Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laserkeuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laserkeuze

Ik wil graag een laser kopen van ong. 100/200mw.
    Ik zit te kiezen tussen:

-Laserworld ES-100g
    -Laserworld CS-150g

De laserworld cs-150g kan DMX en ILDA gestruurd worden. De laserworld es-100g niet. alleen via DMX. Dus mijn vraag is: Welke laser kan ik beter nemen? en zijn er nog belangrijke verschillen/punten waar ik op moet letten!

Alvast bedankt;)

Wat wil je gaan doen met de laser?

Comment

Gewoon voor op me kamer. En eventueel voor de verhuur van lasershows. Daarmee bedoel ik dat andere een aanvulling kunnen krijgen op hun bestaande lichtset.

Comment

Ik heb zelf de ES-100g en ben er zeer tevreden mee. Maar deze laser is dit niet te vergelijken met de CS-150g.
        De CS is veel sneller en kent meer patronen. Daarnaast inderdaad de mogelijkheid met ILDA en meer dmx kanalen, zodat de laser veel beter bestuurbaar is. Hij is dan ook niet voor niets 2x zo duur..

Comment

Het prijsverschil vind ik wel heel groot. Maar dat is natuurlijk terecht. Je moet echter aan de volgende punten denken:
          - Waarvoor wil ik het gebruiken
          - Aansturing
          - Motor
          - Diode sterkte

Jij wil heb op je kamer gebruiken en voor verhuur. Dan zal ik voor de ES-100G kiezen. Minder sterk, en goedkoper.

Vergeet de aansturing ook niet. ILDA is leuk, maar daar moet je wel een interface voor aanschaffen. En dat is ook weer prijzig. Waarschijnlijk ga je ILDA dan niet gebruiken, terwijl je er wel gewoon voor betaald.

De motoren van de CS-150G zullen waarschijnlijk beter zijn, omdat hij ILDA aan te sturen is. Daarom zijn die motoren vaak veel preciezer.

Tot slot de diode sterkte. De CS-150G heeft een sterkere diode. Dit zal er voor zorgen dat de laser effecten duidelijker en sterker overkomen. Dit is natuurlijk heel mooi, maar is dat per se nodig voor op een slaapkamer of voor aanvulling?

Ik zou het wel weten, maar de keuze ligt natuurlijk bij jou.

Comment

De laser wil ik ook gebruiken voor uitbreiding van de drive in show.
            De cs-150g is natuurlijk ook DMX te besturen. Al heb je dan wel minder functies. ILDA besturing is, zoals rintie al zegt, erg aan de prijs.

@dj rob
            Ik zie in de catalogus van Laserworld dat de es-100g een soort sterren effect heeft. Net als de Bax ITA UV 250mw. Zit dat effect er ook werkelijk op?

Comment

of je koopt de mijne...die is aan te sturen met DMX of ILDA incl. software en USB-ILDA interface

Wegens aanschaf van twee snellere en sterkere Lasers heb ik te koop:

De laser is een halfjaar oud en alleen gebruikt voor demonstratie.
              Incl. ILDA computer sturing om zelf uw lasershow te programmeren.

Laser:

ILDA 25K pps
              Groen (532nm) 100mW
              Rood (650nm) 300mW
              Blauw (405nm) 160mW

Netjes verpakt in een koffer. klik hier
              Muziek actief / Automatisch / DMX512 / ILDA
              meer dan 150 gobo's /cartoons / wave effecten

iShow software:

• Directly switch function of the turetype style
              • Coredraw pattern input function
              • ILDA image play and edit
              • Laser show edit and display
              • Support any laser light with ILDA DB25 interface
              • Support any laser with TTL adjustment method
              • Maximum control 5pcs laser at same time
              • USB 2.0 interface
              • Product Feature
              • Input and display images & text & shows freely with i. Show
              • Product Specification/Models
              • Optional model:
              • I. ShowISP laser image download tool -- ILDA software via USB
              • Application
              • Disco, Pub Bar, Clubs, large performing ground, Stage show, concert, private party, fashion show and etc

Vraagprijs is €350,-

Comment

Originally posted by Deejay View Post
                of je koopt de mijne...die is aan te sturen met DMX of ILDA incl. software en USB-ILDA interface...
                Of je verkoopt hem aan mij. We zijn hier even aan het kijken wat het makkelijkst is. Tevens ben ik hem nieuw ook nog tegen gekomen voor een scherp prijsje. Maar ik laat nog van me horen.

EDIT:
                @ BDB lasershows
                Als Bax dit beweerd, zal dit ook wel kloppen.
                Last edited by rintie; Sunday-19-06-2011, 14:03.

Comment

Voor zover ik weet zit er geen effect op met losse stralen zoals je liet zien.
                  Het enige wat er een beetje op lijkt is deze tunnel..

Wat stond er precies?

Comment

FF offtopic, maar ik heb je een bericht gestuurd dat ik akkoord ben met jouw bod, maar hoor verder niks vandaar...
                    Originally posted by rintie View Post
                    Of je verkoopt hem aan mij. We zijn hier even aan het kijken wat het makkelijkst is. Tevens ben ik hem nieuw ook nog tegen gekomen voor een scherp prijsje. Maar ik laat nog van me horen.

Comment

Originally posted by Deejay View Post
                      FF offtopic, maar ik heb je een bericht gestuurd dat ik akkoord ben met jouw bod, maar hoor verder niks vandaar...
                      Maar ik laat nog van me horen.
                      ..

Comment

@ Deejay
                        Deze laser is nog niet aan mijn behoefte en is ruim buiten mijn budget.
                        Ik probeer rond 4/5 uur de pagina van de catalogus in te scannen enz. In de tekst stond ook dat de basis figuren zijn: Layers, tunnels, fences en animaties. Waar moet ik bij animaties aan denken?

Comment

Animaties zijn bewegende plaatjes bv. een vliegende vogel, dansende vrouw enz.

Comment

Oke, dat snap ik wel. Maar bij een DMX laser zijn animaties niet echt vormbaar. Tenminste daar heb je je ILDA voor. Ik heb het hier over de Laserworld es-100g

Comment

Ik heb helaas nog nooit een dansende vrouw uit mijn laser zien komen..

Comment

Working...
                              X