Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stroomverbruik Rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stroomverbruik Rookmachine

Beste lezers,

Ik ben van plan om een volledige nieuwe licht en effect installatie aan te schaffen, natuurlijk zal ik dan rekening moeten houden met het stroomverbruik van deze apparatuur. Nu is mijn vraag:

Op Bax-Shop staat de 'Bax WSM01 MKII 900 watt DMX rookmachine'. Met in de omschrijving: 'Krachtige 900W rookmachine'. Kan ik er van uit gaan dat deze 900W de stroomverbruik is? Of moet ik er van uit gaan het gaat om de hoeveelheid warmte of rook deze produceert?

Ik hoor graag jullie antwoord.

R.

dat zal dan wel het verbruik zijn, ik zelf heb de 1200 verzie, de 3000 watt heb ik ook gehad, maar hij vraagt ook echt 900,1200 en 3000 watt,

btw, de uitstoot van de 1200 is bijna gelijk aan die van de 3000 alleen blijft de 3000 langer op zijn temperatuur.....

Comment

Maar als ik een 3000watt rookmachine gebruik, kan ik vrijwel niets meer op die groep zetten, of heb ik het fout?

R.

Comment

Nee hoor, het klopt wat je zegt.

Comment

Oké, bedankt! Snelle service hier! :-)

R.

Comment

Je kan nog wel wat op die groep zetten hoor, als je maar niet boven de 3600 watt komt.

Zelf zou ik 3500 watt nemen, dan heb je nog 100 watt eventueel over voor pieken.

Comment

Je kan nog wel wat op die groep zetten hoor, als je maar niet boven de 3600 watt komt.
              Kan inderdaad nog wel iets op maar niet al te veel, daarom trekken wij voor rookmachines altijd een aparte groep. Dat doen we niet alleen voor stroom, maar ook omdat sommige rookmachines een soort storing geven als ze aan gaan.

Comment

Bij rookmachines is het maximale verbruik vooral de inschakeling van het apparaat. Het verwarmings-element moet immers vanaf huiskamertemperatuur naar een hogere temperatuur gaan en dat kost veel energie. Eenmaal op temperatuur zal het elektriciteitsverbruik iets minder zijn, bij het tussentijds opwarmen kan dat weer iets oplopen.

btw, de uitstoot van de 1200 is bijna gelijk aan die van de 3000 alleen blijft de 3000 langer op zijn temperatuur.....
                Hmmm dat ben ik niet helemaal met je eens, er zit naar mijn idee veel meer kracht achter de 3000W versie.

Comment

Bedankt voor jullie tips. Er is inmiddels een offerte opgemaakt, en we zijn gegaan voor de 900w rookmachine.

R.

Comment

ik heb ook de Bax WSM01 MKII 900 watt DMX rookmachine en hij voldoet geweldig!
                    Echt een aanrader.

Comment

Working...
                    X