Announcement

Collapse
No announcement yet.

waar op letten dmx controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waar op letten dmx controller

Ik zie door de DMX controllers het bos niet meer.

Er zijn zoveel verschillende controllers dat ik niet weet welke ik moet kopen.

Ik heb een aantal lampen zoals duomoon, power flower, 4 eye led bar en nog wat van dit soort led lampen.
    In de toekomst wil ik ook movingheads en led parren bij kopen.

Hier zoek ik een DMX controller voor.

Kan ik vooruit met bijv. de showmaster 1 bijvoorbeeld?

Hoe kan ik zien of een controller gschikt is voor moving heads of parren ?

Wellicht weet iemand een linkje waar ik antwoorden op dit soort vragen kan vinden want ik snap er nog niet veel van.

Alvast bedankt !

Uuhm de duomoon, power flower zijn niet DMX bestuurbaar dus daar moet je dan een 4 kanaals switch of dimmerpack op aansluiten dus dan prik je de stekker van je duomoon, power flower in je switch/dimmer pack en dan kun je hem aansturen via je dmx contoller, mengpaneel.
    Maar je 4 eye led bar die is al wel DMX dus da is geen probleem.
    ik zal je ook 1 tip geven, movingheads niet met al teveel kanalen kopen dat kan heel moeilijk zijn.

als je echt shows wil progameren kom je op dashlight uit, dat is een software paket voor de pc, je kunt er leuke loops en sneltoetsen/buttons op aanmaken. (software gratis te downloaden op internet)
    er zit wel een MAAR AAN het verschil tussen de duurdere en de goedkopere dmx dongels is dat de eerste paar dongels niet alle mogelijk heden heeft, die zijn beperkt zoals de goedoopste kan maximaal 30 stapjes in 1 button en daslight virtual controller 2 GOLD kan zoveel als jij wilt.

wil je echt een mengpaneel ga je toch naar de wat duurdere zoals Martin Freekie.
    Of de Showtec Showdesigner 512 daar lees ik ook wel goede dingeng over..

Groetjes bram.

Comment

Nou ik wil niet echt shows gaan programmeren, maar wel een klein beetje mijn hand in de programma's zetten zeg maar.

Het is toch ook zo dat je de automatische programma's kan aanpassen?

Ik wil de sturing ook voor verhuur gaan gebruiken. Mijn doelgroep is de kleine feestjes en het moet allemaal niet te moeilijk zijn. Bij sommige feestjes moet er juist meer strobo effect zijn, bij de andere wat meer kleurveranderingen en wat meer rust.
      Dat wil ik eigenlijk meer programmeren.

Comment

Originally posted by Mesjokke View Post

Neej dit heb ik nog niet mee gemaakt dat je een bestaand programma kunt aanpassen. Wel dat je ze kunt her oproepen. Verranderen heb ik nog niet meegemaakt.

Comment

Originally posted by Mesjokke View Post
          Nou ik wil niet echt shows gaan programmeren, maar wel een klein beetje mijn hand in de programma's zetten zeg maar.

Ik wil de sturing ook voor verhuur gaan gebruiken. Mijn doelgroep is de kleine feestjes en het moet allemaal niet te moeilijk zijn. Bij sommige feestjes moet er juist meer strobo effect zijn, bij de andere wat meer kleurveranderingen en wat meer rust.
          Dat wil ik eigenlijk meer programmeren.
          uuhm dan is een SM-1612 wel een leuk mengpaneel maar je kan niet zo1,2,3. iets aanpassen als de cene bezig is.
          dus als je in een donkere ruime iets wil aanpassen aan je cene,bank dan valt al je licht ff uit. (ik heb ook een SM-1612 gehad)

groetjes bram

Comment

Working...
          X