Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagt bij DMX sturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee, je kunt bij je DMX startadres een startadres tussen 1 en 256 kiezen. Je sturing weet namelijk niet hoeveel kanalen jouw lichteffecten hebben. ;)

Met het instellen van een DMX-startadres zeg je alleen tegen een lichteffect, als voorbeeld: "Hee, jij gaat nu vanaf startkanaal 23 luisteren en je past de rest van je kanalen daar maar op aan"

Stel dat zo'n lichteffect 6 kanalen heeft, dan luistert hij vanaf kanaal 23. Dus dan luistert hij ook naar kanaal 24, 25, 26, 27 en 28.

Wil je dan nog een lichteffect aansluiten, dan moet je die op startkanaal 29 zetten. Anders gaan je lichteffecten namelijk naar dezelde kanalen luisteren. Zet je een tweede lichteffect op kanaal 26, dan heb je een overlapping.

Zie het als volgt, wat er dan gebeurt, simpel uitgelegd in een schema:

Comment

Ik begin het te snappen, de hoeveelheid kanalen van een bepaald licht kan ik waarschijnlijk terug vinden in de handleiding.

Comment

Originally posted by Mol View Post
        Ik begin het te snappen, de hoeveelheid kanalen van een bepaald licht kan ik waarschijnlijk terug vinden in de handleiding.
        Onder andere. Je kunt het meestal ook wel op websites vinden hoeveel kanalen een lamp heeft. Je zult hier in het begin voldoende aan hebben. Later, als je eventueel grotere en professionelere lampen (te denken aan duurdere moving heads, sunstrips etc) gaat gebruiken kan je vaak verschillende keuzes maken in de hoeveelheid DMX kanalen ;).

Comment

Working...
        X