Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede of slechte keus de Laserworld EL-D200G Ecoline 2x100mW dubbele groene laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede of slechte keus de Laserworld EL-D200G Ecoline 2x100mW dubbele groene laser

Beste forumleden, ik had een vraag over de Laserworld EL-D200G Ecoline 2x100mW dubbele groene laser.
    Zijn deze lasers geschikt voor bv de grote van een voetbal kantine.
    Blijven de stralen dan ook echt goed zichtbaar.
    Is dan 100mW de juiste keus, wil er ongeveer 300 euri aan uitgeven.
    Ook draaien we veel in feesttenten komt zo n laser tot zijn recht, of lijkt dat op niks.
    Andere aanbevelingen zijn ook welkom. gr henk

Hij zal het daar prima doen denk ik.

Comment

kantine: Wow wat een vette laser !
      Feesttent: He dat vage groene ding moet dat een laser voorstellen?

Kantine gaat lukken, feesttent niet daar zijn die toch wat te groot voor. Dus tenzij je een feesttent hebt ter grote van een kantine kan je daar beter een stuk sterkere laser neerzetten. (zeker overdacht is het toch vrij licht in zon tent).. Of bedoel je misschien zon klein party tentje in de tuin ? Daar kan het dan wel weer in.

Wil je de stralen goed zichtbaar, dan zul je in alle gevallen ook iets van rook moeten gebruiken.

p.s. Kijk ook eens naar de bax lasers, verder zou ik eerder voor een iets sterkere enkele laser kiezen, dat vindt ik mooier.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        p.s. Kijk ook eens naar de bax lasers, verder zou ik eerder voor een iets sterkere enkele laser kiezen, dat vindt ik mooier.
        Aan hoeveel MW moet ik dan minimaal denken.

Comment

100mW is echt meer dan zat voor een kantine of partytent.

Comment

Bedoelde eigenlijk een echte feestent, maar dat kan ook wel met wat parren en winners. lukt nu ook goed.
            Laser zal hoofdzakelijk op scholen en kantines gebruikt worden.

Comment

Licht kan niet tegen ander licht. Met andere woorden een laser komt het best tot zijn recht in het pik en pikdonker. Ik heb die 3 simpele Laserworld stand alone lasertjes eens bij mijn ouders op het platteland en lichte mist gebruikt, midden in de nacht. Het duurde niet lang voor de buren van zelfs een kilometer verderop kwamen kijken. Het is daar echt aarde donker en dan heb je niet veel nodig. Ze schijnen dan al snel meer dan 50 meter hoog en dat kan van heel ver worden gezien.

Als je dus een tent hebt met een feestje overdag dan is, naar mijn mening een laser niet echt iets leuks. Je hebt dan echt power nodig, iets van 120mw groen, 300 rood. Is het een flinke tent bij grote evenementen zoals hier in Friesland het skûtsjesilen in bijvoorbeeld Lemmer, en het is overdag en de zon schijnt flink dan kan het best zijn dat je op naar de 500mw moet, misschien nog wel meer.

Maar in de nacht, de nacht is het domein van de laser. Met rook erbij en je creert effecten die ondanks de laser tegenwoordig al heel gewoon is, nog steeds mensen even stil maken.

Kort: hoe meer omgevingslicht, hoe meer vermogen je in je laser nodig hebt. Dit is feitelijk een grotere vermogensvreter dan grootte van de tent, zaal etc. Hoeveel vermogen je nodig hebt is moeilijk te schatten.

Verder: de ene kleur kan met minder vermogen toe als de andere. Zo is groen een heel sterke kleur. Als je de stralen voor het oog gelijk wil hebben dan zie je ook dat een groene laser vaak 3 keer zo sterk is als een rode. Mijn rode is 150mw en de groene is 60mw maar die had nog wel lager gekund, of de rode hoger. De blauwe, een erg moeilijke kleur is 100mw en die zie je amper. Die had wel 200mw mogen zijn. Ik heb de lasers buiten in een klein dorp bij gedimd straatlicht beoordeeld.
              Last edited by JPSholland; Friday-24-06-2011, 00:45.

Comment

Mocht 300,-- echt de max zijn, dan zou ik gewoon kijken naar het meest aantal mw (groen) wat je daar uit kan halen.
                Mocht je het iets kunnen opkrikken dan is dit wellicht een leuke:
                Een compacte 400mW RGY laser met 50 basispatronen, een heleboel lasereffecten en een flexibele inzetbaarheid: dat is de kern van deze ES-400RGY!

of deze: http://www.bax-shop.nl/lasers/laserw...t-details.html Die heeft ook ilda dus je kunt er later een controller bij nemen om er nette beamshows mee te programmeren

Comment

Die heeft ook ilda dus je kunt er later een controller bij nemen om er nette beamshows mee te programmeren
                  Controller? Je bedoelt waarschijnlijk software met een dongle.

Zo is groen een heel sterke kleur. Als je de stralen voor het oog gelijk wil hebben dan zie je ook dat een groene laser vaak 3 keer zo sterk is als een rode.
                  Ik denk dat je het een beetje verkeerd verwoordt. Groen is van nature een vrij sterke kleur, terwijl rood en blauw donkerder zijn. Vooral bij blauw heb je veel vermogen nodig om het zichtbaar te maken.

Lasers moet je verder gewoon in het donker gebruiken met rook er bij, anders heb je er niets aan. Verder is een laser ook echt een effect-apparaat, dus niet echt iets dat je een hele avond aan laat staan. Die gebruik je in de climax van de muziek, als het helemaal losgaat.

Verder, als het je om het vermogen en de opbrengst gaat, kijk dan voornamelijk naar het vermogen van de diodes.
                  Gaat het om het projecteren van vloeiende figuren? Dan zul je naar de snelheid in (k)pps moeten kijken. Ter referentie, de meeste budget-lasertjes hebben een scansnelheid van 2000 tot 5000 pps. Om echt vloeiende figuren te kunnen projecteren zit je al meer in de richting van 25.000 pps te kijken.

Comment

Bedankt voor de reackties. Dus met bv deze Laserworld ES-400RGY RGY laser kom je al een heel eind . Wat ik zo kan opmaken uit de reackties.

Comment

Dit heeft niets met deze vraag te maken maar deze topic hoort niet bij nieuws
                      mischien even verplaatsen rick.

gr bram

Comment

Done.

Comment

Working...
                        X