Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ Pinspot LED lamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ Pinspot LED lamp

Weer iets nieuws van American DJ, namelijk de Pinspot LED lamp. Dit leuke LED-lichtje is eigenlijk bedoeld om spiegelbollen aan te lichten, maar kan ook voor andere doelen prima dienen. ;)

Een 3-watt LED is het hart van de Pinspot, bijgestaan door een plastic behuizing en een lens die de afstralingshoek tot een minimum brengt.
    Er worden twee lenzen meegeleverd, een 6 graden lens en een 12 graden lens. Zo kun je een spiegelbol goed uitlichten en gaat er geen strooilicht voorbij, wat vaak een lelijk effect is.

Maar je kunt hem natuurlijk ook voor andere doeleinden inzetten. Wat bijvoorbeeld te denken van een waaier van 6 stuks die je in je truss bevestigt en boven het publiek laat schijnen bij een climax? Of maak een lichtkooi in een trusscarré door om de meter een spotje naar beneden te laten schijnen. :D Mogelijkheden zijn er genoeg, wanneer je beschikt over een creatieve geest en wellicht enkele van deze leuke lichtjes.

Zijn er al mensen die dit spotje willen gebruiken voor hun spiegelbol? Of wellicht voor iets anders? ;)

de vraag is dan wel: "kunnen hier de standaard par36 kleurenkapjes op/in?

Lijkt me verder wel een mooi alternatief voor de pinspots die er nu hangen.

Comment

Ik denk dat je hier het enige nadeel aan dit lampje hebt gevonden. Het is een heel klein dingetje, waardoor je er geen Par36 kleurencap op kunt zetten (vergelijk de maten maar eens ;)). Ik denk dat dit een instapmodel is, net zoals American DJ heeft gedaan bij de Starball. Hieruit zijn de Sunray LED en Sunray TRI-LED voortgevloed.

Misschien dat er nog een RGB-versie op de markt komt, maar ik denk het niet. De bundel ziet er heel strak uit, maar wanneer je met 3 lichtbronnen gaat werken, zullen de bundels eerder parallel gaan lopen dan in elkaar. Hiernaast wordt het dan ook een stuk lastiger om goede lenzen te ontwerpen (zoals te zien is bij de Sunray Tri-LED DMX waarbij de bundels ook meer parallel lopen).

Comment

Wat ik wel als een groot voordeel zie is dat LED verlichting veel ''witter'' is. Wat een stuk mooier is dan dat gelige halogeen kleurtje.

Comment

En uiteraard een veel strakkere bundel zodat je niet de schaduw van de spiegelbol ziet omdat hij slechts een deel van de spiegelbol verlicht.

Comment

Vind het alleen prijzig voor zo,n klein spotje.

Comment

Een conventionele PAR36-behuizing kost je ca. 10 euro, een degelijke lamp er bij nog eens 10 euro.

Dit lampje kost dan wel het dubbele, maar de LED's gaan veel langer mee dan bij een conventionele PAR36. Uiteindelijk zal het elkaar niet veel mislopen.

Comment

Daar heb je wel een punt...

Maar stel ik begin een drive in show en moet op elke euro letten dan zou je dit niet snel aanschaffen..

Voor de rest vind ik het een mooi lampje toch moet ik zeggen dat wij de laatste tijd er gewoon een paar led parren op zetten op onze 50 cm spiegelbol zo krijg je diverse kleurtjes ook erg leuk :D

Comment

Maar aangezien dit geen punt verlichting is denk ik dat het effect een stuk minder is dan bij dit spotje.

Comment

Working...
                  X