Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ERO 001 of Bax ERO 002

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax ERO 001 of Bax ERO 002

Hoi,

Nadat mij huidig scanner is verkocht wil ik een movinghead kopen.

Nu zit ik te kijken naar een Bax ERO 001 of 002.

Hebben mensen daar gebruikerservaring mee? Het lijkt mij een hele mooie movinghead maar als je dan de prijs zie dan denk ik toch van, kan dat wel? ookal is het eigen import.

Ook het verschil tussen en 001 en 002, de 001 heeft RGB 30 watt, maar is denk ik niet zo fel als de 002 met 27 watt wit, met kleurenwiel?

Ook, hoeveel herrie maak die? Alles hangt hier nogal dicht bij mij en ik zoek apparatuur die niet zoveel herrie maakt. (en kijk daarom naar LED)

Wat is de kanaal indeling? 15 en 12 kanalen lijk mij nogal veel. En zitten er een beetje mooie gobo's in? en zijn ze te vervangen?

Dus gebruikerservaring is meer dan welkom.

Ik heb geen gebruikerservaring met beide apparaten, maar wel met iets anders.

Ik heb de Showtec Indigo 4500 (60W white) aan de tand gevoeld.
    En de output van die lamp vind ik nog steeds een beetje mager.
    Dus als die yoke spot van Bax het moet doen met 27w white...

Just my 0,02

Comment

Je vindt de 60Watt movinghead mager? maar ten opzichte van wat vindt je hem mager.
      waarschijnlijk tegenover 250 Watt MSD, terwijl de ts misschien slechts een 150wat halogeenscan is gewend, dan is die 60W led weer dik in orde?

Dus wat voor een scan had je eerst, wil je dezelfde lichtopbrengst of moet het meer zijn?

Comment

Ik heb een HQ power space 250 met 250 watt halogeen en een Eurolite TSL-100 met 20 watt led.
        De hq power space 250 gaat er uit.

Dus 27 watt wit led is voldoende. Maar ik zit met de lichtopbrengst van de RGB-module, is 10 watt per kleur wel sterk genoeg, ook als je alleen maar Rood, Groen of Blauw aan heb?

Ik wil btw een led scanner om van de herrie van een koeler af te komen.

Comment

De lichtopbrengst van de ERO's is naar mijn idee prima, zeker voor het geld, maar ik heb er zelf nog niet veel vergelijkingsmateriaal naast gezien. ;) Dit is eigenlijk ook meer een movinghead die je neemt voor de functies en het effect. En in deze prijsklasse is het aantrekkelijk om er meerdere van te nemen, dan kun je er inderdaad veel leuke dingen mee uit halen.

Gobo's zijn vrij sierlijk te noemen, maar je kunt er wel leuke tunnel- en beam-effecten uit halen.

Ik heb me zelf nog niet gestoord aan de geluidsproductie van de ERO 001 en 002 headjes.

Wil je voor de lichtopbrengst gaan dan kun je kijken voor de ERO 3108. Daar komt een serieuze bak licht uit. :) Een goedkoper alternatief, maar ook zeker aardig fel, is de ERO 336.

Comment

ik heb ze bij Bax getest en vergeleken met Martin SCX600, Winner 2 en ADJ Spot 300. Ik vond het erg jammer (zowel prijs als afmetingen lekker klein) maar het was echt niks. Veels te weinig opbrengst, een beetje ander omgevingslicht en je ziet ze nog maar amper. Leuk voor totaal donkere ruimtes, anders naar mijn idee nauwelijks bruikbaar. De showroom van Bax is geen tientallen meters breed, als je daar al moeite hebt om door wat ander licht heen te prikken kun je het in een zaal wel vergeten.

Ik heb uiteindelijk 2 Winner HIDs gekocht en die bevallen me prima. Soms wat te fel, in grotere zalen al maar net genoeg!

Comment

Als 20 Watt led al voldoende is voor de topicstarter dan zal 27 dit zeker ook zijn.
              Wellicht dat het voor andere mensen totaal niks is, maar niet iedereen heeft de zelfde eisen. Tenzij je echt heel graag RGB wilt hebben, zou ik gewoon voor de witte gaan omdat deze een (meer) gelijke lichtopbrengst heeft bij iedere kleur.

Comment

Ik moet zeggen dat die 20 watt net te weinig is, 30 watt is dus wel een mooi vermogen. (maar het gaat meer om lummen)

We hebben het hier over een hobbyproject, niet over een grote volle zaal.
                De afmetingen van de lichtafdeling bij bax is wel een mooie maat om mee te vergelijken.

Wat kan je allemaal met die kanalen Rick? Is het niet mogenlijk om de handleidngen online te zetten of de kanaalindeling hier neer te zetten?

In een ander topic zag ik volgens mij dat er een focus op zat via dmx, voor deze prijs?

Comment

De mogelijkheden op een rijtje;
                  pan
                  pan fine
                  tilt
                  tilt fine
                  bewegingssnelheid
                  shutter/strobe/dimmer
                  gobowiel (roterend/shake)
                  kleurenwiel (of apart RGB)
                  kleurenmacro's
                  kleurenmacro snelheid
                  bewegingsmacro's
                  goborotatie
                  focus

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    kleurenwiel (of apart RGB)
                    kleurenmacro's
                    kleurenmacro snelheid
                    Is het dan een 30Watt witte led of 3x10WattRGB O.i.d.?

Comment

Bij de 27W witte LED heb je een kleurenwiel, bij de RGB versie heb je rood, groen en blauw apart. Lichtbron bij de witte is vermoedelijk 3x9W wit, heb ze nog niet opgengeschroefd gezien. ;)

Daar zit hem dus het verschil tussen de 12 en 15 kanalen vooral.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Bij de 27W witte LED heb je een kleurenwiel, bij de RGB versie heb je rood, groen en blauw apart. Lichtbron bij de witte is vermoedelijk 3x9W wit, heb ze nog niet opgengeschroefd gezien. ;)

Daar zit hem dus het verschil tussen de 12 en 15 kanalen vooral.
                        oke maar dan heb je dus bij de rgb geen voledige 30watt led yoke, maar een 3x10watt, misschien wel handig om even er bij te vertellen. nu staat er namelijk gewoon "30W LED voor hoge lichtopbrengst" dat moet dus zijn "3x10 watt rgb led voor superieure kleurenmixing" ofzo iets
                        Last edited by JONKIE_NL; Wednesday-01-06-2011, 14:05. Reason: added: ofzo iets

Comment

Bedankt Rick

Bij de dimmer strobo, zitten die op 1 kanaal?

Dus vb: dimmer 0-127, strobo 127-255? Of hebben ze elk een apart kanaal? (gaat over de witte versie)

De RGB versie heeft de shutter toch hopenlijk wel een apart kanaal.

EDIT:

@JONKIE_NL

Dat was dus mij vraag, zit er veel verschil in lichtopbrengst tussen twee dezelfde kleuren in dezelfde de beide versie's? Dus vb: Is de rood van de 001 ongeveer evenveel als van de 002.
                          Last edited by Rio; Wednesday-01-06-2011, 14:08.

Comment

In principe bestaat de lichtbron uit een 30W LED-module, onderverdeeld in rood, groen en blauw. Maargoed, dat zal ik wel even meenemen als ik de teksten ga bewerken.

Comment

Dim/strobe is bij de witte versie bij elkaar geloof ik, maar daar zou ik eens naar moeten kijken. Sowieso wil ik alle lichteffecten van het eigen merk er bij gaan pakken om de precieze DMX-waarden te gaan noteren omdat er vrij veel vraag naar is.

Comment

Working...
                              X