Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buis op N-19 (rookmachine)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buis op N-19 (rookmachine)

Heeft het nut om een buis/slang op de tuit van een rookmachine te monteren? Gaat de rook dan verloren. Dit heeft misschien wel een leuk effect in shows!!
    Ik heb om dit te proberen de EuroLite N-19.
    Bij voorbaat dank.

mvg, Gijs Rasing

Hangt er vanaf hoe lang die buis is etc, maar je kan er zeker leuke effectjes mee maken.

Denk wel even na over die buis. De spuitnippel van je rookmachine wordt heel heet. Plastic of tape is GEEN optie!

Comment

Wat je kan doen omdat de spuitmond warm word een grotere maat buis nemen zodat hij de mond niet raakt.
      En als je gaatjes in de buis maakt is het een super effect (mits je rookmachine genoeg power heeft)

Comment

Bedankt, ik ga eens bij de Praxis kijken morgen!!

Comment

Een aantal dingen voordat je aan de slag gaat.
          - Rook kan zeer heet zijn als het de spuitmond uitkomt. Als je een stalen buis gebruikt kan het zijn dat deze gloeiend heet wordt. Pas hier mee op.
          - Rookvloeistof is bijtend. Als er veel rook door de buis wordt gepompt ontstaat er rookvloeistof in de buis. Pas dan op dat het niet op bekleding/hout komt.

Verder zeg ik; lekker klooien met die dingen en het is hartstikke leuk. Gewoon dat ding volgooien met ijs, dan krijg je zware rook dat op de grond blijft hangen. Veel plezier!

Comment

Hoe bedoel je 'Gewoon dat ding volgooien met ijs, dan krijg je zware rook dat op de grond blijft hangen.'

Ik begrijp het maar een klein beetje!

Comment

Als je rook die uit een rookmachine komt direct sterk afkoelt krijg je het "low fog" effect: rook die mooi over de vloer blijft zweven.

Comment

Als je in die tank ijklontjes gaat gooien gaan die toch eerst smelten?

Moet je de rook die eruit komt direct afkoelen, dat klinkt erg onlogisch.

Comment

Als je in die tank ijklontjes gaat gooien gaan die toch eerst smelten?
                  Geleidelijk, duurt ongeveer een uurtje, afhankelijk van de isolatie.

Moet je de rook die eruit komt direct afkoelen, dat klinkt erg onlogisch.
                  Toch is het zo. ;)

Comment

Ik heb geprobeerd een zak ijs voor de rookmachine te houden, werkt een (miniscuul) klein beetje.

Moet ik ijsklontjes ervoor houden, of in de tank gooien?

Comment

Neeee! niet in de tank
                      Gewoon ervoor houden en zorgen dat de rook goed koud wordt.

Zie een filmpje van yorick:
                      Speel de leukste social, behendigheid en puzzel-spellen met je vrienden gratis op Hyves Games!

Of bijvoorbeeld:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                      Last edited by dj_rob; Saturday-23-07-2011, 12:24.

Comment

Bedankt! Kan een slotje op.

Comment

Wat er gebeurt als je ijsklontjes in de tank van je rookmachine gooit:
                          - Ijsklontjes verdampen
                          - Rookvloeistof wordt aangelengd met water
                          - aangelengde rookvloeistof wordt opgezogen door de pomp van je rookmachine
                          - kalkvorming in je interne leidingen, kan op den duur verstopping veroorzaken
                          - aangelengde rookvloeistof wordt verwarmd, output bevat naast rook ook lichte stoom

Wat je zou moeten doen voor het lowfog-effect, is een soort plastic Curver bak ombouwen tot koelreservoir.

Je laat dan een brede PVC buis vanaf je rookmachine door de bak lopen (gaten maken, goed afdichten ;), waarbij je het krat vult met ijsklonten.

Met m'n beste paintskillz:

Comment

Wat yorick doet, dus met koelelementen is denk ik een stuk handiger dan met losse ijsblokjes, en dit geeft ook een stuk minder rommel. (smeltwater etc)

p.s. om het een beetje pro de doen gebruik je natuurlijk een flightcase achtig iets en geen plastic krat. ;)

Comment

Er was eens heel lang geleden...

Toen ik nog dj was kenden wij geen vloeistof, je moest een bak vullen met speciaal ijs, je moest handschoenen aan en een schep gebruiken omdat dat ijs door je hand kon branden, per avond moesten wij zo'n 3 tal keer die bak gaan vullen, maar we hadden ook van die dikke rook die lang op de grond bleef hangen.
                              Ik praat uit de tijd dat er nog een cd of MP3 bestond :-D

Comment

Working...
                              X