ik ben al een tijdje aan het denken om deze ma lichtcontroller te kopen, ik had graag willen weten of dit een goed beestje is, en waar ik bij bezichteging op moet letten! ik wil hem gebruiken voor conventionele lichten bij ons buurt huis en optredens
Announcement
Collapse
No announcement yet.
aanschaf tweedehands ma licht controller
Collapse
X
-
Ik werk regelmatig met zijn kleinere broertje (de MA lightcommander 24/6) wat in princiepe exact dezelfde tafel is.
Voor enkel en alleen conventioneel aan te sturen is dit een ideaal apparaat, voor intelligent zou ik hem niet aan raden, maar dat wilde je ook niet gaan doen toch ?
in dat geval gewoon aanschaffen.
Waar moet je even op letten:
-doet ie ut nog (duh).. maar test even een fourbarretje of zo
- gebruik dan eens wat flash toetsen en kijk of ie nog snel reageert.
- geeft het schermpje nog alles goed weer.
- zien de faders er allemaal nog netjes uit en gaan ze nog soepel
- LET OP: dat je ook het sleuteltje erbij krijgt.
vervolgens pak je even de handleiding erbij en ga je wat spelen met het programmeren. De eerste twee keer moet je nog ff nadenken maar het is zon eenvoudig apparaat dat het daarna met de ogen dicht lukt.
-
zw werken er nu nog met een oud Pulsar systeem dat echt binnen nu en een korte tijd de geest gaat geven, nu dacht ik om zoiets te halen, plus een aantal dimpacks dit is toch gewoon een dmx tafel?
heb ff door de manual gescrold(pdf)
er hangen nu:
voor 4x1kw fresnel en 3x6bar,
boven podium 3x4bar,
side L&R 1x4bar
backlite 2x6bar
2x 1,5kw volgspot
Comment
-
Dit is een dmx tafel ja, (teminste voor zover ik weet, en die wat ik ken wel)
dan kan je gewoon dmx dimmers erbij nemen:
Je kunt hier natuurlijk met t-4's en multidims gaan werken maar een paar (12 kanaals) dimmerpacks en een Multikabel systeem werken in vaste situaties toch vaak makkelijker.
Dan is het natuurlijk aan jou wat je wel en niet samen wilt hebben om te kijken hoeveel dimmers je nodig hebt.
ik den echter: fresnellen op front los = 4
3 sixbars op front samen = 6 (gaat overigens niet als dit 1kw'ers zijn dan kunnen er max 2 samen)
boven podium alles samen = 4
fourbars links rechts voor de gein gewoon los = 8
tegenlicht samen = 6
heb je 28 dimmerkanalen, dus als je 3 x een 12 kanaals dimmerpack neemt heb je nog wat over.
Comment
-
oke, en is het kwa verlichting, wel oke, ik ben hier nu sinds 7maanden geluidsman, maar kwa licht vind ik het net niet oke,
je kent de zaal niet, maar het podium is 12x7 en de zaal is 37diep 12 breed, en 4a5 hoog,
kwa licht dacht ik zelf om alles juist los aan testuren dus Dimkanaal per lamp, of is dit niet handig? ik zelf ga namelijk geen licht doen, vind het zo nu en dan wel leuk, maar ik ben kleuren blind dus soms is het wel lastig...
Comment
-
je zou alles los kunnen doen.. maar dan heb je natuurlijk ook ongeveer twee keer zoveel dimmerkanalen nodig, wat dus ook weer een stuk duurder is.
verder moet je denken: stel je hebt twee fourbars als tegenlicht, hoe vaak heb je dan echt zo iets van "ik wil eigenlijk dat er enkel op de linkse een blauwe par aan is" ... meestal pak je het symmetrisch toch ?. dus dan kan je het net zo goed op een dim kanaal zetten.. mocht je dan een keer per jaar toch die ene par nodig hebben, dan hang je die er extra bij als "speciaaltje"
tja of het okay is kwa licht... het klinkt allemaal wel redelijk.. (mischien heb je een fototje ? )
Comment
-
neej oke, daar heb je opzich wel een punt, en een tijdelijk kabeltje bij leggen voor een dimkanaal is ook geen moeite..
maar zou ik dan wel deze ma controller pakken, want dan heb ik(wij) wel heel veel voor heel veel, om eigenlijk heel weinig aan testuren!
ik had eerst gekeken voor de Showtec Showdesinger 512, maar dat leek me te ingewikkeld, en toen voor de Futurelight Cp-512 MST toen werd ik er al helemaal nerveus van....dus toen zag ik deze op MP en vond het er wel "easy" uitzien.... aan gezien ik een hoop schuiven ben gewend, maar heb jij nog andere alternatieven budget vanuit de stichting buurtbelangen voor nieuwe verlichting is totaal 1800 euro, maar dan ook echt geen euro meer:S
Comment
-
Zelf heb ik enkele keren met de MA Lightcommander 24/6 gewerkt. Zoals al eerder aangegeven is het het kleine broertje van de tafel waar jij naar kijkt. Ik vond het destijds een fijne tafel in het live gebruik, maar geen fijne tafel om het te programmeren. Wellicht valt dit mee als je hem langer in gebruik hebt. Aan alles kan je natuurlijk wennen. Nu moet ik wel toegeven dat ik sowieso geen fan ben van de MA lichtsturingen.
Als je hem goedkoop kan krijgen zal ik hem zeker niet laten staan. Let er alleen wel heel goed op dat alles werkt! Het kan nogal een duur grapje worden als na aankoop dingen niet blijken te werken. ;)
Comment
Comment