Ik zou ook liever niet voor een ladderbrug gaan, maar, dan moet ik nog wat sparen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Goede aankoop?
Collapse
X
-
Ja, dat doe ik!
Dat is dan nog eens 269€ er bij, dat komt op 953€. Een serieuze som geld.
Ik heb dan 2 scanners, een brug, dmx controller, rookmachine.
Kabels, dat zijn dan incl. 4 parren 7 kabels, dat is dan ook nog eens bijna 100€?
Zijn er nog opmerkingen of bedenkingen?
Comment
-
Dit komt omdat de beugel helemaal aan de achterkant van de behuizing zit. Gevolg: De scanner wil naar voren gaan hangen en gaat zo hele vreemde krachten uitoefenen op de beugel en de bout waar hij mee vast zit!
Lichtgewicht effecten zoals simpele mushrooms en moonflowers kunnen zo wel gemonteerd worden omdat daar de beugel vaak ongeveer in het midden van de body gemonteerd zitten. Dan zit je zwaartepunt ook niet zo ver van de beugel af. :)
---
Qua lichtbrug zou ik ook inderdaad het DuraTruss systeem aanraden. Heb het zelf ook nog liggen en jarenlang met tevredenheid gebruikt. Het ideale systeem voor kleinere drive-in shows.
En ga je in de toekomst overstappen op grote wind-ups en 'echte' truss? Dan kun je hem altijd nog gebruiken voor backdrops of een sterrendoek.
Comment
-
Originally posted by woedi View PostIk zou ook liever niet voor een ladderbrug gaan, maar, dan moet ik nog wat sparen.
Het is wel zo dat ik maar beter in 1 keer goed materiaal koop ipv. eerst minder goed, en dan later over te schakelen, dat kost nog vele meer.
kijk bij de 2e hand advertenties onderaan bij overig bij het bax-shop forum !
ik heb een hele mooie aanbieding voor je !
Comment
-
Wij werken al een flinke tijd met cuelux. Het voordeel is dat wanneer de pc vastloopt deze de laatste settings onthoud.
Een oude of trage pc is met cuelux niet zoon probleem. Bij ons heeft het zelfs probleemloos op een oude 128 mb acertje gedraaid.
Tegelijk met muziek kan wel maar niet met bpm studio als je de controller gebruikt dan loopt het hele systeem naar tijd x vast. Ons advies koop gewoon een oude foekie woekie hadsi batsi laptop voor een paar tientjes en klaar. Hoeft niet veel geheugen of snelheid of wat dan ook te hebben. Verder kun je cuelux voor een goede 50 euro al uitbreiden met een controller. Wil je nog meer mogelijkheden met je controller geen probleem er zijn er een hele boel die je eraan kunt hangen. Ook programeren en zo gaat heeeeel makkelijk
Comment
-
Originally posted by woedi View PostBen even aan het denken geweest.
DMX-software lijkt me wel wat, maar:
Welke raden jullie me aan?
Wat als je pc vastloopt, traag is?
Ik gebruik mijn pc ook om muziek af te spelen, kan ik dit combineren?
Wat zijn andere voor en nadelen van software?
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostWij werken al een flinke tijd met cuelux. Het voordeel is dat wanneer de pc vastloopt deze de laatste settings onthoud.
Een oude of trage pc is met cuelux niet zoon probleem. Bij ons heeft het zelfs probleemloos op een oude 128 mb acertje gedraaid.
Tegelijk met muziek kan wel maar niet met bpm studio als je de controller gebruikt dan loopt het hele systeem naar tijd x vast. Ons advies koop gewoon een oude foekie woekie hadsi batsi laptop voor een paar tientjes en klaar. Hoeft niet veel geheugen of snelheid of wat dan ook te hebben. Verder kun je cuelux voor een goede 50 euro al uitbreiden met een controller. Wil je nog meer mogelijkheden met je controller geen probleem er zijn er een hele boel die je eraan kunt hangen. Ook programeren en zo gaat heeeeel makkelijk
Comment
-
Originally posted by woedi View PostIk heb even freestyler gedownload om eens te kijken hoe het werkt. Dan kan ik ook eens over het algemeen kennis maken met dmx (software).
Toch twijfel ik nog steeds of ik software of een tafel wil...
Maarja, ik zal me eerst wat moeten verdiepen in hoe het werkt. Maar, ik wil een bax rookmachine, en eurolite led scanners, die staan er al niet in...
Wat werkt nu het makkelijkste? Software of een tafel? Mensen met een tafel denken tafel, mensen met software denken uiteraard software.
Bied software dan zo veel meer mogelijkheden?
Comment
Comment