Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meedere chases gelijktijdig? Welke dmx tafel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meedere chases gelijktijdig? Welke dmx tafel?

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, ik ben op zoek naar een dmx sturing waar ik 8 led parren, twee effecten, en een verlicht dansvloer(tje) kan aansturen. Op zich prima te doen met vrijwel alle tafeltjes, maar ik wil meerdere chases gelijktijdig kunnen laten lopen.

Bijvoorbeeld: de dansvloer zit op 2 x 3 dmx kanalen en zit geprogrammeerd in een chase voor kleurwissel. Nu wil ik een chase voor de led parren er bij schakelen. Daarna wil ik ook de dmx effecten snel aan en uit kunnen zetten.
    De meeste tafeltjes kunnen volgens mij maar 1 ding (chase)tegelijk doen.
    Ik weet dat het werkt met Freestyler, en zo doe ik het ook als ik bij de lichtshow aanwezig ben. Ik wil de hele handel echter ook kunnen verhuren waarbij de bediening door nono's bediend moet kunnen worden. Vandaar een tafel ipv laptop.

Iemand een idee? Volgens mij kan het met een Elation DMX Operator PRO, maar ben benieuwd of het goedkoper kan. (en zo simpel mogelijk, ivm bediening door huurders)

Oh ja, in later stadium wil ik er ook een aantal moving heads mee aan kunnen sturen.....

Ik ben benieuwd of jullie hier iets op weten!

Nou dan zou ik zelf persoonlijk voor daslight virtual controller 2 GOLD gaan
    in de gold verzie zit je niet met beperkingen en kan je 2 DMXlijnen uitsturen.
    in de live mode kan je een hoop buttons aan maken.
    ik heb hem zelf ook hij werk heel simpel en goed.

groetjes bram

Comment

Nope, wil geen laptop of pc.
      Alleen een controller.

Ben het wel met je eens dat dit de fraaiste oplossing is overigens.

Comment

Elation Stage Setter 24 als het goedkoop moet en je je LED-parren niet allemaal afzonderlijk aan hoeft te sturen. Je kunt 10 chases vrij programmeren en door elkaar gebruiken.

Ga je echter ook mh's gebruiken in de toekomst dan is het een no-go omdat je dan kanalen tekort komt.

Iets met veel kanalen, chases tegelijk en voor een klein prijsje is zo gauw niet te vinden ben ik bang.

Ik denk dat je toch snel in het software-segment uit komt als het makkelijk te bedienen moet zijn, maar dan zou ik Freestyler links laten liggen en eerder gaan voor een pakket als Sunlite Suite 2 Basic. Je kunt daar namelijk een live-venster aanmaken met eenvoudig te gebruiken knoppen, die je zelfs in groepen in kunt delen voor het gemak.

Comment

Zucht...
          Waar is de tijd gebleven dat je gewoon met een 16 kanaals touchpanel en dimpanel je hele show kon bedienen en dat voor iedereen begrijpbaar was...:cry:
          Maar ja, toen kon een Par alleen maar aan of uit.....

Dan denk ik dat (met het oog op eventuele mh's) mijn voorkeur toch de Elation DMX Operator PRO heeft. Deze kan toch ook sequences gelijktijdig afspelen?

Greetz
          M

Comment

Is zo te zien wel mogelijk, máár deze tafel is wel ontwikkeld voor gebruik met conventionele parren. Even simpel gezien is het een par-sturing en scanmaster in één apparaat. ;) Je hebt voor conventioneel dus maar 8 kanalen tot je beschikking.

Comment

Ik had het gezien ja, ik zou het conventionele deel niet gebruiken waarschijnlijk. Heb alleen maar led effecten.
              Ik zou dan 4 fixtures voor mijn 8 parren maken, 1 voor de dansvloer, 1 voor twee effecten, 1 voor laser, 1 voor twee MH's.
              Moet lukken denk ik, maar tafel zit wel gelijk vol dan....

Nog even over nadenken...

Comment

Dit kan misschien ook: Elation DR-512 DMX recorder

Kan ik chases en zo maken in freestyler, vervolgens opnemen op de recorder, en hoeft de klant alleen maar op een knoppie te drukken.
                Of begrijp ik het verkeerd?
                Kan alleen niet terugvinden of deze meerdere sequences gelijktijdig kan afspelen...

Comment

Ik vermoed van niet, omdat het meer een playback apparaat is om op vaste tijden te kunnen spelen, of vaste chases handmatig in te kunnen starten. Denk bijvoorbeeld aan pandverlichting buiten openingstijden dat automatisch geactiveerd wordt, aangezien de DR-512 is uitgevoerd met SMPTE timecode playback.

Comment

Is een Showtec Showdesigner niets ? volgens mij een van de uitgrbreidere budget tafels. Zeker met het oog op uitbreiding een leuke optie lijkt mij.

Comment

Originally posted by boekie View Post
                      Dan denk ik dat (met het oog op eventuele mh's) mijn voorkeur toch de Elation DMX Operator PRO heeft. Deze kan toch ook sequences gelijktijdig afspelen?
                      Ik heb hier een DMX Operator PRO staan. Voor kleine dingen is het een top tafel. Hij is super makkelijk te programmeren en is makkelijk in gebruik. Echter, bij een wat grotere set word het gebruik van deze tafel omslachtig. De tafel kan inderdaad meerdere chases tegelijk afspelen, maar heeft nogal eens wat gekke streken door chases uit te gooien wanneer er meerdere lopen. Ook kan je chases en scènes niet met elkaar combineren.

Persoonlijk vind ik dat scans voor deze tafel het maximum is. Als je in je achterhoofd al nadenkt over MH's, dan raad ik je deze tafel af.

Originally posted by SLGV View Post
                      Is een Showtec Showdesigner niets ?
                      De Showtec Showdesigner moet je zien als een Scanmaster met een klein beetje extra. Ik heb wat meningen gehoord van mensen die de Showdesigner hebben, maar het schijnt niet zo'n geweldige tafel te zijn. Hij schijnt soms nogal omslachtig te zijn.

Als je alles uit je lampen wil halen, dan zal er in het goedkope segment qua lichttafel niet veel te vinden zijn. Ik denk dat dan inderdaad een programma als Daslight de beste oplossing is. Je zou eventueel kunnen kijken naar de Elation Trio serie of de Showtec Light Desk Pro 512. Ik heb geen ervaring met deze tafels, maar het lijken best leuke tafeltjes met redelijke mogelijkheden.

Zelf werk ik zo af en toe met Kryptons. Wat ik zelf een erg fijne tafel vind met koppen is de Zero 88 Fat Frog. Hij is een stuk duurder, maar het is het afwegen waard om eventueel een Fat Frog te huren als je koppen meeneemt. Je zou dan bij kleinere setjes bijvoorbeeld een DMX operator Pro kunnen gebruiken, zoals wordt voorgesteld, en bij grotere sets een Fat Frog, of soort gelijke tafel kunnen huren. Ik denk dat je zelf even een beetje zal moeten inschatten hoe dat prijstechnisch zit; het scheelt je een aardige investering namelijk. :)

Comment

De showtec light desk pro 512 wordt (helaas) niet meer gemaakt en verkocht. Anders zou ik deze zeker aan raden (ik heb m zelf ook ;) ) maar op marktplaats worden ze regelmatig voor een leuk bedrag aangeboden. Dus dat zou zeker een (goede) optie zijn. Let wel: de eerste keer alle fixtures maken en patchen is wel wat werk... daarna is het gewoon scene fader omhoog en laten lopen..

Een tafel huren is natuurlijk ook een optie... (denk dan ook eens aan een pearl tiger) nadeel is dat je hier wel ook weer helemaal in moet komen, om deze te bedienen.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                          Een tafel huren is natuurlijk ook een optie... (denk dan ook eens aan een pearl tiger) nadeel is dat je hier wel ook weer helemaal in moet komen, om deze te bedienen.
                          Een Pearl Tiger schijnt ook een geweldige tafel te zijn, maar is wel een schijnt ook lastiger te begrijpen de zijn als een Fat Frog. Ik neem aan dat je een tafel niet zal gaan huren om hem paar dagen uit te proberen. Nogal een duur grapje!

Wellicht kan je eens kijken welke licht bedrijven er in de buurt zitten, en eens vragen wat voor een tafels ze ter beschikking hebben. Wie weet kan je ergens een middagje heen om de tafel te leren kennen. De wat duurdere tafels zijn namelijk wel vrij lastig als je ze op locatie nog moet gaan 'ontdekken'. ;)

Comment

Bedankt voor de uitgebreide en duidelijke reacties!
                            En ik maar denken dat wat ik wil vrij gemakkelijk te realiseren moest zijn... Niet dus. Misschien is dan toch een laptop met dmx software icm een midi controllertje een oplossing.
                            Het gaat me er vooral om dat een klant lampen en effecten gemakkelijk kan bedienen. M.a.w. dat de klant gewoon zonder academische opleiding op een knop kan rammen, en dat er dan iets gebeurt. Wanneer ik zelf de lichtshow doe wil ik vooral dat deze dynamisch, gemakkelijk, en snel te bedienen is en niet de hele avond op standje 'auto' staat. (Wat ik vaak zie)

De zoektocht gaat verder....

Comment

M.a.w. dat de klant gewoon zonder academische opleiding op een knop kan rammen, en dat er dan iets gebeurt. Wanneer ik zelf de lichtshow doe wil ik vooral dat deze dynamisch, gemakkelijk, en snel te bedienen is en niet de hele avond op standje 'auto' staat. (Wat ik vaak zie)
                              Zodoende dat ik ook Sunlite Suite 2 aanraadde. Je kunt eens in de showroom komen kijken, onze lichtset draait hier ook op en is ook door de andere verkopers eenvoudig te bedienen. ;) Gewoon simpele knoppen rammen, meer hoef je niet te doen.

Comment

Working...
                              X