Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DMX lichtsturing voor compacte LED lichtsets?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kan met een schuif ook wel 2 apparaten aansturen, alleen zal dat dan niet volgens je wensen gaan denk ik, je moet dan allerbij de apparaten op dipswitch 1 zetten.
    Jou DMX tafel heeft 24 kanalen, dus ik zal de dipswitches instellen op kanaal 7 (beginkanaal voor warp) en dan heb je dus je 7e schuif (schuif naast het laatste kanaal mac mah) die gebruik je voor je warp :)

Comment

Volgens mij gebruikt je Mac Mah 16 of 15 kanalen? Dan moet je hem op 17 of 16 zetten. Hier ergens in het kennisbank gedeelte staat een handige Martin dipswitch. Daar vul je dan het DMX kanaal in, en komt de dipswitch uit.

Comment

De MacMah heeft 15 kanalen, ik kan, als ik het goed begrijp, het beginadres van de Warp dan op 16 zetten en dan gebruikt deze de 6 kanalen die hij heeft vanaf 16 t/m 21?
        Of is het, als ik de Martin dipswitchcalculator gebruik, op startadres 5?
        Last edited by René Sance; Friday-08-07-2011, 16:54.

Comment

Ik heb hem even geprobeerd, als je bij het bax product de dipswitch 5 op on zet, moet hij het doen, als je schuif 16 open zet.

Comment

In de Warp heb ik het adres nu op A 005 gezet, schuif 19 staat open (kanaal 4 is aangewezen als master dimmer) maar wat ik ook probeer, geen effectjes of wat dan ook :cry: .
            Aangezien er geen aparte dipswitches op de Warp zitten ga ik er tenminste vanuit dat A 005 als adres overeenkomt met dipswitch 5 aanzetten. Of heb ik het mis?

Ik ben er al uit. Het beginadres is gewoon hetzelfde als de eerste schuif die je wilt gebruiken, in mijn geval 16 dus.
            Iedereen bedankt voor de raadgevingen!
            Last edited by René Sance; Friday-08-07-2011, 19:09.

Comment

De Warp heeft een DMX display, dus je hoeft niet te rommelen met dipswitches. ;)

Je kunt hem gewoon op A 016 zetten, dan kun je de Warp vanaf schuif 16 bedienen. :)

Comment

Ow, dat wist ik dan weer niet. Dan inderdaad wat rick zegt, op 016 zetten. Sorry.

Comment

Hallo Mensen,

Inmiddels was ik er zelf achter gekomen dat je gewoon het eerste kanaal die je wilt gebruiken voor het effect als startadres moet instellen. Stond al in mijn voorlaatste posting, maar viel niet zo op, had het er later bijgezet.
                  Ik wil iedereen, vooral Rick, bedanken voor alle tips en geduld. Ik heb weer een hoop bijgeleerd. :D

Met muzikale groeten, René.

Comment

Working...
                  X