Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ERO 001 of Bax ERO 002

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rick, op de productpagina staat dat die zwart is. Maar als ik naar de foto's kijk zie in grijze movingheads. Welke kleur is het?

Comment

Originally posted by Rio View Post
      Rick, op de productpagina staat dat die zwart is. Maar als ik naar de foto's kijk zie in grijze movingheads. Welke kleur is het?
      Hij is zwart, op de foto lijkt het misschien grijs achtig, maar dit komt door de foto en de licht inval. (ook hoe glad het materiaal is) Kijk maar bij foto's van andere producten die ook zwart zijn, dan zou je hetzelfde zien.

Comment

Ze zijn in principe donkergrijzig met een rubberig aanvoelende afwerking.

De foto's in de shop zijn wat overbelicht om de achtergrond beter weg te kunnen werken.

Comment

Ik begin nu ook een beetje naar de Showtec Indiago 150 te kijken.

Vooral omdat je bij die zeer makkelijk gobo's kan wisselen en er zitten ook al mooie gobo's in. Bovendien heeft hij een prisma, maar dan weer niet focus via dmx. Hij heeft iets minder sterke led aanboort en is bovendien meer dan 100 euro duurder.

Ik zit ook een beetje met het bax eigenmerk. Ik merk aan de bax-artikelen die ik zelf heb dat ze gewoon wat minder zijn op sommige punten.
          27 watt led, roterende gobo's, focus via dmx en dat voor 225 euro. Okee, ik weet dat het niet zo laag zou zijn mocht het via een eurolite ofzo komen maar toch denk ik dat dan de prijs niet boven de 300 euro zou komen. En dan ga ik weer serieus denken aan de kwaliteit, ik hoef geen Martin Mac kwaliteit, maar dat hij het over 5 jaar het nog doet bij normaal gebruik is toch wel gewenst.

Tevens de rest waarde van de bax eigenmerk producten lijk mij bijzonder laag. Want, wie wil die dingen nog over een jaar of 3? Ik denk dat je dan nog net 80 euro krijg voor de Ero 002. Het is immers een ding zonder echt merk.
          De showtec's blijven denk ik beter hun waarde houden en beter verkoopbaar. Ook als ik in de toekomst een tweede wil is er beter (tweede hands) aan te komen.

Dus, wie heeft er ervaring met de Indiago 150?

Comment

Tja, een nieuw merk op de markt moet gewoon een naam maken. Wij moeten ook door middel van vallen en opstaan met de producten aan de slag. Zijn er fouten of dingen die beter kunnen? Dan nemen we dat op en laten we het aanpassen.

Persoonlijk ben ik van mening dat de prijs/kwaliteit niet verkeerd is. Zeker als je de prijs van bepaalde producten bekijkt en de functies er naast legt. En binnen dit prijssegment moet je gewoon compromissen stellen. Je moet het niet in rokerige kroegen hangen, je moet er niet mee gooien en smijten en het is mogelijk dat het sneller kapot gaat.

Wil je dat allemaal niet, dan moet je dieper in de buidel tasten. Hiernaast gaat het om onze eerste batch met producten. Na de introductie hebben we ook zelf zaken gevonden waar we achteraf van dachten; dat kan misschien in de volgende batch anders/beter.

Bekijk ik voor het gemak de TDC 33 eens en leg ik er een Showtec Tricorno naast. Dat is een prijsverschil van 40%.
            Neem ik een TDC 008 van 75 euro en leg ik er een Quad Gem naast van 149 euro, dan is het prijsverschil 49%!

Plus, meestal kun je onze producten nog goedkoper scoren in de Group Buy ook... dan wordt dat verschil alleen maar hoger.

Dat de restwaarde minder is... is voor een deel waar. Restwaarde is altijd een bepaald deel van je aanschafprijs. Nu zal die ook ietsje lager liggen bij onze eigen producten, da's een feit. Maar bij een product met een lage prijs heb je ook een lagere restwaarde.

Ik geef je volledig gelijk als je zegt dat er nog wat dingen anders kunnen bij de ontwikkeling van nieuwe producten én de bijschaving van het huidige assortiment. Hier ontvangen we dan ook graag feedback op. Zodat we er van kunnen leren en aanpassingen kunnen doorvoeren.
            Zo hebben we ook onder meer eens een stel ERO's meegegeven (ik meen 318) aan een theatergroep in Rotterdam die ze onderworpen hebben aan een test. En daar hebben we aardig positieve reacties op gekregen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Persoonlijk ben ik van mening dat de prijs/kwaliteit niet verkeerd is. Zeker als je de prijs van bepaalde producten bekijkt en de functies er naast legt.
              Dat is zeker waar, maar het schrikt mij ook een beetje af.
              Ik denk dat de kans groot is dat de 27 watt led van de Ero 002 even fel is als de 20 watt van de indiago.

En binnen dit prijssegment moet je gewoon compromissen stellen. Je moet het niet in rokerige kroegen hangen, je moet er niet mee gooien en smijten en het is mogelijk dat het sneller kapot gaat.
              De lampen worden hier allemaal heel vriendelijk behandeld. Staan nooit super lang achterelkaar aan, niet in de sigarettenrook en wordt niet mee gesmeten/verplaats. Ik stoot er hooguit mijn hoofd eens tegen. Dus ik wil best compromissen stellen en hoef geen super kwaliteit. Maar showtec en dergelijke is toch wel een beetje de ondergrens.

Mede omdat ik ook gewent ben aan ETC spullen. Die spullen zijn gewoon top en niet haalbaar voor mij, maar het stelt wel een ondergrens. Ik merk bij mij Bax ITA 02 laser dat ik hem eigenlijk gewoon te slecht vind, maar weer net niet slecht genoeg om een andere te kopen en hetzelfde geld ook voor mijn TDC 100. Ik vrees dat dat bij de ERO 002 ook ga gelden, alleen dan spreek je niet meer over leuke kleine bedragen (Laser en TDC 100 voor 50/55 euro in Group buy gekocht), maar over 200 euro. En 200 euro vind ik zonde om aan iets te besteden waar ik niet helemaal tevreden over ben. Bij die bedragen ben ik toch eerder geneigt om iets duurder te gaan.

Neem ik een TDC 008 van 75 euro en leg ik er een Quad Gem naast van 149 euro, dan is het prijsverschil 49%!
              Maar gaat de TDC 008 maar 2,5 jaar mee en de Quad Gem 5 jaar is je verschil weg. Ik zeg niet dat het zo is, maar als ik naar mijn eigen bax-producten kijk dan denk ik dat het wel eens kan kloppen.

Plus, meestal kun je onze producten nog goedkoper scoren in de Group Buy ook... dan wordt dat verschil alleen maar hoger.
              Als jullie nou eens een ERO 002 in de Group Buy doen koop ik hem. ;)

Dat de restwaarde minder is... is voor een deel waar. Restwaarde is altijd een bepaald deel van je aanschafprijs. Nu zal die ook ietsje lager liggen bij onze eigen producten, da's een feit. Maar bij een product met een lage prijs heb je ook een lagere restwaarde.
              Ik bedoel dan ook dat de restwaarde in procenten veel lager ligt bij de bax-producten dan van een gevestigd merk.

Het Baxmerk vind ik (nog) niet geschikt om grote, dure movingheads van te (ver)kopen. Het zou beter zijn als jullie je eerst helemaal op de lichteffecten- en kleine spullen markt gaan vestigen. Want voor (voornamelijk DMX) lichteffecten zou ik zo iemand iets van jullie aanraden (super prijs natuurlijk), maar bij dure spullen zou ik zeker een "echt" merk kiezen. Zijn jullie emaal gevestigd op de lichteffectenmarkt dan kunnen jullie uitbreiden naar duurdere producten.

Ervaringen met de Showtec Indiago 150 zijn zeer welkom.

Comment

Ik denk dat de kans groot is dat de 27 watt led van de Ero 002 even fel is als de 20 watt van de indiago.
                En daar komt ook weer de factor 'prijsverschil' kijken. De ERO 002 is in dit stadium ook meer een apparaat voor de functies dan voor de lichtopbrengst. En daar hebben we onze leverancier ook al op gewezen. Met meerdere aantallen kun je er voor een relatief lage prijs erg leuke dingen mee doen. Zelfde geldt voor een Indigo set, maar dan kun je er relatief gezien minder ophangen.

Mede omdat ik ook gewent ben aan ETC spullen. Die spullen zijn gewoon top en niet haalbaar voor mij, maar het stelt wel een ondergrens. Ik merk bij mij Bax ITA 02 laser dat ik hem eigenlijk gewoon te slecht vind, maar weer net niet slecht genoeg om een andere te kopen en hetzelfde geld ook voor mijn TDC 100. Ik vrees dat dat bij de ERO 002 ook ga gelden, alleen dan spreek je niet meer over leuke kleine bedragen (Laser en TDC 100 voor 50/55 euro in Group buy gekocht), maar over 200 euro. En 200 euro vind ik zonde om aan iets te besteden waar ik niet helemaal tevreden over ben. Bij die bedragen ben ik toch eerder geneigt om iets duurder te gaan.
                Kan ik inkomen, maar dan is het misschien meer een kwestie dat jij luxe en optimale kwaliteit gewend bent en wellicht met een ietwat 'bevooroordeelde' blik naar die producten kijkt. ;) Omdat je direct het verschil ziet met een product uit een juist hele hoge prijsklasse en je weet wat je precies wil. Dan ben je waarschijnlijk ook eerder geneigd om iets uit een hogere klasse te nemen.

En nogmaals, graag ontvangen wij feedback over wat er beter kan bij de producten als je opmerkingen/tips/klachten hebt.

Maar gaat de TDC 008 maar 2,5 jaar mee en de Quad Gem 5 jaar is je verschil weg. Ik zeg niet dat het zo is, maar als ik naar mijn eigen bax-producten kijk dan denk ik dat het wel eens kan kloppen.
                De verschillen tussen dit soort producten, zonder bewegende onderdelen, zullen niet groot zijn. Wellicht kun je wat verschillen ontdekken op afwerking maar het idee en de constructie is zo goed als gelijk.

Het Baxmerk vind ik (nog) niet geschikt om grote, dure movingheads van te (ver)kopen.
                Ben ik deels wel, deels niet met je eens. Heb je het over het vestigen van de naam en de bijbehorende support van onderdelen, beeldmateriaal en soortgelijke ondersteuning dan kan ik er in komen omdat dat nog vol in ontwikkeling is, kijk je puur naar de producten zelf in ons 'hogere segment' dan vind ik dat juist weer een hele sterke reeks qua producten.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  En daar komt ook weer de factor 'prijsverschil' kijken. De ERO 002 is in dit stadium ook meer een apparaat voor de functies dan voor de lichtopbrengst. En daar hebben we onze leverancier ook al op gewezen.
                  Ik hoef ook geen gasontladingalamp lichtopbrengst, maar als de 27 watt lamp van de Ero 002 ietsje meer is als de 20 watt lamp van mijn TSL-100 scanner vind ik het al goed. Maar dat betwijfel ik dus, aantal watt staat niet direct in verband met lichtopbrengst. Ik denk dat er een minder ledlamp in zit, die dus minder fel is.

Met meerdere aantallen kun je er voor een relatief lage prijs erg leuke dingen mee doen. Zelfde geldt voor een Indigo set, maar dan kun je er relatief gezien minder ophangen.
                  Zeker waar, maar in mijn geval gaat het er maar over 1je. En misschien later nog 1. En ik betwijfel of ik over een jaar of 1,5 nog aan een tweede Ero 002 kan komen en dat probleem heb ik bij de indiago niet. Dat geld natuurlij ook voor alle andere bax movingheads.

De verschillen tussen dit soort producten, zonder bewegende onderdelen, zullen niet groot zijn. Wellicht kun je wat verschillen ontdekken op afwerking maar het idee en de constructie is zo goed als gelijk.
                  Inderdaad de bewegende delen ben ik bang voor in de Ero. Zoals ik zij, de baxlichteffecten zijn nu al top voor die lage prijs. Maar er is zeker ruimte voor verbetering.

Ben ik deels wel, deels niet met je eens. Heb je het over het vestigen van de naam en de bijbehorende support van onderdelen, beeldmateriaal en soortgelijke ondersteuning dan kan ik er in komen omdat dat nog vol in ontwikkeling is, kijk je puur naar de producten zelf in ons 'hogere segment' dan vind ik dat juist weer een hele sterke reeks qua producten.
                  Kijk eens naar de Bax ERO3108, die kost 750 euro. Ik zie niet wie die zou kopen. Voor drive in shows en dergelijke zijn ze te duur. Verhuurbedrijven willen "echt" merken waarmeer gegooit kan worden. Voor theatergezelschappen is het ook niet practie's omdat je ze niet bij kan huren. Ik geeft wel toe, ze zijn goedkoop. Maar je kan alleen bij jullie reserveonderdelen kopen, alleen bij jullie support. Dat geeft bax een mooi monopoli, maar het schrikt mensen ook af.

En nogmaals, graag ontvangen wij feedback over wat er beter kan bij de producten als je opmerkingen/tips/klachten hebt.
                  Is het niet slim om op het forum een topic te openen waarin je feedback kan geven op baxproducten? Ik denk dat mensen (en ik) dan snelle geneigt zijn om iets te zeggen.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                    Is het niet slim om op het forum een topic te openen waarin je feedback kan geven op baxproducten? Ik denk dat mensen (en ik) dan snelle geneigt zijn om iets te zeggen.
                    Mits het haalbaar, realistisch, beargumenteerd en op een nette manier gaat, heb ik daar geen problemen mee. ;)

Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik een paar 'suggesties' of minpunten ben tegengekomen in beoordelingen waarvan ik dacht; Dat is niet bepaald haalbaar binnen deze prijsklasse en heeft niet veel zin.

Zo zag ik een 'minpunt' bij de WSM01, dat er geen 5-polige DMX-aansluitingen op zitten en dat er geen DMX-display op zat.
                    Bij de TDC 100 zag ik als 'minpunt' dat er geen draadloze afstandsbediening bij zat.

Dat zijn dingen waarvan ik zelf denk; Ehh... tsjaaa...

Gaat het om zaken als functionaliteit, constructie, of heb je zelf ideeën voor lichteffecten misschien dan hoor ik het graag. Verschillende dingen hebben we uit onszelf overigens al aangekaart. Maar, nogmaals, hou het wel realistisch en reëel.

Comment

Pressies mijn idee Rick.

Comment

Working...
                      X