Announcement

Collapse
No announcement yet.

meerdere dmx toevoegen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meerdere dmx toevoegen

Beste allemaal.

'K ben 13 en ben druk bezig met mijn nieuwe DMX panel, alleen één ding snap ik niet, er is maar een http://cdn.webshopapp.com/f/zzcwkr/e...x-splitter.jpg (dit plaatje is niet instalatie die ik thuis heb)

(2de van links), en voor de andere heb ik niet de goede kabels, op dit moment heb ik een standaard me t4 parspots en dmx kastje erop aan kunnen sluiten en is die ingang in gebruik

maar hoe kan ik nu andere(rechtste) ook aansluiten ?

('k ben dummie):p

Dit kastje is een dmx splitter / booster. Dus hierop sluit je jou dmx controller aan ( dus 1 van de 2 linkse connectors ligt eraan of je 3 of 5 polig werkt ) de rechtse is je uitgaande lijn. Dus vandaar uit ga je naar de input op je t4 par balk ( mits dez e dmx gestuurd is natuurlijk). Vanaf de output van je t4 par balk kun je dan weer naar het volgende dmx gestuurde effect op de input. En zo door en door en door.

Comment

Zo te zien heeft deze aan de rechter zijkant ook nog 4 XLR connectoren, dit zullen waarschijnlijk 2x XLR5 en 2x XLR3 outputs zijn. (female connectoren)

De outputs die je via deze kant op de foto ziet zal waarschijnlijk de DMX thru zijn, dit houd in dat deze niet geboost wordt. De outputs aan de zijkant worden dan wel geboost.

Je kan zelf kiezen of je via XLR3 óf via XLR5 aansluit, ze zijn per 2 (1x XLR3 én 1x XLR5) hard doorgelust.

Het knopje voor de Terminate/Link out, als deze booster het laatste apparaat in je lijn is (dus de DMX thru niet gebruikt... geboost DMX is weer een "nieuwe" "verse" lijn) is het verstandig de termination aan te zetten om zo storingen op je lijn te krijgen. Door deze storingen kunnen je spotjes (vaak bewegend licht) rare dingen uit zichzelf gaan doen.

Comment

hm ok dus even simpel:

je hebt spotlicht A met "T20 chase pack" met een DMX in en output

spotlicht B doe je via DMX out in de Input spot licht A

bij spot A doe je via DMX out weer in dmx panel.. ok :-D

ps: die foto is niet van mij :eek:

Comment

Nee precies andersom :-)

DMX panel out -> Spot A in
          Spot A out -> Spot B in.. enz..

Je hoeft bij DMX na het laatste spotje nooit terug naar je DMX panel met een aparte kabel.
          Wel raad ik aan de lijn af te sluiten d.m.v. een zogeheten "afsluiter" of "terminator"
          Deze is makkelijk zelf te maken, door een weerstand van 110ohm tussen pin 2 en 3 van een male XLR plug te solderen. (natuurlijk zonder kabel)
          Deze plug je dan in het laatste spotje in de DMX out

Comment

Working...
          X