Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope lichteffecten drive in show.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkope lichteffecten drive in show.

Hallo,

Wij zijn DJ Lars en DJ Youri,
    We hebben niet zo'n groot budget maar we zoeken een of meerdere lichteffecten die niet al te duur zijn maar wel een leuk en mooi effect geven.
    Wij denken zelf aan de American DJ tri gem LED lichteffect, met dan een Eurolite N-19 700W rookmachine.
    Later zouden wij dan een mushroom/stroboscoop kopen.
    Hebben jullie tips? Met betere machines etc?
    Oja. Voorop onze 'draaitafel' zit een 120cm Blacklight.

Wij kunnen niet in jullie portemonnee kijken. Voor de een is 100 een groot budget, voor de ander is 10.000 euro een groot budget. Graag dus iets specifieker over het budget zodat we jullie goed kunnen helpen.

En natuurlijk, welkom op het forum!

Comment

Als ik kijk naar zijn voorbeelden American DJ tri gem LED -- Eurolite N-19 700W rookmachine zoekt hij leuke lichteffecten voor minder dan 100 euro/stuk

Comment

Heb je al andere lampen? bijvoorbeeld parren of dergelijken?

Voor goedkopen lichteffecten moet je naar het bax eigenmerk kijken.

Comment

Heb je al andere lampen? bijvoorbeeld parren of dergelijken?
          Nee, we hebben alleen een blacklight van 120 cm,
          ja en een paar van die discolampjes die je als kind heel leuk vond,
          Maar die gebruiken we niet.

Als ik kijk naar zijn voorbeelden American DJ tri gem LED -- Eurolite N-19 700W rookmachine zoekt hij leuke lichteffecten voor minder dan 100 euro/stuk
          ja dat klopt :)
          Wij zouden eerst rond de 80 euro willen besteden,
          En later uitbreiden :)

Trouwens bedankt voor het zo snelle reageren ;)
          Last edited by DJ Lars; Monday-01-08-2011, 17:14.

Comment

Ik heb hier toevallig zo'n ADJ Tri Gem LED liggen in de stelling. Opzich een leuk dingetje, die een beetje heen en weer draait, en af en toe eens wat knippert. Maar vaak gaat hij niet meer gebruikt worden.

Ik zou anders toch meer gaan sparen of 2e hands gaan kijken. Ik ben dat ADJ led moonflowertje na 2 keer eigenlijk al zat.

Wél is een Mushroom (halogeen of LED), wel een érg leuk effect. Ik gebruik hem minimaal al 3 jaar, en is nog nooit stuk geweest of wat. Koste destijds zo'n 50 euro. Qua rookmachine zou ik een Antari nemen. Die vind ik net wat kwalitatiever beter dan een Eurolite.

Comment

Haha oke,
              Wat voor lichten zou je mij dan aanbevelen? een mushroom?
              Maar welke?
              Die rookmachine gaat het mij om dat je de stralen een beetje ziet ;)
              Hoeft niet heel goede kwaliteit te zijn

Comment

Ik heb zelf een Koollight mushroom. Mijn vriend heeft een Eurolite versie, en die gaat al 2 jaar probleem-loos mee op verschillende feesten.

Hier onder de linkjes:
                - Mushroom
                - Rookmachine Showtec
                - Rookmachine Antari
                - (bijv.) rookvloeistof

Ik heb even snel 2 verschillende rookmachines neer gezet. Een Antari en een Showtec. Maar vergeet niet dat je ook nog rookvloeistof nodig hebt. Opzich is dat helemaal niet zo duur maar oke.

Ook moet je niet een lichtstatief of iets dergelijks vergeten voor de lamp.

Comment

mushroom is zeker aan te raden is een mooi vol effect en leuk om mee te beginnen.
                  Ik zag dat ze nu een nieuwe hadden die van tri-led techniek gebruik maakt.
                  Heb ze nog niet in het echt gezien maar tri-led heeft wel mijn voorkeur.
                  Ze zijn iet
                  http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...t-details.html

Dan heb je nog andere modelen:

deze van eurolite.

en deze

Deze is wel de goedkoopste maar ik zou toch voor de tri-led gaan.
                  Deze techniek is mooier dan de orginele led techniek omdat de kleurenmening beter is.

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                    Nee, we hebben alleen een blacklight van 120 cm,
                    ja en een paar van die discolampjes die je als kind heel leuk vond,
                    Maar die gebruiken we niet.
                    Ho, Stop. Zorg eerst dat je basis verlichting op orde is.

Een effect gebruik je als "erbij". Het is leuk om een aantal keer te zien als publiek, maar constant alleen dat effect en de hele avond? Nee, dat wordt vervelend.

Ik zou 4 ledparren nemen en dan nog een leuk goedkoop lichteffect. Dat gezamelijk op een statief is een leuke start.
                    De populaire LED parren nu nog goedkoper in een set verkrijgbaar! Deze parren zijn multi-functioneel in te zetten, zowel DMX- als geluidsgestuurd, en bevatten RGB kleurenmenging!

Als effect zou je zulke dingen kunnen nemen:

De mushroom, ook wel Vertigo genoemd, is een zeer populair lichteffect met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hij projecteert 30 gekleurde lichtstralen die door de ruimte \'dansen\' op de maat van de muziek.

En gewoon zelf iets leuks en goedkoost zoeken:

En aan alle beginnende mensen in de lichttechniek: Kijk ook een op marktplaats, daar staan vaak hele leuke effecten voor een kleine prijs. Zeker leuk als je weinig te besteden heb.

Comment

Goed dat je dat zegt,
                      Zelf ben ik nog niet heel ver met de lichttechniek,
                      Maar, zijn er geen goedkopere LED parren?
                      Of 'normale' parren [Geen led] Wat is daar mis mee?
                      En dan alleen laten werken op muziek?
                      Want ik wil nog niet persee aan de DMX beginnen

Comment

Ik heb net even zitten informeren,
                        Heb de conclusie getrokken dat je niet persee parren hoeft,
                        Maar wel dat het dan beter is als je 2 dezelfde effecten hebt.
                        Dit werd mij aangeraden:

1x Showtec ECO lichtstatief met T-bar € 19,95

2x Eurolite MF-2 mini moonflower gekleurd € 29,95

En dan in het midden nog een groot effect.

Wat vinden jullie hiervan?
                        Last edited by DJ Lars; Monday-01-08-2011, 20:02.

Comment

Met LED parren kun je een leuke basis lichtset maken. Daar kun je allerlei kleuren en patronen mee maken, er zit een stroboscoop functie op enzovoorts. Die zou ik dus als eerste aanschaffen.

Als je deze nieuw niet kunt betalen moet je inderdaad marktplaats eens in de gaten houden, of de tweedehands sectie van dit forum. Daar worden ze regelmatig aangeboden, maar je kunt ook een "gezocht" topic openen.

Comment

Even verder sparen en zorgen dat je led parren kunt kopen want dit is echt de basis, en als dit een ganse avond wordt gebruikt zal dat je publiek niet storen, maar een ganse avond werken met een mushroom zal je publiek al vlug vervelen en zo krijg je ook geen goede naam. Dus zorg eerst voor led parren (kost niet echt veel) en kijk dan voor een paar effecten zoals een mushroom enz...
                            Last edited by Mol; Monday-01-08-2011, 20:22. Reason: Hmmm tyb voutje gersteld

Comment

Bedankt voor je reactie,
                              Maar waarom een set parren?
                              Want die werken toch ook op de muziek?
                              Hetzelfde als een lichteffect?
                              Last edited by DJ Lars; Monday-01-08-2011, 20:32.

Comment

Working...
                              X