Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laserworld EL-200RGY icm freestyler/dmx4all

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laserworld EL-200RGY icm freestyler/dmx4all

Hoi,

Ik heb een EL-200RGY gekocht, prachtig ding overigens, en die wil ik aansturen via Freestyler. Ik heb een DMX4All nano dongle.
    Ik kan via freestyler mijn parren en effecten zonder problemen aansturen, alleen de laser reageerd totaal anders dan dat ik verwacht. Hij haalt kanalen door elkaar, begint in bepaalde programma's opeens te stroben, de groene laser is erg onrustig(knippert op hoge frequentie). De rode brand wel normaal.
    Dit alles heb ik geen last van wanneer ik 'm op een 'normaal' dmx tafeltje inprik.

Iemand ervaring mee?
    Oh ja, heb de refresh rate van de dongle al verlaagd, andere usb poort geprobeerd, ander dmx adres, maar da's geen oplossing.

Ik ben benieuwd.
    Greetz.

Ik vermoed dat het DMX-signaal niet helemaal lekker loopt.
    Je zou een JB Systems Mini DMX splitter kunnen proberen, zodat je signaal voldoende 'power' krijgt, misschien verhelpt dat al iets.

Comment

Hoi Rick,

Da's snel!
      Je bedoeld dat de usb van de laptop niet genoeg power afgeeft?
      Ik zal het eens proberen vanaf een 'normale' computer (geen laptop). Kijken wattie dan doet....
      Ik wil het wel een beetje zeker weten, anders vind ik het zonde van de 4 tientjes voor die splitter. Snappie? ;)

Btw, ik denk erover nog een 200RGY zou kopen, ik lees echter dat er verschil tussen 2 units van hetzelfde type kan zitten. Waar praat je dan over, verschil in lichtsterkte of patronen of dmx aansturing?
      Weet iemand dat?

Comment

Je bedoeld dat de usb van de laptop niet genoeg power afgeeft?
        Het kan inderdaad gebeuren dat een USB-poort net niet voldoende afgeeft voor een optimaal signaal. Probeer het eens aan de achterkant van de USB-poort van een PC, kijken of dat wel werkt. ;)

ik lees echter dat er verschil tussen 2 units van hetzelfde type kan zitten. Waar praat je dan over, verschil in lichtsterkte of patronen of dmx aansturing?
        Hmm, waar heb je dat vandaan? ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Hmm, waar heb je dat vandaan? ;)
          Ik lees nog wel eens wat... En heb een bepaalde ervaring... ;)
          Verschil in sterkte/kleurmenging maakt me in dit geval niet zoveel uit, maar de aansturing moet wel gelijk zijn. (ben er achter gekomen dat je met deze laser ook erg goed beam shows kan maken, spiegels en zo, en daar is dat best belangrijk voor....)

Comment

Je zit met de EL-200RGY wel in een prijsklasse waarbij je meer voor het vermogen van de diodes en de functies betaalt dan voor de bewegingen en afstelling.

De afstelling kan mogelijk ietsje afwijken als je er twee naast elkaar zet. Maar dan denk ik persoonlijk ook, als je dat niet wilt zul je naar een duurdere serie moeten kijken. :)

Je kunt dit echter wel eenvoudig corrigeren door middel van de ophangbeugel. In deze prijsklasse ben ik persoonlijk van mening dat je niet het uiterste van zo'n apparaat kunt eisen en met bepaalde dingen gewoon rekening moet houden. ;)

Comment

Oh, begrijp me niet verkeerd hoor! Ik zoek alleen graag de grens op...:roll:
              Deze laser kan al meer dan dat ik verwacht had. Ik was al erg blij verrast door de X en Y stuur-mogelijkheid van de laserbeam!:p

Wanneer de aansturing via Freestyler ook lekker loopt komt een tweede zonder meer in beeld...
              Ik probeer het deze week even te testen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Het kan inderdaad gebeuren dat een USB-poort net niet voldoende afgeeft voor een optimaal signaal. Probeer het eens aan de achterkant van de USB-poort van een PC, kijken of dat wel werkt. ;)
                Nope, het lijkt er zelfs op dattie dan nog raarder reageert.

Wellicht dat ik de laser dan toch maar gewoon via een dmx tafeltje aan ga sturen. (of die dmx splitter probeer)
                Als iemand een mooi ander idee heeft hoor ik het graag!

Gr.
                M.

Comment

Mocht de splitter niet werken, dan kun je die altijd terugsturen. ;)

Comment

Working...
                  X