Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eurolite TS-7B scan of de American Dj scan 250EX?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eurolite TS-7B scan of de American Dj scan 250EX?

Hallo,

Ik wil een keer scanners gaan aanschaffen, rond de prijs van 150 euro per stuk. Nu zie ik de welbekende Eurolite TS-7b, een scanner met veel functies, maar ook een gelijkwaardige American Dj scan 250EX. Welke voor en nadelen en ervaringen hebben jullie met deze scanners? en zullen ze ook prima dmx bestuurd kunnen worden op een scanmaster 1 met 4 led parren?

Gr. Yorick

De American Dj scan 250EX schijnt nogal schokerig te bewegen. De Eurolite TS-7b is gewoon een goede lamp, maar maakt nogal herrie.

Ik zou btw een paar tientjes meer uitgeven en dan een led scanner nemen. \

De Eurolite TSL-200 bijvoorbeeld. Door zijn prijszakking nu een harstikke goed alternatief.
    Het uiterlijk van de oude Martin Robo scans, maar dan veel compacter, goedkoper en voorzien van een krachtige LED! De TSL-200 is een feit en beschikt onder meer over roterende gobo\'s. Waanzinnig voor deze prijs.

Comment

sorry, ik wil graag halogeen lampen nemen, die kan je ook verwisselen, en als ik kijk naar de functies van die lampen zal ik toch een van die 2 willen.

Comment

Originally posted by yobotje View Post
        sorry, ik wil graag halogeen lampen nemen, die kan je ook verwisselen,
        Okee, dat is wel de stomste reden die ik ooit gehoord heb voor gebruik van hallogeenlampen.

Led gaat rond de 35.000 uur mee, dat is 4 jaar nonstop aanstaan! Die hoef je nooit te vervangen. Het is tevens witte van kleur, zoals een gasontladingslamp.
        Tevens heeft de Eurolite TSL-200 goborotatie en bewegingsmacro's, dat schilt je heelveel programeertijd.

De TS-7b en American Dj scan 250EX zijn beide mooie lampen, maar ze zijn achterhaalt door led.

Comment

Ja maar ik zal toch de verschillen willen weten :) en welke nou überhaupt beter is ;)

Comment

Ik wil een keer scanners gaan aanschaffen, rond de prijs van 150 euro per stuk. Nu zie ik de welbekende Eurolite TS-7b, een scanner met veel functies, maar ook een gelijkwaardige American Dj scan 250EX. Welke voor en nadelen en ervaringen hebben jullie met deze scanners?
            Ik neig naar de TS-7B als het halogeen moet zijn. Prima scanner met prima prijs/kwaliteit voor het geld.

Als LED ook een optie is en als je meer geld overhebt voor roterende gobo's zou ik zeker de TSL-200 verkiezen boven de rest. Energiezuinige LED, geen hitte, lekker klein maar wel een berg opties voor het geld. Ideaal naar mijn idee.

Comment

Ik ben het helemaal eens met Rick. Wij hebben de Eurolite TS-7B bij een schoolproductie gebruikt en hij werkt heel goed maar hij weegt heel zwaar na mijn mening en maakt enorm veel lawaai door de vele ventilatoren die erin zittengebouwd. Met die LED versie heb je er geen last van de herrie.

Comment

we hebben zelf een setje TS7b's en daar ben ik zeer tevreden over.
                zeker als je naar de prijs van een TS7b kijkt, en je vergelijkt dit met de functies.. Ze gaan al behoorlijke tijd mee en doen nog steeds goed hun werk.

Maarja led heeft natuurlijk ook zo zn voordelen.

Comment

bedankt, en nu nog de vraag:

kan de TS-7B ook prima dmx bestuurd kunnen worden op een scanmaster 1 met 4 led parren?

Comment

Dat kan prima. Maar heelveel meer moet er niet bijkomen.

Comment

ok, ik dacht dat dat misschien wat moeilijker gaat ivm progammeren, moet ik dan de fade time gebruiken om ze rustiger naar de andere plek te laten gaan of is daar een DMX kanaal voor? want ik zal ze ook wel rustig van de ene naar de andere plek laten gaan en de led parren normaal van kleur verwisselen.

Comment

Dat kan dan inderdaad met de fade time/speed schuiven instellen.

Kijk ook eens naar software!

Comment

Ik heb de American Dj 250 ex. Zijn best leuke scannertjes voor het geld, lekker compact en goed over nagedacht (bijvoorbeeld een metalen plaatje dat je voor de spiegel kunt schroeven tijdens transport, alle aansluitingen bovenop zodat je zo min mogelijk kabels nodig hebt).

Maar als ik die Eurolite TSL 200 scanner zie zou ik nu niet meer voor de ADJ kiezen...

Comment

Working...
                          X