Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buis op N-19 (rookmachine)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GRasing View Post
    Bedankt, ik ga eens bij de Praxis kijken morgen!!
    ik heb dit gedaan bij een school musical, het fx is leuk want je kan idd je rook op diverse plekken naar voor laten komen. maar ik heb al mijn pijp bij de bouw gehaald het was oude rioleering, ff schoonspuiten met hoge druk, anders ben je een vermogen kwijt aan pijp, pvc is namelijk niet goed koop...

Comment

ik ben er ook al weleens mee bezig geweest en mischien is het ook een leuk idee om een soort T-stuk eropte plaatsen
      (van 1 buis naar 2 buizen 1 naar links met een hoek van 90 grade en naar recht een hoek van 90 grade)
      en dan doe je in het rechte stuk aan de voorkant 2 smalle gleuvjes en heb je een heel fijn rookgordijn !

Comment

Originally posted by BL Systems View Post
        imischien is het ook een leuk idee om een soort T-stuk eropte plaatsen
        dat heb ik dus ook gedaan, uiteindelijk kwamen er dus 4pijpen onder het podium omhoog, kwa rook machine heb je idd wel wat vermogen nodig, en onthoud, "warme lucht stijgt op, dus zorg dat alles zo vlak mogelijk ligt, ander komt er uit een pijp geen meter rook....

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
          "warme lucht stijgt op, dus zorg dat alles zo vlak mogelijk ligt, ander komt er uit een pijp geen meter rook....
          klopt inderdaat,
          maar mij doel was juist om hem heel licht eruit te laten komen want ik heb er een beetje een hazer effecht van gemaakt, want als ik ergens licht moet doen dan wil je niet iedere keer zown hele groote roowolk in je tent, dus heb ik er heele fijne rook van gemaakt !

Comment

dan kun je mischien beter een ventilator voor je rookmachine zetten
            dan wordt je rook sneller verspreid!

Comment

Originally posted by Mol View Post
              Er was eens heel lang geleden...

Toen ik nog dj was kenden wij geen vloeistof, je moest een bak vullen met speciaal ijs, je moest handschoenen aan en een schep gebruiken omdat dat ijs door je hand kon branden, per avond moesten wij zo'n 3 tal keer die bak gaan vullen, maar we hadden ook van die dikke rook die lang op de grond bleef hangen.
              Ik praat uit de tijd dat er nog een cd of MP3 bestond :-D
              Dat heet droogijs, te verkrijgen in bijna elke supermarkt.

DRAAG ALTIJD DIKKE HANDSCHOENEN ALS JE HIER MEE WERKT!!

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
                dan kun je mischien beter een ventilator voor je rookmachine zetten
                dan wordt je rook sneller verspreid!
                Mits je goede rookvloeistof er in hebt zitten. Als je 'light' vloeistof hebt lukt het niet, want deze verdwijnt DIRECT!

Comment

Droogijs is CO2 in vaste vorm, temperatuur hiervan ligt rond de -80 graden, erg koud dus en niet geschikt om zo vast te houden.
                  Ik weet niet waar Grasing naar de supermarkt gaat maar bij de AH en de Jumbo hier heb ik het nog nooit gezien?

Comment

Dat heet droogijs, te verkrijgen in bijna elke supermarkt.

DRAAG ALTIJD DIKKE HANDSCHOENEN ALS JE HIER MEE WERKT!!
                    Ik kon niet op de naam komen, het is inderdaad droogijs wat wij 30 jaar geleden gebruikte in de disotheek, het spul was -70 graden dus niets om met blote handen vast te nemen.

Te koop in de suppermarkt? toch niet bij ons in belgië

Comment

Originally posted by Mol View Post
                      Ik kon niet op de naam komen, het is inderdaad droogijs wat wij 30 jaar geleden gebruikte in de disotheek, het spul was -70 graden dus niets om met blote handen vast te nemen.

Te koop in de suppermarkt? toch niet bij ons in belgië
                      ik koop die shit altyd in helmond(stad bij eindhoven)
                      daar is een bedrijf die dat verkoopt aan particulieren,
                      50€ voor 13KG
                      laatst nog gehaald voor een school kamp!

Comment

Niet zo zeer supermarkt, maar groothandel zoals Hocras en de Makro.

Comment

Niet zo zeer supermarkt, maar groothandel zoals Hocras en de Makro.
                          Ik haal het bij YARA

bij de makro, sligro, en de hanos heb ik het nog nooit gezien eigelijk!

Comment

Jonkie,
                            kap eens met al die kleurtjes..

Comment

Kunnen we ontopic blijven?

maar zal er op letten dat de kleuren niet teveel afleiden van het onderwerp!

OT: als iemand nog pvc wil, ik heb nog allerlei stukken over.
                              recht, bocht, T en Y

Comment

Hmmmm ik heb zo me twijfels bij pvc en heb hier ook slechte ervaringen mee als het samen moet met een rookmachine. Rook is heet erg heet zeker dicht bij de nozzle. Dus wat gebeurt er. De pvc word zacht vervormt of smelt zelfs.

Gebruik gewoon alluminium rookgas afvoer die ook voor een cv ketel gebruikt word. Deze is vele malen degelijker en zal ook niet zacht worden of vervormen / smelten. Deze hulpstukken als bochten en t stukken worden ook allemaal met rubber in elkaar gezet zodat het allemaal netjes op elkaar aansluit en afsluit. Zo houd je maximaal rendement en gaat het nergens vloeistof druppen.

Comment

Working...
                                X