Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eurolite TSL-200

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eurolite TSL-200

Ik heb net twee van deze LED scanners ontvangen. En ze meteen opgesteld in de kelder. Aangezien de helpdesk bij BAX nu dicht is dacht ik laat ik het ondertussen ook maar even op het forum vragen.

Het eerste wat me opvalt na 30 minuten draaien is dat er echt een stinklucht in de de kelder hangt. Het is niet echt een brandlucht maar het is is wel zo'n lucht waarvan je denkt " er wordt hier iets te heet ".

Daarnaast heb ik de scanners nu even full time draaien om te kijken wat ze doen. Wat ook vreemd is dat ze soms een paar minuten uitgaan. Volgens mij zijn ze oververhit en moeten ze koelen. Als ik door de perforatie in de behuizing blaas dan gaan ze meestal wel weer aan na een seconden of 10. Dat klopt volgens mij ook niet.

En dan nog een laatste ding. Is het normaal dat er een hele hoge pieptoon uit de scanners komt. Zo eentje waarvan je hond helemaal gek wordt. Ik hoor hem net maar het is niet prettig.

Voor de rest zien ze er top uit en het effect is ook super alleen ik ben bang dat ze niet helemaal goed zijn.:(

Alvast bedankt!

Dirk

Ik heb de TSL-100, dezelfde zonder roterende gobo's.

Bij wordt die totaal niet heet en slaat nooit uit. Hij heeft ook nooit gestonken.
    Het lijk mij dus dat er niets niet goed is, is het bij beide het geval?

Bij kwam er ook zo'n hoge pieptoon uit, normaal dus. Het verdwijnt vanzelf. (Kan ook zijn dat ik nu doof ben voor die toon. ;) )

Comment

Die ene wordt een stuk minder heet die andere is gewoon niet vast te houden. Ik bel maandag wel ff met de helpdesk. Toch jammer want ik had me er echt op verheugd ze gaan wel beiden uit om de zoveel tijd maar volgens mij is er maar 1 waar die lucht uit komt.

Comment

die andere is gewoon niet vast te houden.
        Dat hoort inderdaad niet... zeker niet bij een LED exemplaar.

Een vreemde lucht is altijd mogelijk bij nieuwe apparatuur, vooral bij halogeenlampen die even moeten inbranden en rookmachines (in verband met de hittevorming, die bij LED niet aanwezig zou moeten zijn).

Een hoog piepje is altijd mogelijk, kan door de stappenmotoren komen. Ook zul je dat sneller horen bij de beweging van de stappenmotoren, vaak bij pan en tilt. Met een beetje muziek op zou je het niet meer moeten kunnen horen. ;)

Comment

Rick

Ik heb net al gebeld met de helpdesk ik stuur beide scanners terug. Die ene heb ik het hele weekend laten draaien en die gaat om het kwartier een paar minuten uit. Ik denk dat daar de interne koeling gewoon niet goed is. Die piep komt uit de driver van de led. Die motoren hoor je natuurlijk wel dat maakt me ook niet uit. Dit is echt een electronische piep.

Trouwens deze scanners gaan ook noet vanzelf uit na een bepaalde periode. Je zou toch verwachten dat wanneer de dmx conttoller uit is en er al een uur geen signaal is dat de scanners uit gaan of naar standby schakelen.

Ik krijg ze alleen maar uit door de stekker eruit te trekken. De led blijft nu zeer zachtjes branden en de fan blijft volle bak draaien. Ook na twee uur ongebruikt.

Comment

Trouwens deze scanners gaan ook noet vanzelf uit na een bepaalde periode. Je zou toch verwachten dat wanneer de dmx conttoller uit is en er al een uur geen signaal is dat de scanners uit gaan of naar standby schakelen.
            Bij de meeste scans gaat hij op blackout modus als er geen DMX-sturing herkend wordt en blijven de fans (indien aanwezig) vaak continu draaien.

Beste om te doen is er een 230V schakelblokje tussen steken, dan kun je je scans volledig uitzetten als je ze niet gebruikt.

Comment

Ja daar zat ik ook al aan te denken zonde om die fans te laten draaien als ze niet nodig zijn!

Comment

Ben nog even aan het testen geweest met twee nieuwe scanners. Nou hoor ik geen hoge toon als ik de scanners gewoon inidvidueel laat draaien of wanneer ik ze in master slave zet. Pas wanneer de scanners op dmx worden gezet en gekoppeld worden aan de bax oso 240 dan heb ik ineens die piep weer. Gaat de dmx stekker eruit dan is de piep weg en hoor je gewoon weer alleen de fan en de motors.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen. Het is echt een hele hoge toon.

Comment

Die hoge toon verdwijnt vanzelf weer zoals ik zij.

Comment

Is het een vaste pieptoon, of alleen bij bewegingen?

Comment

Het is echt een pieptoon die je bijna continu hoort. Soms wat harder soms wat zachter. Het heeft niets met de beweging te maken. Dat is meer een ratelend piepje van de motortjes. De toon is er echt alleen maar zodra de scanner op de controller wordt aangesloten. In de "niet gekoppelde stand" dan beweegt de spiegel ook gewoon en dan hoor je het niet.

Comment

Ik laat de scanners de komende weken wel even volle bak draaien. Wordt het niet minder dan post ik wel ff. Trouwens de piep is er ook als de lampen uit zijn en de spiegel niet draait. Gewoon op standby dus. Als er iemand nog ideeen heeft houdt ik me aanbevolen!

Comment

Hopenlijk helpt het, bij mij verdween het pas na 2 maanden.

Comment

Nou dan gaan we ze 24 x 7 laten draaien dan komen we er wel aan denk ik ;-)

Even stress testen die scanners das af en toe ook wel eens interessant.

Comment

Ik moet terugtrekken wat ik gezegt heb, ik heb net voor het eerst in een paar maanden het hoge piepje weer gehoord. Dus het verdwijnt niet helemaal, maar wel grotendeels.

24/7 die scanners laten draaien lijk mij trouwens ook geen goed idee.
                              Last edited by Rio; Thursday-11-08-2011, 22:35.

Comment

Working...
                              X