Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ERO 001 of Bax ERO 002

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt! Dit is nog beter ook.

Je kan de gobo's niet vervangen toch? Jammer dat er geen tunneleffect of balk in zit.

En Rick, De gobo's van de ERO 001 en ERO 002 zijn hetzelfde neem ik aan?

Comment

Gobo's van de ERO 001 en 002 zijn inderdaad hetzelfde, het enige verschil is de lichtbron.

Comment

En je kan de gobo's niet verwisselen?

Comment

Aangezien het roterende gobo's zijn verwacht ik van wel, maar we zullen hem eens laten openhalen door onze reparateur.

Comment

Ik heb de ero001 ook open gehad, de gobo's gelijmd in hun roterende brackets en deze zitten met 3 schroefjes vast op het wiel. De buitenste 2 kan je nog makkelijk los maken maar de 3e niet omdat deze bij de as zit en daar simpelweg niet met een schroevendraaier komt. Als je het echt wilt moet de halve spot uit elkaar. Vandaar dat ik ook zeg dat ze niet gewisseld kunnen worden. Wel jammer, had anders ook leuk geweest voor bax om een gobo lijn te lanceren

Comment

Een beetje jammer, gobo 4 en 5 vind ik ronduit lelijk. Aan de glazengobo's ga ik niet zitten dus ik had gedach om de 4de te verwisselen, voor een balk of rondje.
              Welke 2 gobo's kun je dan makkelijk vervangen? En kan je niet gewoon het wiel draaien om bij de ander gobo's te komen?

Rick, Bedankt dat je het even wil vragen.

Comment

Nou elke gobo zit op dezelfde manier op het wiel vast. 1 schroefje bij de as en 2 schroefjes aan de buitenkant van het wiel. De 2 buitenste zijn geen probleem maar die bij de as wel omdat daar plaatwerk in de weg zit en deze vanaf de onderkant (vanaf de leds) moet loshalen.
                Kan ook te maken hebben met dat ik op mijn werk onderhoud pleeg en reparaties doe aan de grote merken als varilite highend Martin Clay paky enzo welke meestal goed modulair opgebouwd zijn en dit gewend ben

Comment

En wat bedoel je met dat gelijmt? Zitten ze vast in hun roterende klem gelijmt?

Wat zijn de afmetingen van de gobo's?
                  Last edited by Rio; Tuesday-14-06-2011, 17:32.

Comment

De gobo's zijn inderdaad vast gelijmd in hun roterende bracket / klem.
                    Daarnet even nagemeten, 20mm gobo's zitten erin (buiten diameter...)
                    Last edited by pjotr88; Tuesday-14-06-2011, 18:51.

Comment

Maar dan kan je ze er dus helemaal niet uithalen? Ookal haal je de halve lamp uit elkaar?

Comment

Als je wilt kan je ze wel wisselen, maar zoals je zegt, de halve lamp moet uit elkaar voordat je erbij kan komen.. (lees een aantal berichten hiervoor)

Comment

Maar ze zitten toch vast gelijmt aan het bracket? Dus kan je ze er toch niet vervangen? Wel eruit halen, maar niet vervangen dus.

Kan je er misschien een paar foto's van maken?

Comment

De gobo zit in de bracket gelijmd en de bracket zit vast geschroefd op het gobowiel. (6 gobo's, 7 brackets... 7e is voor open)

D.m.v. lagers die in de bracket zit en de tandwielen aan de buitekant kan de gobo roteren.
                            Als je voorzichtig doet kan je de gobo denk ik wel uit de bracket halen en een andere erin lijmen maar al met al wordt het wel een flinke klus.
                            Mocht je echt problemen hebben met de gobo's die erin zitten kan je denk ik beter voor een ander spotje gaan in plaats van gobo's wisselen in deze spot

Comment

Okeé, het is duidelijk hoe ze erin zitten.

Je kan dus de bracket van de opengobo gebruiken voor de nieuwe gobo. Die op de plek van het weggehaalde gobobracket plaatsen. En op de plaats van de opengobo geen bracket doen? Het is immers toch gewoon een open plek.
                              Dan hoef ik geen lijm weg te halen.

En het probleem met andere spotjes, ik heb een beperkt budget. Ik wil led om minder herrie te hebben en roterende gobo's. Iets anders vind je in dit budget daar niet voor en je spreek al gouw van het dubbele. Tweede hands doe ik liever niet met zulke relatief gevoelige dingen.

Ik heb geen groot probleem met de gobo's die erin zitten, maar ze zijn allemaal zo hetzelfde. Ik had graag een rondje en iets van een balkje gehad.

Heb je misschien toch nog foto's om het verder te verduidelijken?

Rick, zijn er misschien niet herstelbare movingheads teruggekomen waarvan ik eventueel de brackets van kan kopen?

Comment

Voor zover ik weet staan er slechts twee sloopmodelletjes en de onderdelen daarvan willen we voor nu even zelf houden. We hebben namelijk nu een reparateur in dienst die snel spoedreparaties kan uitvoeren, dus ook voor deze headjes.

Comment

Working...
                                X