Announcement

Collapse
No announcement yet.

vu meter met 8 led parren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja ik heb nog wat gevonden. Met deze schakeling kan je de eerste 12 dmx kanalen flashen. Wanneer je de 12 ingangen overbrugt met een VU meter verdeeld in 12 stapjes schakeld deze de kanalen op de muziek oplopend aan uit.

DMX flasher
    Last edited by George; Wednesday-21-01-2009, 17:14.

Comment

Misschien kan de TS eerst even aangeven waarom hij persé LED-parren wilt gebruiken.

Het kan immers wat makkelijker. Men neme een VU-printje en met behulp van wat aansturing sluit je ipv 1 sectie-led 5, 10 of 20 sectie-leds aan o.i.d. Zo heb je meer LED's, dus meer lichtopbrengst en een beter effect. Uiteraard wel nog bedenken hoe je het geheel van spanning voorziet.

Comment

Ik heb een paar jaar geleden een vu meter gebouwd met conventionele parren.
        Daarvoor heb ik zo een velleman bouwpakketje van een led vu meter gehaald, en de led's vervangen door optocouplers met een triac uitgang (ben de naam even kwijt).Die sturen dus de triacs open en daarmee stuur je de parren.
        Werkt perfect!

Comment

Dus in dit verhaal zou je dus ook de conventionele PAR kunnen vervangen door een cluster van LED's die kunnen oplichten? ;)

Comment

Ja, in principe wel. Hoe je dat met die gelijkspanning voor je led clusters moet doen weet ik zo niet, maar ik weet zeker dat het kan.
            De lokale electronicaboer kan daar waarschijnlijk wel antwoord op geven. Ik denk dat de opto's van een ander type moeten zijn, en de triac's worden ook andere componenten in verband met de gelijkspanning.
            bovendien moet je natuurlijk een serieuze voeding hebben om het led geweld de baas te kunnen!

Comment

Wisselspanning / stroom omzetten in gelijkspanning / stroom is vrij makkelijk, een cluster van leds aansturen zal dus geen probleem zijn, maar een led par werkt nou eenmaal met een DMX signaal, dus daar kan je niet zomaar 230 volt in sturen (ja, er zit een stekker voor 230 volt aan, maar het signaal (dus de kleur / hoeveelheid licht) is afhankelijk van een DMX signaal, met een PIC of AVR is dit te produceren, maar hier is wel een redelijke kennis van elektronica voor nodig. Voor zover ik weet is er nog geen kant en klaar hardware pakket voor, software matig is dit ongetwijfeld makkelijker te regelen (dat wil niet zeggen dat het binnen 2 uur voor elkaar is, maar ik verwacht dat het softwarematig makkelijker is dan hardwarematig).

Comment

Voor de geďnteresseerden, er staan twee Showtec LED music towers op een ander forum te koop... (die met de gele achtergrond ;) )

Comment

Het is dat ik dit nu lees, maar dit ziet er natuurlijk wel superstrak uit :p!

Comment

Working...
                  X