Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cool centre effect?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cool centre effect?

Dag mensen!

Ik ben Martijn en nieuw hier, dus aangenaam allemaal! Ik speel in een akoestisch gitaar duo (meest Classic Rock-covers) en we zijn nu bezig een eigen lichtset samen te stellen.

Als basis willen we twee led-parsets (liefst TCL's) en een wallwasher voor de backdrop (wit).

Als centre-effect heb ik lang zitten dubben om een bijvoorbeeld een lounge-laser (Polar, Bluestar of zoiets) te nemen, maar die gebruik je hooguit een paar keer op climax-momenten. Bovendien is het toch meer iets voor restaurants, hotellobby's en etalages.

Wat raden jullie aan voor centre-effect dat niet té duur is (max. 400 euro), makkelijk te vervoeren en aan kan staan gedurende een optreden zonder teveel te overheersen (geen kermis...)?

Zat zelf te denken aan twee scanners, is dat wat?

Benieuwd naar jullie suggesties!

Groeten, Martijn.

Twee scanners kan zeker een goede toevoeging zijn.

Kijk ook eens naar de Bax ledlicht effecten, dat zijn mooie effecten voor een nette prijs.

Comment

Ik zou je de American DJ Nucleus LED centereffect Dit wordt vaak gebruikt als center effect. Het product heeft zeer veel mogelijkheden en een hoge lichtopbrengst. Tevens geeft het een groot effect door de 6 scanners in één. Het is net wat boven je budget, maar zeker je geld waard! Je kan hem rustig afstellen, en spectaculair laten bewegen bij een climax-momentje.
      2 scanners kan natuurlijk altijd, maar dat komt bij mij niet over als een centereffect.

Comment

Een Nucleus in een simpele stand-alone modus (ik ga er vanuit dat je niet continu bezig bent met het licht tijdens een performance ;)) is nog vrij druk.

Ik zit eerder te denken aan een JB Systems SuperSolar 10W wit.

Heb hier zelf de 3W RGB versie van en die is al aardig fel, vermoed dat er een flinke bak licht uit komt. Hiernaast heeft het een soort spiegelbol-effect dankzij de talloze witte puntjes, maar komt het wel vrij rustig over omdat je niet continu kleuren afwisselt.

Voordeel is dat de SuperSolar ook vrij snel kan draaien, maar ook soepel langzaam.

Doe er een beetje rook bij en je hebt een heel ruimtelijk effect met felle bundels.

Comment

Hoe ga je dat center effect plaatsen?

Ik neem aan dat je je basis licht gebruikt als front (van voren op jezelf gericht) op een statief. Als je die ledparren ala front gaat gebruiken zou ik geen budget parretjes nemen due vindt ik daarvoor niet zo mooi. Als je het enkel als tegenlicjt februikt kan dat natuurlijk wel, maar dan zou ik ook nog even maar een oplossi f voor et front kijken. Bijvoorbeeld 2 theaterspots (fc) of iets dergelijks.

Heb je iets van een truss brug of zo voor je backdrop waar je dit center effect kan aanhangen? In dat geval zouden inderdaad wat scan's verspreid hierover of wat ander tegenlicht (licht wat van achter naar voren schijnt), zoals wat extra (led) parren ook heel mooi zijn.

Heb je al iets van licht of moet je alles (incl backdrp) nog aanschaffen?

Comment

en een wallwasher voor de backdrop (wit).
            Dat is dus al aanwezig.

Comment

Zelf vindt ik dit een mooi center effect.. Heb er zelf ook overnagedacht om deze te kopen maar uit eindelijk besloten toch maar twee scaners te nemen.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Niet te duur en toch een leuk effect. Zou je er eventueel meerdere aan kunnen schaffen.

Comment

Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties!

In principe wil ik de parsets als tegenlicht gebruiken. Als frontlicht zit ik te denken aan twee megabars omdat ik wel enthousiast ben over de mogelijkheden van dit apparaat. Bovendien ziet het publiek de dan grb-leds niet (zelf maakt het me niet uit). Maar daar moet ik nog even verder over nadenken. Twee theaterspots zijn ook te overwegen...

Het liefst zou ik een lichtbrug gebruiken, maar die neemt toch teveel ruimte in beslag. Het centre-effect zou ik dan op een statief plaatsen, waardoor ik samen met de statieven van de pars voldoende punten heb waaraan ik een stretchdoek kan ophangen. Het voordeel daarvan is dat je alles in een kleine ruimte kan plaatsen en het er toch behoorlijk pro uitziet.

Verder moet ik vrijwel alles nog aanschaffen (behalve die ene wallwasher van American DJ, id Rick :)). Verspreid over de komende drie maanden heb ik zo'n 1500 euro te besteden (we moeten het niet overdrijven, haha).

PS.
                Die Nucleus voldoet id. niet aan alle drie de eisen die ik aan een centre-effect heb gesteld (te duur, te zweaar en te druk...).

Die Supersolar is inderdaad wel erg tof...

Groeten,
                Martijn

Comment

Beste Martijn,

Een megabar zou een optie kunnen zijn als front maar die zijn inderdaad ook RGB. Wat ik eigelijk bedoelde is dat ik zelf vindt dat de goedkopere RGB led apparaten niet een echte mooie witte kleur kunnen creëren die ik eigenlijk wel op front wil hebben. Nou kan ik me natuurlijk ook voorstellen dat jullie het wit wat je hiermee bereikt meer dan voldoende vindt. In dat geval snap ik dat best en is er ook geen enkel probleem, mocht je wel echt mooi wit willen dan zou je ook nog voor enkele floorspots kunnen kiezen (met gewone lamp, tri-led of witte led ) een andere optie zou een sunstrip kunnen zijn.

Met 3 statieven werken zou inderdaad ook goed moeten lukken. Omdat je aangeeft dat je graag compact wilt zou je ook eens naar een KLS setje kunnen kijken (4 platte ledparren op een balk)

Comment

Misschien interessant om te kijken naar een setje Eurolite LED STP-10. Die heeft warmwitte LEDs aan boord dus zou je prima in kunnen zetten als basislicht. :) Verschil in prijs valt best mee, maar dan heb je wel een erg strak warm wit.

Comment

Hoi mensen!

Bedankt voor de tips!

Inmiddels ben ik weer iets wijzer en heb inmiddels een backdrop besteld (die witte van Showtec) en zijn we aan het sparen voor twee compacte Showtec parsets (die met die tcl's), die zijn behoorlijk duur, maar afgezien van die nóg duurdere van eurolight (kls1001) wel de beste kwaliteit, lijkt me. Daarnaast vind ik die Led-devil van JB Systems wel errug cool op het filmpje, dus daar zit ik dan aan te denken bij verder uitbreiding...

Groetjes,
                      Martijn

Comment

Bij een concurent moesten ze me de LED-Devil ook per sé laten zien...
                        En hij viel me niet tegen! Mooi apparaatje, en het schijnt dat JB led spul naamaakt en verbeterd, vooral ook met automatische programma's zijn ze sterk verbeterd dan de originele versie.

MVG. Boyd

Comment

Working...
                        X