Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp Qspot150

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp Qspot150

dacht zal eens wat spullen nakijken en klaar zetten voor zondag(dan doe ik in de buurt een gig) dus cable case ff geordend, led parren op juiste dip ingesteld voor stuuring. pak ik een van mijn Qspot150's sluit hem aan kwam mijn vriendin naar beneden, "wat een herrie" ik stond zelf ook ff te kijken (vond laatst al dat er een eigenaardig geluidje inzat maar toch!! damn dit is wel echt extreem) kijkzelf maar ff opgenomen met HTC Desire.

misschien stomme vraag, maar valt dit nog te fixe? en waar? heb ff op internet gesnuffeld maar kwam weinig tegen!

Maakt hij dit geluid ook als hij uitstaat en je hem met de hand beweegt (ervan uitgaande dat dat kan)?

Het klink alsof er iets aansleept of als er kogellagers inzitten dat daar iets mis mee is (kogeltje(s) eruit). Ik zou beginnen met proberen te achter halen waar het geluid precies vandaan komt en. Zelf zou ik hem gewoon openmaken (hopelijk betekent dat openschroeven maar ik ken het apparaat niet) maar dat is makkelijk gezegd voor een elektrotechneut :-D (die wel net gisteren bij het vervangen van een lampje het spiegeltje van een scanner heeft gebroken ).

Comment

Originally posted by LiveCommander View Post
      Maakt hij dit geluid ook als hij uitstaat en je hem met de hand beweegt (ervan uitgaande dat dat kan)?

Het klink alsof er iets aansleept of als er kogellagers inzitten dat daar iets mis mee is (kogeltje(s) eruit). Ik zou beginnen met proberen te achter halen waar het geluid precies vandaan komt en. Zelf zou ik hem gewoon openmaken (hopelijk betekent dat openschroeven maar ik ken het apparaat niet) maar dat is makkelijk gezegd voor een elektrotechneut :-D (die wel net gisteren bij het vervangen van een lampje het spiegeltje van een scanner heeft gebroken ).
      Nee het gluid is alleen als de servo's draaien op volle en half-volle snelheid, bij uber langzaam doet hij het niet.....

Comment

Van moving-heads opzich weet ik niet veel maar met lagers en dergelijken zat ervaring.
        En als een lager kapot is (gebroken kogeltjes eruit(bij kogellager)) maakt dat inderdaad herrie. Maar dit vindt ik ook meer lijken op tandwieltjes zonder vet of op een servo die niet meer al te best is. Dit omdat het geluid niet past bij de snelheid van de beweging.(kan ook aan het filmpje liggen) Je kan kijken of er tandwieltje gevet moeten/kunnen worden gevet. Hier zou je lijkt mij gewoon doorsmeer vet voor kunnen pakken.
        Maar zoals eerder gezegd ik weet niet of dat bij mh's ook kan.

Comment

Nou ik heb de showtec indigo 150 led
          (de zelfde mh van ander merk net als de Briteq BT 20 LS 20 Watt LED movinghead )
          En ik heb er nooit last van , alleen bij mij mh's is het enigste dat als je hem op zijn top snelheid laat draaien dat die ook af en toe zown geluidje maakt.
          Mischien ff open maken inderdaat en ff kijken of hij niet vol zit met stof, ik heb hem schoongemaakt vorrige week en het scheeld wel wat.

Comment

Originally posted by drek View Post
            Je kan kijken of er tandwieltje gevet moeten/kunnen worden gevet. Hier zou je lijkt mij gewoon doorsmeer vet voor kunnen pakken.
            Er even van uitgaande dat het metalen tandwielen zijn. Als het plastic tandwielen zijn zoals bijvoorbeeld veel gebruikt in inkjet printers (lijkt me niet maar je weet nooit) dan zou ik er niet zomaar iets opdoen, voorzover ik weet (wat niet veel is op mechanisch gebied) heb je daar speciaal spul voor nodig.

Na nog eens geluisterd te hebben ben ik met Drek eens dat het wel wat klinkt als een tandwielkast of in ieder geval iets dat op hogere snelheid draait dan de moving head als geheel. Zou ook een tandwiel (as) met lichte speling kunnen zijn.

Comment

Kunststof tandwielen kan je gewoon smeren met doorsmeervet (niet teveel, niet te weinig).

Comment

Kunststof tandwielen kan je gewoon smeren met doorsmeervet (niet teveel, niet te weinig).
                alle tandwielen zijn aluminium, het geluid zit hem in de Kop zelf, als hij tilt, dan maakt op een of andere manier iets rondom de lens een trillend geluid,(wat je ook hoort op de film!)

Comment

Als er iets een trillend geluid maakt zit er iets niet goed vast.
                  maar het lijkt mij dat er in de kop zelf ook tandwielen zitten en niet alleen in de base. Schroef hem als je denkt dat je het kunt (en er geen garantie meer op zit) gewoon open dan zie je het snel genoeg!

Comment

Als er iets een trillend geluid maakt zit er iets niet goed vast.
                    maar het lijkt mij dat er in de kop zelf ook tandwielen zitten en niet alleen in de base. Schroef hem als je denkt dat je het kunt (en er geen garantie meer op zit) gewoon open dan zie je het snel genoeg!
                    Ik heb hem zoals ik zei pas opengaamt voor einiging en in de kop zitten gigantisch veel motoren onder andere voor gobowiel, kleurenwiel, prisma, roteren etc.;)

Comment

Originally posted by BL Systems View Post
                      Ik heb hem zoals ik zei pas opengaamt voor einiging en in de kop zitten gigantisch veel motoren onder andere voor gobowiel, kleurenwiel, prisma, roteren etc.;)
                      nee het zit echt in de Lens cover, ik heb hem open gehad, zo kwam ik er achter,
                      ik breng hem van de week ff naar mijn locale Audioboer die zal mij hier vast mee kunnen helpen(denk ik)

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
                        nee het zit echt in de Lens cover, ik heb hem open gehad, zo kwam ik er achter,
                        ik breng hem van de week ff naar mijn locale Audioboer die zal mij hier vast mee kunnen helpen(denk ik)
                        oo ok...

Comment

Working...
                        X