemaakt, met auto als; geautomatiseerd. ;)

Mocht je een betere term weten dan hoor ik het graag. :mrgreen:

Comment

Misschien is de term "remote focus" duidelijker?

Heb nu een aantal dagen vrij, zal mijn MH's even uitgebreid testen en vervolgens kijken of ik er een review over kan schrijven, maybe ook nog een filmpje maar beloof niks :-)

Comment

Ik heb het toevallig vanochtend aangepast bij de ERO 001 en 002 als 'DMX-bestuurbare focus (scherpstelling)', dat leek mij de meest duidelijke term. :)
            Verandering is alleen nog niet zichtbaar in de webshop zelf zie ik, dus dat komt tegen het eind van de middag. ;)

Comment

Working...
            X