Je zal wel gelijk hebben hoor daar niet van maar; is het afplakken van rookmachines en uitzetten niet het zelfde?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rookmachine + brandalarm = ????
Collapse
X
-
Ja, dat is vrijwel hetzelfde. Het achterliggend systeem maakt alleen een groot verschil.
Maar het hangt dan ook van het systeem af, feestje in het vrijstaande woonhuis van iemand? Afplakken geen enkel probleem (mits de bewoners dat ook vinden).
Feestje in een gebouw met OMS? Nooit afplakken maar zone uitzetten na goed overleg met beheerder en centrale.
Comment
-
Het lijkt mij sowieso verstandig om bij de wat grotere feesten een paar BHV'ers te hebben rondlopen in verband met veiligheid. De meeste scholen en bedrijven hebben die wel en ik meen dat je dan in overleg wel de rookmelders uit mag schakelen in sommige gevallen.
Paradise kan daar vast meer over vertellen. :)
Comment
-
Misschien ook een interessante situatie om eens over na te denken:
Zone uitschakeling is niet toegestaan en gebeurd dus ook niet, hierdoor gaat halverwege je feest (groot deel van de bezoekers zijn toch al enigszins onder invloed van alcohol) het alarm af en moet het gehele gebouw ontruimd worden.
Of erger nog: buiten horen mensen het alarm wel, maar door de muziek wordt het binnen niet gehoord. Mensen van buiten gaan mensen binnen waarschuwen dat het brandalarm af gaat, iedereen wil naar buiten...
Het naar buiten gaan van een flinke groep mensen is een eerste gevaar, maar wil je voor de veiligheid al die mensen die vaak toch wel redelijk wat gedronken hebben zo voor de deur van je gebouw hebben?
Ik ben persoonlijk van mening dat brandmelding en ontruimingen op een beetje feest door een BHV'er of brandwacht moet gebeuren waardoor alles veel "beter" kan gebeuren.
Brandmelding is dan ook ECHT brand en ontruimen kan gebeuren onder begeleiding van "nuchtere" mensen/BHV'ers etc.
Comment
Comment