Announcement

Collapse
No announcement yet.

bax wsm01 dmx probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bax wsm01 dmx probleem

hallo

sinds enkele dagen heb ik nu een bax wsm 01 rookmachine. super ding, grote output en veel mogelijkheden. 1 ervan is dmx aanstuurbaarheid. echter krijg ik dit niet werkend. ik gebruik freestyler met een enttec dmx dongle. wat ik ook doe, op het moment dat heel de dmx is aangesloten(dus kabel in rookmachine, die in 3 naar 5 polig verloopje, die in dongel en usb kabel in laptop) reageert hij niet op dmx. lampje van de tank brand dan ook rood, en word meteen weer groen als ik de dmx eruit trek. ook met de andere remote's werkt het gewoon. wat kan dit zijn?

gr vincent.

Dipswitches goed staan? ook achter op de rookmachine, en in freestyler

Comment

Is de polariteit van je dmx signaal goed? (+ & - signaal gewisseld?)Dit omdat de kleur van de led veranderd wanneer je het signaal wegneemt.
      Moet je op de rookmachine niet een dipswitch omzetten (10 bijvoorbeeld) om in dmx mode te gaan?
      Heb je de machine het juiste startadres gegeven?

Comment

-dipswitches staan goed(zowel 1 als 512 als kanaal geprobeerd, met rook en ledpar fixture.)
        - wat betreft dmx mode: hier las ik niks over in de handleiding, en bij dipswitch 1-10 staan alleen de dmx adressen verder niks.
        -wat betreft polariteit: de plus en min is pool 2 en 3 toch? heb deze namelijk aan 1 kant van de kabel even omgesoldeerd, ook dit gaf geen verandering. en met mijn ledparren werkt het zo wel...

iemand? wil hem dinsdag gebruiken, en liefst natuurlijk dmx....

Comment

Probeer eens inderdaad de polariteit om te draaien, en probeer ook eens dip 10 omhoog te zetten. Als dit niet werkt, vrees ik dat je hem op moet sturen...

Comment

polariteit is pool 2 ene 3 toch? zoja, dan heb ik deze al een keertje omgedraaid aan 1 kant van de kabel... dip 10 kan ik nog proberen, staat echter niks over in het boekje er staat dat dip 1 omhoog kanaal 1 is.

Comment

Dip 10 omhoog zetten is de oplossing bij alle Bax producten die ik heb.

Comment

ok ga ik dat nog proberen! wel raar dat dat niet in boekje staat als het werkt, en bij dip 10 staat ook gewoon 256 van de kanaal telling maargoed, ga het proberen.

Comment

ikzie dat ik niet eens een 10de dipswitch heb, heb er maar negen....

Comment

Apart, want de DMX-modus zou gewoon moeten werken. Heb je de mogelijkheid om hem even aan een DMX-tafeltje te hangen?

Comment

vanmiddag bax gebelt, wisten het verder ook niet dus zeiden stuur maar terug. ga ik na mijn klussen deze week doen.

@ rick, zaterdag draai ik met een jongen met een scanmaster, zal hem dan daar nog even op proberen. maar wat zou het verschil daartussen en mijn dongle zijn?

Comment

Als hij op de scanmaster wel goed werkt, zou het aan de USB-voeding van je dongle kunnen liggen die iets te zwak is. Dan is je DMX-signaal niet zo sterk en dat kan bij bepaalde apparatuur storingen geven.

Comment

ok, zal het proberen, maar raar dat het met 6 ledparren op 10-20 kabel tussen dongel en 1ste par wel werkt, en met dongel rechtstreeks in rookmachine niet... maargoed, we kunnen het altijd proberen;)

Comment

Je kunt ook even 512 parren toevoegen in je software,...
                            Deze full on zetten...
                            En kijken wat hij doet, dit om patchfouten uit te sluiten...

Comment

dat dipswitches ofzo kapot zijn bedoel je? kan kijken...

Comment

Working...
                              X