Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax ITA04 30mw groene DMX laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax ITA04 30mw groene DMX laser

Hallo
    Ik ben van plan om volgende week deze laser te kopen :p
    alleen ik wil later de laser ook dmx gaan gebruiken:!:
    nu de vraag: Welke dmx panneel moet ik hebben?

Groetjes djjaap

Dan heb ik een tegenvraag: Wat wil je er nu op gaan aansluiten en wat verwacht je er op aan te gaan sluiten in de toekomst?
    En nog een vraag: Wil je een zeer uitgebreide bediening waarbij je ook live nog kunt ingrijpen, of wil je alleen een paar simpele programma's maken die je af en toe eens kunt afwisselen?

En als laatste, wat is je budget? ;)

Comment

Hallo
      ik wil gewoon niet te moeilijk en mijn budget is 50+-

Comment

Originally posted by djjaap View Post
        Hallo
        ik wil gewoon niet te moeilijk en mijn budget is 50+-
        Voor een licht tafel word dat best lastig.
        mischien deze: http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html
        licht wel iets boven je buget maar is een leuke tafel.
        (lijks op sm-1612, bijna hetzelfde)

Comment

Dan zou een OSO 240B het dichtste in de buurt komen. Voordeel is dat hij wordt geleverd met een erg nette, dikke handleiding. ;) Je krijgt dus voldoende uitleg over de functies. Ook staat er hier op het forum een 'universele' handleiding voor de basisfuncties van dit type controller.

Wil je meer mogelijkheden, dan is een Elation Stage Setter een optie. Maar dan moet je wel inleveren op het aantal kanalen. Hier kun je 10 chases vrij programmeren, je kunt makkelijk live ingrijpen én je kunt helemaal onderaan 10 scenes programmeren om live in te grijpen. Kan handig zijn voor een climax in de muziek, ik heb hier altijd mijn laserpatroontjes onder geprogrammeerd, die ik dan kon aanroepen door de knoppen ingedrukt te houden. ;)

Comment

Hallo
            kan ik mishien deze kopen om de laser te besturen http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

en ik ben 1 uur geleden naar bax gegaan om de laser te kopen.

ik heb hem uitgetest alleen kan ik mishein ook dat hij de hele tijd het zelfde patroon weergeeft Bv: de heletijd een draaide ster?

Comment

Je kunt hem er mee besturen maar!!
              Je kunt hier geen andere lampen mee aansturen. Omdat je kanalen al vol zitten.
              Dus je zou dan echt een duurdere DMX controller moeten kopen. Wat ook kan is een software. Bijv. Freestyler. Dan koop je een DMX dongle van 50/80 euro en dan kan je veel veeel veeeel meer lampen besturen dan op die Elation SDC-6. Dus denk er nog maar even over na!

Comment

ja maar ik gebruik alleen de laser ben nog 13 en verdien niet zo veel dus ik zal niet snel weer nieuwe lamp/laser kopen

Comment

Dat vind ik geen echt excus. Maar ik snap dat je niet zo snel een nieuwe lamp ga kopen. Ik zelf ben ook 14 jaar en verdien ook nog geen niks. jha, zakgeld. Maar ik heb toch al aardig wat. Maar ik snap wat je bedoel. Maar even ontopic!

Een DMX Controller kiezen vind ik zelf ook best lastig.
                  (vandaar dat ik er ook nog geen heb) Dus zoek nog maar even verder. Trouwens je moet wel een rookmachine hebben voor de laser heb je die al?

Comment

Het grote probleem met die controler is het gebrek aan programeer mogenlijkheden, je zal dus altijd live moeten spelen en zal nooit een vooraf ingestelde chase kunnen maken.

Dit is de eerste die dat kan:
                    De scanmaster is al jaren mateloos populair, maar Showtec heeft besloten ook een versie uit te brengen die net iets andere mogelijkheden biedt, waaronder de optie om kanalen te kunnen patchen.

Maar deze heeft een joystick:

en deze heb ik zelf lang naar gekeken, uiteindelijk toch een SM-1612 gekocht en later overgegaan op freestyler:
                    Deze scanmaster biedt nog meer opties dan zijn andere scanmaster-familieleden en dat is duidelijk te merken. Dertig kanalen per fixture maken een uitgebreide programmeringsvrijheid mogelijk.

Met software kan je deze dongel kopen:

Als je Freestyler gratis via de freestylersite download heb je een krachtig sturing waar je de komende 5 jaar niet uit groei. (Helaas is de Eurolite dongel van 65 euro die ik heb niet meer leverbaar, die had ook goed geweest.)
                    Lees dit topic door, daar geeft ik heelveel uitleg over freestyler

Ook tweedehands is een optie.

Heb je BTW een rookmachine, dat is wel een pré voor een laser. Het maakt het 10 keer gaver!

Edit:
                    @BDB lasershow Inderdaad, niet echt een excuus.

Als je kijk wat ik nu heb hangen:

-2 scanners
                    -2 ledparren
                    -laser
                    -dimmerpack
                    -dmx stroboscoop
                    -rookmachine
                    -Bax TDC 100

En ik ben 16. ;) En ben begin januari heb ik de eerste lampen pas gekocht. (Ervaring is opgedaan in het theater op school)
                    Last edited by Rio; Monday-06-06-2011, 18:41.

Comment

Jha, zelfde voor mij. Ben nu 14 en heb 2 led parren, 1 scanner, 2 lasers, 1 rookmachine, 1 moonflower led, 1 flightcase, 1 dj switch, alles in kisten (geen flightcase), kabelhaspels, statieven enz. Maargoed, niet iedereen wilt zijn geld uitgeven aan deze hobby/baan.

Comment

@BDB lasershows

Maar nog geen dmx controller? Schande. :p ;)

Comment

ik heb een goede rook machine met heavy vloeistof.
                          de adj mini fog

Comment

Originally posted by Rio View Post
                            @BDB lasershows

Maar nog geen dmx controller? Schande. :p ;)
                            Jha, weet maar ik heb er nog geen intresse in.

Het belangrijkste is dat je rook heb. Dat had ik eerst ook! Ik koopte een laser en ik dacht dat hij kapot was omdat ik geen stralen zag. Maar ik kwam erachter dat je rook nodig hebt

Comment

nog 1 vraagje over de laser kan ik op een knopje drukken dat hij de heltijd het zelfde patroon doet

Comment

Working...
                              X