Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede aankoop?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede aankoop?

Na wat zoeken denk ik dat ik heb beslist wat ik van plan ben aan te kopen, ik zet het even op een rijtje:
    2x eurolite TSL-200 scanner http://www.bax-shop.nl/led-scanner/e...t-details.html
    Rookmachine Bax WSM 01 MKII 1200watthttp://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html
    DMX controller Bax OSO 240B MKIIhttp://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html
    DMX kabels+ terminator.

Als ik de DMX kabels niet mee tel, kom ik uit op 684€

Om zeker te zijn dat dit een goede beslissing is heb ik wat vragen:
    Over elk product apart graag uw mening of het degelijk/kwaliteistvol is en wat je vind van prijs/kwaliteit.
    Dingen die jullie anders zouden doen?
    Alle andere commentaar is welkom!

Weet je zeker dat je een lichttafel wil en geen software?

Scanner is prima, zie ander topic.

Rookmachine, geen ervaring. Maar ziet er goed uit.

Comment

Is software niet duurder? En welke voordelen heeft het? Kan ik met software tegelijkertijd mijn licht besturen en liedjes afspelen?

Comment

Ligt eraan welke software en dongel je neem.

Deze dongel in combinatie met het gratis te downloaden Freestyler kom je al een eind:

Om freestyler te downloaden moet je even naar de freestyler website. Even experimenten en je ben het zo gewent. Vooral als je meer en verschillende soorten lampen krijg is software erg handig.

Lees dit topic even door vanaf de tweede bladzijde:

Comment

Originally posted by woedi View Post
          Is software niet duurder? En welke voordelen heeft het? Kan ik met software tegelijkertijd mijn licht besturen en liedjes afspelen?
          Ik weet niet voor welke doeleinden jij het wilt gaan gebruiken. Als je een drive-in hebt en het gewoon als lichteffect wil gaan gebruiken heb je aan een lichttafel wel genoeg. Maar als jij je eigen lichtshows wilt maken, dan is software toch wel heel handig. Ook vind ik het een beetje apart dat je eerst voor een ledscanner gaat van 100 euro, en de volgende dag 2 scanners van samen 500 euro. Denk wel goed na voordat je zomaar iets gaat kopen. Heb je wel echt alle functies nodig die op de TSL-200 zitten?

Zelf vind ik de dongels van DMX4ALL niet fijn. Ook vind ik Freestyler een onhandig programma waar het programmeren erg lang bij duurt. Daslight daar in tegen heeft geweldige software, maar daar betaal je dan ook weer veel meer voor.

Voor de rookmachine prima keuze. De rookopbrengst is mooi, en DMX gestuurd is altijd leuk natuurlijk.

Comment

Als je de goedkoopste van daslight neemt dan ben je 150 euro kwijt dacht ik,
            maar dan loop je tegen geblokeerde funkties aan omdat je de goedkoopste heb.
            liedje kunnen er wel in afgepspeeld worden.
            even over dat rookmachine, ik raad hem af op de opendag spoot hij zelfs vloeistof.
            ik zou een MARTIN magum 650 nemen, heeft nergens last van.

Comment

Heb je ook iets waaraan je de lichten kunt hangen?

Voor de rest is het een goede aankoop..

Comment

Waar ga je het eigenlijk voor gebruiken? Als je bijvoorbeeld op een zolderkamertje bezig ben heb je helemaal niet zo'n grote rookmachine nodig, een antari F-80z is dan al voldoende.

Comment

Ik wil het gebruiken voor een drive-inn show. Dus dat is wel wat groter dan een zolderkamertje. Ik heb wel een rookmachine maar die is te klein.

Wat die scanners betreft, deze zijn inderdaad vele duurder, maar, ik vind dat alle andere scanners niet voldoen aan mijn eisen: Draaiende gobo's en kleuren apart. En dat vind je alleen bij deze.

Eerlijk gezegd ben ik niet zo voor software aangezien het kan vastlopen etc. Ik ben ook niet van plan enorm veel lichten er op aan te sluiten, 4 parren, 2 scanners, een rookmachine en later misschien nog wat extra als stroboscoop etc. Erg veel is dat dus niet.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                    Heb je ook iets waaraan je de lichten kunt hangen?

Voor de rest is het een goede aankoop..
                    Ja hoor, heb een statief, echter hangen er al wel 4 ledparren aan, maar, je kan de er dan toch nog ondersteboven op zetten?

Zoals hier op de foto:

Comment

Nee, de TSL-serie blijven maar net rechtop als ze hangen. Zoals hierboven zeker niet doen, bovenstaande foto is harstikke onveilig.

De beugel is zelf trouwnes niet lang genoeg hiervoor.

Je zult een nieuw statief moeten kopen of 2 ledparren bovenop doen. (maar dat is lelijk) Of nog mooier, een lichtbrug!

Comment

Ik dacht ook aan een lichtbrug.
                        Alles is toch zo duur...

Comment

Ik dacht ook aan een lichtbrug.
                          Alles is toch zo duur...
                          Zijn er vrij goedkope bruggen die jullie me aanraden? Ze moeten natuurlijk wel genoeg gewicht kunnen dragen.

Comment

Dan zou ik voor de American DJ Dura Truss systeem met windups gaan. Een betaalbare lichtbrug met wind-ups. Ik heb er zelf ook een, en het is zeker een aanrader. 10x veiliger én beter dan een ladderbrug. Je kan natuurlijk voor een ladderbrug kiezen als er er maar niet te veel aan hangt. Zelf vind ik ze minder mooi, maar ze zijn natuurlijk ook veel goedkoper.

Comment

Ik zou ook liever niet voor een ladderbrug gaan, maar, dan moet ik nog wat sparen.

Het is wel zo dat ik maar beter in 1 keer goed materiaal koop ipv. eerst minder goed, en dan later over te schakelen, dat kost nog vele meer.

Comment

Working...
                              X