Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke LED-Par

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke LED-Par

Ik zit erover na te denken om 20 Led-parren aan te schaffen, maar ben er nog niet echt over uit welke. Omdat we nog niet veel vertrouwen hebben in de lichtopbrengst van Led-parren, maar al wel de voordelen zien van meerdere kleuren uit één lamp is besloten eerst eens 20 stuks aan te schaffen....

We willen ze gebruiken als sfeerverlichting in de feesttent en als ondersteunende verlichting voor evenementen en dergelijke.

Dus brand maar los met ervaringen en adviezen :p

Showtec Compact Par 7 Tri LED.

Ik vermoed dat deze aardig mee zullen komen met een normale 300 Watt par. Hiernaast heeft hij een lekker compact design waardoor je ze alle 20 in een kistje kunt vervoeren.

'meerdere kleuren uit een spot' kun je het beste bereiken met Tri- of Quad-LED techniek. Quad LED heeft RGBW of RGBA aan boord, maar is nu nog aardig prijzig. Tri-LED techniek is nu op het punt dat het betaalbaar is en merken gaan concurreren met elkaar.

Deze spotjes zijn ideaal voor uplighting, maar je kunt ze ook met gemak in je truss hangen.

Enneee.. deze spotjes kun je alle 20 probleemloos op een enkel stopcontact steken. Zelfs meer dan 100 stuks is geen probleem. Qua aanschafkosten is het perfect te doen en je hebt dan erg compacte spotjes die je in diverse figuren kunt opstellen.
    Heb zelf wel eens nagedacht over een trussconstructie met bogen, waarbij je dit soort spots in de binnenzijde van een boog kunt monteren. :)

Comment

Die had ik ook al gezien, maar als je hem vergelijkt met de Bax ela 21 led par 56 kort zwart dan is het voordeel dat die kleiner, maar ook 2x zo duur en volgens opgave minder opbrengst.

Comment

en volgens opgave minder opbrengst
        Waar haal je dat uit? ;)

Zoals ik het zie is de lichtopbrengst van de Compact 7 juist hoger met zijn 2002 lux op 2! meter afstand, tegenover 1850 lux voor de ELA op 1 meter.

Het prijsverschil moet natuurlijk ergens vandaan komen. :)
        Stond ik zelf voor de keuze voor armaturen voor mobiele producties/evementen in de budgetklasse, dan zou ik ten zeerste de Showtecs overwegen. Ook met name dankzij de dunne constructie waar ik wel fan van ben en uiteraard de Tri-LED kleurenmenging.

Comment

ohw ja ik zie nu dat ik zaken door elkaar haalde... hmmmm misschien een reden om eens op de motor richting Goes te rijden...dan kan ik eens met eigen ogen zien wat er met LED-licht mogelijk is...

Comment

In de showroom hebben we een paar LED-parretjes hangen, maar ook de KLS-401 en KLS-801. Dan zie je ook gelijk het verschil in kleur tussen normale LED clusters en Tri-LED techniek.

Mocht je nog speciale dingen willen zien dan kun je dat het beste even van tevoren aangeven bij de helpdesk. ;)
            De Showtec Compact 7 units zijn qua lichtopbrengst vermoedelijk gelijk aan die van de losse spots bij de KLS-801. Dan heb je sowieso een indruk van de lichtopbrengst.

Comment

Working...
            X